צילום: יוסי זמיר / פלאש 90.

חוזרים לשגרה? 10,193 דיווחים ביממה על חזרה למעגל העבודה וביטול חל"ת

מאז תחילת השבוע שאחרי חופשת הפסח התקבלו בסה"כ 30,808 דיווחים על חזרה לעבודה, בעוד מספר הנרשמים כדורשי עבודה עמד על כ-70 אלף. מנכ"ל שירות התעסוקה: "זהו היום הראשון שבו אנו רואים מצב שעשוי לסמן מגמה חיובית"

נתונים מעודדים: מאז העדכון האחרון אתמול בשעה 16:00 ועד היום ב-16:00, התקבלו 10,193 דיווחים על חזרה למעגל העבודה וביטול חל"ת – בעוד מספר הנרשמים כדורשי עבודה באותו פרק זמן היה נמוך משמעותית ועמד על 2,523.

מאז 19.4.2020 – תחילת השבוע שאחרי חופשת הפסח – התקבלו בסה"כ 30,808 דיווחים על חזרה לעבודה, בעוד מספר הנרשמים כדורשי עבודה עמד על כ-70 אלף (לשם השוואה, בחודשים ינואר ופברואר במלואם, טרם המשבר, נרשמו כ-23 אלף וכ-26 אלף דורשי עבודה בהתאמה בסה"כ)

רמי גראור, מנכ"ל שירות התעסוקה: "זהו היום הראשון שבו אנו רואים מצב שעשוי לסמן מגמה חיובית, שכן מספר החוזרים למעגל העבודה גבוה בבירור ממספר היוצאים ממנו על פי המדווח לנו".

"אנו מעריכים כי עדיין ישנם רבים שחזרו לעבוד וטרם דיווחו על כך, ומסיבה זו, אנו נמנעים לעת עתה מפרסום נתונים על היקפי האבטלה. אנו קוראים לכל מי ששבו לעבוד להסדיר את הרישום בהקדם באתר שירות התעסוקה על מנת לשמור על זכויותיהם, ולמנוע העברת דיווחים שגויים אודותיהם, שעלולים לגרום לחובות מול ביטוח לאומי".

במקביל, אנשי שירות התעסוקה נערכים להפעלת תוכנית החירום שלנו לצמצום ממדי האבטלה לכל אותם האנשים שישארו מחוץ למעגל העבודה גם לאחר הגל הגדול של החוזרים מהחל"ת. גם בימים אלו אנו ממשיכים לייצר פתרונות עבור אלפי מובטלים אל מול מעסיקים שזקוקים לעובדים".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו