Nati Shohat/Flash90

התנאים לקיום ברית במבנה סגור ואיך אפשר להזמין 38 איש • כל ההנחיות

הממשלה אישרה קיום אירועי 'ברית מילה' במבנה סגור עד 19 משתתפים. המשנה למנכ"ל משרד הבריאות מבהיר: 19 איש - כולל המוהל, התינוק והסנדק - תוך שמירה על מרחק 2 מטרים. לאירוע ימונה אחראי קורונה. המוגדרים בקבוצות הסיכון גבוה לא ישתתפו

בעקבות דרישת יו"ר יהדות התורה שר הבריאות יעקב ליצמן אושר אמש בממשלה תקנות לשעת חירום הקובעות כי ניתן לקיים אירועי 'ברית מילה' במבנה סגור עד 19 משתתפים. המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' איתמר גרוטו פרסם הבוקר את ההתניות לאישור החריג, מאחר והאיסור על התקהלויות בתוך מבנה עדיין בתוקף, אך ניתן אישור מיוחד לברית מילה.

פרופ' גרוטו קובע כי "האחריות לקיום הנחיות אלו חלה על מארגן האירוע ועל מפעיל המקום שבו נערך האירוע, או, אם האירוע נערך בבית פרטי, על בעליו.

לגבי הרכב המשתתפים הוא כותב כי "האירוע יתקיים בהשתתפות של עד 19 איש, ובכללם התינוק, המוהל ואנשי תפעול. קבוצות סיכון – יש לוודא כי המשתתפים אינם בסיכון גבוה, כפי שמתוארות ב"הנחיות בנושא תקופת "המעבר המדורג" בעת שיגרת הקורונה", סעיף ג'".

לגבי האוכל: "יש לוודא כי אוכל המוזמן מבית אוכל או קייטרינג יהיה בעל רישיון עסק מטעם משרד הבריאות. במהלך האירוע יש להתנהל בהתאם ל"הנחיות בנושא תקופת "המעבר המדורג" בעת שיגרת הקורונה", סעיף י'".

הנחיות להתנהלות במהלך הברית: "יש לבצע סטריליזציה של הכלים. על המוהל לחבוש כפפות סטריליות וחד פעמיות. על המוהל לעטות מסכה משך כל זמן הטקס". קהל שאינו משתתף בטקס (אמירת ברכות, תפקיד סנדק וכו') יקפיד על שמירת מרחק של 2 מ' בין אדם לאדם".

על היגיינה כותב המשנה למנכ"ל כי "יש לוודא כי המשתתפים עומדים בהנחיות בנושא תקופת "המעבר המדורג" בעת שיגרת הקורונה כפי שמופיע בסעיף 4". עוד הוא מתיר כי "מבנה אשר בו 2 קומות נפרדות (בעלות כניסות נפרדות) המאפשרות צפייה בטקס, יאפשר השתתפות של 19 משתתפים בכל קומה".

"הנחיות בנושא תקופת "המעבר המדורג" בעת שיגרת הקורונה", סעיף ג'"
"הנחיות בנושא תקופת "המעבר המדורג" בעת שיגרת הקורונה", סעיף י'
הנחיות בנושא תקופת "המעבר המדורג" בעת שיגרת הקורונה כפי שמופיע בסעיף 4

לקראת החזרה לשגרה: בכירי משרד הבריאות עם כל ההנחיות • צפו

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

למה מותר להיות בקניון עשרות או מאות אנשים??? מה זה שונה מבית כנסת???? בבית כנסת יש חלונות , בקניון אין

ואיך הגעתם ל38 איש?
כפול 2? אחד בפתוח ואחד בסגור?….

עמרם 19 בנשים ו19 בגברים ?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו