Yonatan Sindel/Flash90

בכירים בימינה: "הדלת עדיין פתוחה למו"מ מול הליכוד בניסיון להסכמות"

דיווח: בנט שלח לחברי מפלגתו את ההודעה על כך שימינה הולכת לאופוזיציה, אך פרץ לא עודכן ושקד התנגדה לפרסומו. סמוטריץ': "אין שום סיכוי בעולם שנתפרק. נלך ביחד לאופוזיציה או לקואליציה". בכירים ביש"ע: "לא זקוקים לתמיכת נציגות האופוזיציה"

בכירים בימינה אומרים כי מבחינתם עדיין פתוחה הדלת לקיים משא ומתן מול הליכוד בניסיון לנסות להגיע להסכמות – כך דווח ב'כאן חדשות'. זאת, למרות הודעתם כי הם הולכים לאופוזיציה. לדברי הבכירים, הם פרסמו את הודעת המפלגה במכוון ביום ראשון, שלב מוקדם של השבוע, כדי לאפשר עוד זמן להגיע להסכמות. חברי רשימת ימינה יתכנסו לישיבת סיעה בשעה 17:00 בכנסת.

עוד דווח כי יו"ר המפלגה נפתלי בנט שלח הבוקר לחברי מפלגתו את ההודעה על כך שימינה הולכת לאופוזיציה. בנט כתב את ההודעה על דעת כל חברי המפלגה אלא ששניים מראשיה התנגדו או לא אישרו את ההודעה. יו"ר הבית היהודי, שר החינוך רפי פרץ, לא עודכן על פרסום ההודעה ולא אישר את תוכנה. חברת הכנסת איילת שקד ושר החינוך רפי פרץ לא אהבו את נוסח הדברים וביקרו אותם בשיחות סגורות.

גם על עצם ההחלטה לפנות לאופוזיציה ישנם, כאמור, ויכוחים פנימיים בתוך ימינה ובשל כך כונסה ישיבת סיעה כדי לנסות ולהגיע להסכמות בתוך הסיעה. ב'וואלה' דווח כי ח"כ איילת שקד התנגדה לפרסום ההודעה בטענה ש"אין חזרה ממנה". ההתנגדות של שקד יכולה להעיד במידה רבה על כך שייתכן שהודעת ימינה מהווה מנוף לחץ אחרון על הליכוד בניסיון לשפר את ההצעה שהועברה לה בימים האחרונים.

מלשכת בנט נמסר בתגובה: "הדיווח של התאגיד הוא פייק ניוז. פרץ וראש המטה שלו הכירו את ההודעה, לשקד היו רק תיקונים לנוסח. לצערנו, דיווח שקרי".

סמוטריץ': "אין שום סיכוי בעולם שנתפרק"

הבוקר דווח כי בליכוד שקלו לנסות לפצל את המפלגה, ולהכניס לממשלה את השר פרץ ואת השר סמוטריץ', ולהשאיר את בנט ושקד בחוץ. מקורבי נתניהו הגיבו לנושא ואמרו: "בהמשך לניסיונות הסכסוך בין הליכוד וימינה, ובעקבות השטות שנאמרה הבוקר בגל״צ, הליכוד מעוניין בכל ששת חברי ימינה, ואף הציע למפלגה הצעה מעבר לגודלה".

גורמים בימינה הבהירו כי לא מתקיים שום מו"מ עם הליכוד. "ההצעה שקבלנו היא אותה הצעה שהייתה לפני חודש וחצי. לא קבלנו שום מחווה שמעידה כי בליכוד יש רצון שימינה תהיה חלק מהקואליציה", הוסיפו הגורמים. "אולי עכשיו, לאחר שיתברר כי נתניהו נכשל בנסיונותיו לפרק את ימינה, נקבל הצעה הגיונית מהליכוד".

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' אמר הבוקר בראיון ל'רדיו 103' כי "אין שום סיכוי בעולם שנתפרק. נלך ביחד לאופוזיציה או לקואליציה. כרגע, נראה שהיא הולכת לאופוזיציה כי נתניהו לא רוצה אותה מעורבת בקבלת ההחלטות. היה ראוי שהוא ישמור על גוש הימין". לדבריו, "אולי אנחנו באמת שישה מנדטים כי הפכנו לסרח עודף של הליכוד. אל תשכח שבעוד שנה וחצי יש תאריך תפוגה לכהונתו של נתניהו כראש ממשלה, וזה פותח את הקלפים".

בראיון ל'רדיו ירושלים' אמר סמוטריץ' כי "ההצעה של הליכוד משקפת את הזלזול של נתניהו והליכוד בימינה ואם זה היחס, אם זו העמדה הנפשית שלו כלפינו, אני לא חושב שיש לנו מה לחפש בממשלה הזו". לדבריו, "עם המנדטים שיש לנו יכולנו להיכנס לממשלה עם גנץ אחרי הבחירות הקודמות ולקבל ארבעה תיקים בכירים, ולא עשינו את זה כי שמרנו על נאמנות לדרך ולמחנה הפוליטי שאליו אנחנו שייכים. נתניהו ראש ממשלה היום בזכות הנאמנות שלנו ושל שאר השותפים בבלוק".

מועצת יש"ע: "ממשלת ישראל שתושבע השבוע היא המשמעותית ביותר לעתיד ההתיישבות"

יו"ר מועצת יש"ע דויד אלחייני אמר בתגובה להודעת 'ימינה' על הליכה לאופוזיציה כי "ממשלת ישראל שתושבע השבוע היא המשמעותית ביותר לעתיד ההתיישבות. בקדנציה הקרובה ישנו יעד מרכזי וחשוב אחד והוא החלת הריבונות הישראלית ביהודה, שומרון ובקעת הירדן. לצערנו, סכנת המדינה הפלסטינית לא ירדה מהפרק, ולכן איננו יכולים לתאר ממשלה בתקופה כזאת שאינה כוללת את מפלגת 'ימינה'. אנו קוראים לראש הממשלה ולראשי 'ימינה' לעשות כל מאמץ בימים שנותרו לפני הקמת הממשלה, כדי לשלב את מפלגת 'ימינה' בממשלת ישראל הבאה".

ראש המועצה האזורית שלמה נאמן אומר היום כי סיעת ימינה חייבת להיות בממשלה הבאה "זו העת לאחדות בראש ובראשונה בתוך המחנה. גם אם הלב יכול להבין את ההליכה לאופוזיציה של ימינה, הראש לא מקבל את זה. המשבר של קורונה כמה שהוא רציני, עדיין מדובר בתופעה נקודתית שתחלוף"

נאמן הוסיף כי "המשימות הלאומיות של החלת הריבונות ביו"ש, פיתוח ההתיישבות, חינוך הדור הבא, מקומה של תורת ישראל בחברה ישראלית, ביטחון המדינה הן משימות משמעותיות ביותר ואסור לוותר על המעורבות בהם ועל ההשפעה עליהם ברמת החזית הלאומית האחידה. משימה עליונה של ראש הממשלה ושל ראשי ימינה לא רק לשמור אלא לחזק את החזית הזו", ציין.

"אנחנו, כאנשי ההתיישבות לא זקוקים לתמיכת נציגות האופוזיציה אלא לפעולה בתוך הממשלה. למרות ההודעות של השעות האחרונות של ימינה והליכוד, אנחנו קוראים לכם, להתכנס ולעשות כל מאמץ לשמור על גוש אידיאולוגי בתוך הממשלה העתידה לקום. זהו צו השעה", דברי נאמן.

ימינה בהודעה רשמית: "החלטנו ללכת לאופוזיציה – ניערך ליום שאחרי נתניהו"

כזכור, מפלגת ימינה הודיעה מוקדם יותר באופן רשמי כי החליטה לא להצטרף לקואליציה בראשות ראש הממשלה בנימין נתיהו: "לאור הרכב הממשלה ומדיניותה המסתמנת כממשלת שמאל בראשות נתניהו, ולאור הזלזול הבוטה של ראש הממשלה כלפי ימינה וציבור בוחריה, החליטה מפלגת ימינה לשרת את הציבור באופוזציה בקדנציה הקרובה ולהילחם משם למען המחנה הלאומי", נמסר מהמפלגה.

על פי ההודעה, "ההחלטה התקבלה לאחר ניסיונות חוזרים ונשנים למצות את המו"מ הקואליציוני עם הליכוד ורה"מ נתניהו, שבחר לפרק את גוש הימין ואת השותפות עם ימינה. ימינה תערך ליום שאחרי נתניהו, שיבוא בעוד שנה וחצי, ותייצר מהאופוזיציה אלטרנטיבת ימין אמיתית".

"ימין שלא מוכן למכור את מערכת המשפט לשמאל בשביל שרידות אישית, ימין שלא מוכן להתרפס בפני חמאס ואבו מאזן, ימין שמחוייב באמת לפיתוח והסדרה של ההתיישבות, ימין שלא מוכר את היהדות לעסקנים ואת הכלכלה הישראלית לידי עמיר פרץ וההסתדרות, ימין שלא מרים ידיים מהמאבק להוצאת המסתננים ושיקום השכונות".

עוד הוסיפו כי "איננו מצטערים לרגע על הנאמנות שגילינו לגוש הימין בשנה האחרונה. ההליכה לאופוזיציה היא המשך הנאמנות הזו לציבור הימין שנתניהו אינו נאמן לו. ימינה תהווה אופוזיציה לוחמת אך אחראית, שתתמוך מבחוץ בהחלטות חיוביות של הממשלה, כדוגמת החלת ריבונות, ובלבד שהיא תובא ללא הכרה, מפורשת או משתמעת, בהקמת מדינה פלסטינית".

"אנו קוראים לנתניהו לדאוג לצרכי הציונות הדתית בממשלה הבאה, בחינוך, בהתיישבות, במינויים בשירותי הדת ועוד, כפי שהבטיח לרבים מבוחריה שהצביעו לו בשל הבטחה זו", לשון ההודעה שפרסמו בימינה.

מהליכוד נמסר בתגובה: "אם ימינה הייתה מקבלת עוד תיק, זו הייתה מבחינתם ממשלת ימין? זאת הממשלה הראשונה בתולדות המדינה שתחיל ריבונות על יהודה ושומרון, ומצער שימינה לא תהיה חלק מזה רק בגלל מאבקים פנימיים בתוכה על חלוקת תיקים. אנו מקווים שימינה יתעשתו, יגלו אחריות לאומית ויכנסו לממשלה שתוביל מהלך היסטורי בתולדות הציונות".

גורמים בימינה: "בועטים אותנו החוצה"; גורם בליכוד: "קיבלה הצעה נדיבה"

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הם מדברים שהם היו נאמנים עד היום.
איזה קשקוש בלי כל התיקים שהם קבלו ובראשם ביטחון היה היום ממשלת מיעוט ערבים- שמאל בהובלת 'ימינה'.
אז קצת ענווה לא היה מזיק, ובכלל איזהו חכם המכיר את מקומו.

ממש ככה!!!!! בבחירות הראשונות היצור הזה לא עבר את אחוז החסימה!!!! בנט תדע כבר את מקומך ותלך הביתה!!!!!!!!!!!

ראש הממשלה בזכותכם?, ואתם הייתם חברי כנסת בזכות בן גביר, ומה הוא קיבל? קש!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו