Hadas Parush/Flash90

לאחר חמש שנים: מנכ"ל משרד האוצר הודיע על כוונתו לסיים את תפקידו

מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד הודיע לשר האוצר המיועד ישראל כ"ץ על כוונתו לסיים את תפקידו עם כינונה של הממשלה החדשה וחילופי השרים. השניים סיכמו כי מועד הסיום יתואם בין הצדדים בהמשך "בכדי שהעברת המקל תתבצע על הצד הטוב ביותר"

מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, הודיע לשר האוצר המיועד, ישראל כ"ץ, על כוונתו לסיים את תפקידו עם כינונה של הממשלה החדשה וחילופי השרים. לבקשת השר כ"ץ סוכם בין השניים כי מועד סיום תפקידו של מנכ"ל משרד האוצר יתואם בין הצדדים בהמשך. ממשרד האוצר נמסר כי באב"ד הדגיש בפני כ"ץ כי "הוא מעמיד את ניסיונו לרשותו ולרשות ממשלת ישראל בכדי שהעברת המקל תתבצע על הצד הטוב ביותר בתקופה מאתגרת זו".

באב"ד מסר כי "בחמש השנים האחרונות ניתנה לי הזכות הגדולה ביותר של חיי לשרת את אזרחי מדינת ישראל באחד התפקידים המשפיעים והחשובים הקיימים בשירות הציבורי. אני מודה לשר האוצר, משה כחלון, על האמון שנתן בי ועל כך שאפשר לי למלא את שליחותי הציבורית בצורה הטובה ביותר, ולאשתי ולמשפחתי על התמיכה רבת השנים שבלעדיה לא הייתי יכול לבצע את התפקיד. כמו כן מאחל לשר כ״ץ הצלחה רבה במשרד האוצר. הצלחתו הצלחתנו".

באב"ד הוצב במקום ה-11 ברשימת כולנו בראשות משה כחלון לכנסת העשרים, ולא נכנס לכנסת לאחר שכולנו זכתה ל-10 מנדטים בלבד. במאי 2015 עם כניסתו של משה כחלון לתפקיד שר האוצר מונה באב"ד לתפקיד מנכ"ל משרד האוצר. בעקבות מינויו למנכ"ל האוצר התפטר ב-9 ביוני 2015 ממקומו ברשימת כולנו לכנסת. לצד תפקיד מנכ"ל האוצר, כיהן באב"ד כיו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובניה מחוז מרכז.

באב"ד, שכהונתו כמנכ"ל משרד האוצר היא הארוכה ביותר מאז 1975 עת כיהן אברהם אגמון, הוביל את הדרג המקצועי במשרד האוצר במהלך 5 שנות תקציב והעביר 3 תקציבים וחוקי הסדרים. ב-2018 גם שימש כארבעה חודשים כממלא מקום הממונה על השכר באוצר וניהל משאים ומתנים בסכסוכי עבודה רבים בניהם: ברשות המיסים, משרד החוץ, הסתדרות המורים, חברת חשמל, בנמלים ועוד. במהלך כהונתו שלוש סוכנויות דירוג האשראי הבינלאומית העלו את דירוג האשראי של ישראל לרמתו הגבוה מעולם.

במסגרת תפקידו הוביל שורה של רפורמות ומהלכים וביניהם: הרפורמה במשק החשמל וחברת חשמל, הרפורמה במכללות הטכנולוגיות שתכפיל את תקציב המכללות ותציב יעדים לאומיים, הרפורמה לניידות בבנקים, הרפורמה במשק החלב, חוק פנסיה לעצמאיים, חוק קק"ל אשר הבטיח את העברת כספי תגמולים עבור מכירת קרקעות לקופת המדינה, הובלת תוכנית "נטו משפחה" הכוללת הטבות במיסוי למשפחות עובדות, הובלת מסקנות ועדת שטרום להגברת התחרות במגזר הפיננסי, הובלת "הסכם כחלון-יעלון" הכולל מתווה חמש-שנתי של תקציב הביטחון ועוד.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

סופו של מנכ"ל הגרושניקים
של ברדוגו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו