צילום: שוקי לרר

יום אחד בשבוע – בשישי או אחה"צ: כיתות ד'-ו' יחזרו ללימודים בשבוע הבא

לפי המתווה שאושר יהיו 20 תלמידים בכל קבוצה, ללא צורך במסיכות בשיעור. כיתות ד'-ו' ילמדו ביום שישי או עם סיום יום הלימודים של הכיתות הנמוכות יותר. מסתמן: בכיתות ח בכיתות ז' עד ט' ילמדו בקבוצות של 20 ילדים ובמסכות, עד 3 ימים בשבוע

משרד החינוך פרסם את מתווה החזרה לבתי הספר לכיתות ד'-ו', אשר צפוי לצאת לפועל החל מתאריך 17/5: תלמידי כיתות ד'-ו' יגיעו ליום לימוד אחד שכבתי בשבוע (לבחירת המנהל איזו שכבה תגיע לאיזה יום) זאת בנוסף לשכבה א'-ג' שממשיכה לפעול במתכונת הנוכחית. בכיתות ז'-י' יגיעו התלמידים לשני ימי לימוד שכבתיים מדיי שבוע. עוד צוין, כי בשאר הימים תימשך הלמידה המקוונת מרחוק.

מתווה חזרת ד'-ו': כיתות בקבוצה של 20 תלמידים, בימי שישי או אחרי יום הלימודים של כיתות א'-ג', חמש עד שש שעות לימודים ביום, עטיית מסכות או מרחק של שני מטרים בין תלמיד לתלמיד. מתווה חזרת ז'-י': כיתות בקבוצה של 20 תלמידים, עטיית מסכות או מרחק של שני מטרים בין תלמיד לתלמיד, חטיבות לא עצמאיות יילמדו יומיים בשבוע, חטיבות עצמאיות – שלושה.

התכנית סוכמה בפגישה שבה השתתפו מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב, מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב ונציגי המל"ל (המטה לביטחון לאומי). במהלך הדיון, משרד הבריאות הסכים להצעת משרד החינוך שבחטיבות הביניים יתקיימו לימודים בקבוצות של 20 תלמידים, לאחר שמוקדם יותר עמד מספר התלמידים על 17 ילדים לקבוצה.

בתחילה ביקש משרד החינוך להחזיר את תלמידי כיתות ד'-ו' ליומיים בשבוע, אך לאחר שהתברר שהדבר היה פוגע בתלמידי כיתות א'-ג' הוחלט שיחזרו ליום אחד בלבד. מנהלי בתי הספר יחליטו באיזה יום תגיע כל שכבה וייאלצו לנסות ולהתמודד עם הקצאת מקום במבנים בבתי הספר בנוסף לכיתות – ספריות, אולמות ספורט ועוד, כדי לעמוד בהגבלות משרד הבריאות לקפסולות של 17 בכיתה.

חיים ביבס יו״ר השלטון המקומי שיגר בתגובה מכתב לעמיתיו ראשי הרשויות בישראל ובו ביקורת חריפה על מתווה החינוך החדש וכך כתב: "השתגעו לגמרי. המתווה החדש שהוצג לנו הערב עובר כל גבול ומנותק מהמציאות. לא יתכן שתלמידים יגיעו ליום אחד בשבוע, ואחרים יגיעו ליומיים. או שפותחים את כל מערכת החינוך או שלא פותחים בכלל. אם מישהו חושב שאפשר לרקוד פה צעד קדימה וצעד אחורה על גב ההורים והתלמידים – טועה".

"בשבועות האחרונים נערכנו והוכחנו שאנחנו מוכנים לקבל את כל הילדים חזרה, מגיל לידה ועד 18. גני ילדים, מעונות, כיתות א-ו, תלמידי חטיבות ביניים – לכולם יש מקום ועל כולם נדע לשמור על פי ההנחיות. תלמידי תיכון צריכים לחזור בהתאם לצורך הלימודי הענייני בכפוף לבגרויות. וזו עמדתנו גם לגבי תנועות הנוער והארגונים".

"לא מקבלים החלטות מתוך פחד אלא על בסיס נתונים וחשיבה על טובת הכלל. אני מבקש מכולכם להתגייס למטרה החשובה ביותר שנמצאת כרגע על הפרק: להפעיל את כל הלחץ הנדרש כדי שכל הילדים, וכל ההורים, יוכלו לחזור לשגרה מיד. מרוב יום כן ויום לא – אין כאן שום שגרה, יש בלאגן אחד גדול".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

גם בבני ברק?

ממש מטורף!! מה הבעיה שיחזירו אותם ללמוד כרגיל בשעות הצהריים? מאחת עד חמש

מטורף שיחזירו מ 1 עד 5

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו