בסיוע עסקני צפת: 300 העצורים מהמהומות אתמול במירון שוחררו הלילה

בפעילות משותפת של יו"ר אגודת ישראל בצפת נחמן גלבך, חבר המועצה נהוראי לחיאני והרה"ג ר' דב קפלן: המשטרה שחררה הלילה את 300 העצורים שנתפסו אמש בהר מירון. גלבך: "המשטרה גילתה רגישות רבה והבינה את רחשי הלב של הציבור"

המשטרה שחררה הלילה את 317 העצורים שנתפסו אמש בהר מירון לאחר שהפרו את התקנות לשעת חירום והסתננו למתחם קרב הרשב"י, כשחלקם אף התעמתו עם השוטרים. כלל האברכים והבחורים הובאו למתחם המעצר בעיר צפת, ולאחר פעילות משותפת עם יו"ר אגודת ישראל בצפת וחבר מועצת העיר נחמן גלבך, חבר ועדת החמישה וחבר מועצת העיר נהוראי לחיאני והרב הגאון ר' דב קפלן, כולם שוחררו.

המשטרה עצרה סך הכל כ-320 חסידים בגין התפרעויות ותקיפת שוטרים, וכן הפרת צווי החירום. הבוקר שוחררו רובם – 317 איש – לאחר שקיבלו כל אחד דו"ח על הפרת צו הקורונה. שלושה חשודים שהיו מעורבים בתקיפת שוטרים עדיין עצורים, והבוקר יוחלט אם לבקש להאריך את מעצרם או לשחררם בתנאים מגבילים.

גלבך אמר הבוקר ל'חדשות JDN' כי "מיד כששמעתי על האירוע, עלינו לתחנת צפת יחד עם הרה"ג ר' דב קפלן, חבר ועדת החמישה וחבר מועצת העיר הרב נהוראי לחיאני וסייענו לעצורים. אנו עובדים בתיאום ובשיתוף פעולה פורה עם משטרת צפת ואני שמח שהצלחנו להביא לסיום טוב של האירוע. אני רוצה להודות למפקד מרחב כנרת, למפקד תחנת צפת שלומי הרצוג ולסגנית המפקד גלית וינוגרד על שגילו רגישות רבה והבינו את רחשי הלב של הציבור ושחררו את כל העצורים".

כזכור, מאות אברכים ובחורים הצליחו אתמול לפרוץ את המחוסמים המובילים להר מירון ולהגיע סמוך ונראה לציון הקודש. השוטרים שאיבדו שליטה במקום נטשו את המחסומים והחלו במרדף אחרי המסתננים. במהלך העימותים הצליחו כמה עשרות לפרוץ לתוך המערה. המשטרה התקשתה להשליט סדר ושוטרים נצפו מתקוטטים באלימות עם המבקשים להתפלל במקום בניגוד לתקנות.

מהמשטרה נמסר אמש כי "בעקבות ההודעה על מאות אנשים שהגיעו לאזור הר מירון, בהם נשים ילדים, והפרו במכוון וברגל גסה את התקנות לשעת חירום וסיכנו את בריאותם ואת בריאות הציבור והשוטרים הפועלים במקום מאז אמש – עד כה נעצרו 300 מתפרעים שניסו להיכנס בכל מחיר למתחם הקבר תוך פריצה וגרימת נזקים לגדרות הישוב".

על פי ההודעה, "הסדר במירון שב על כנו ומשטרת ישראל רואה בחומרה רבה את התנהגותם של פורעי החוק שבחרו לתקוף את השוטרים הפועלים לאכוף את החוק ולשמור על שלום הציבור ובריאותו, באופן בוטה ומשולח כל רסן. המשטרה תפעל בנחישות נגד כל תקיפה או אלימות מכל סוג שהיא שתופנה כלפי השוטרים במקום".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
13 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לא מתאים לאתר מכובד כמוכם להציג עובדות מסולפות!
הייתי שם וגם נעצרתי
החרדים לא נעצרו תוך כדי מרדף או התעמתות בעליה לציון.
במוצאי החג המשטרה עמדה ליד השער הכחול ועצרה ללא אבחנה מי שעבר על יד השוטרים

בטח עשו נחת רוח גדולה לה' ולר' שמעון.
חילול ה'.

בושה שעוד עוזרים למטורפים האלה

ליהודי הכואב, מי שמך לקבוע מהו חילול השם. זה דווקא קידוש השם שיהודים לא מתבלבלים ועולים לר' שמעון ואפילו ע"מ ליעצר. וגם אתה מר ביזיון, הביזיון הוא לקרוא לצדיקים האלה מטורפים, כדי לך לחזק את הקשרים עם רשב"י ואז אולי תקבל קצת שכל ?

מוטי וחבריו….
למה עליתם????
פשוט בושה וחבל שלא השאירו אותכם עוד קצת בכלא!

כמו תמיד הוויכוח הוא ברמת המיקרו למה קניונים כן ובתי כנסת לא ? וכו' . אבל האמת נמצאת ברמת המאקרו כשהתחילו ההגבלות המשטרה לא נכנסה לבתי כנסת . עד שראו את נתוני ההדבקה המטורפים והבינו שחייבים לעשות לזה סוף. מאז 98% מהציבור נשמע להנחיות ו2% עושים הכל כדי להפר אותם. עכשיו אני מבין את המשטרה . איך תפתח בתי כנסת עם הגבלות הרי אלו יעשו הכל להפר אותם ואיך יהיה אפשר לאכוף את זה. בקיצור זה ברור, אם 100% היו ממושמעים זה היה נראה אחרת ואין לנו אלא להלין עליהם.

יש אופציה שלא יופיעו תגובות משתמשים באתר?
לא שאין מה ל-JDN להשתפר אבל כל פעם מחדש אותם אנשים עם התגובות המועילות שלהם…

בסיוע עסקנים? לחילול ה'? העסקנים צריכים לסייע למשטרה לשים אותם בכלא לפחות לשנה ויום [עד אחרי ל"ג בעומר שנה הבאה]

חבל ששיחררו אותם כל כך מהר אלו עשבים שוטים שכולנו משלמים עליהם מחיר כבוד
המשטרה חלשה והעסקנים טיפשים

מגעיל לראות חרדים שרוצים שאחרים יהיו בכלא של הציונים הרשעים שקלקלו את עם ישראל ושונאים את כל כל החרדים כולל החנפנים

"מספיק טיפש אחד לשרוף יער שלם" … להבדיל אלף הבדלות בין עצים לאנשים, אך המשפט יכול להיות באמת נכון אם הציבור לא נזהר וחלילה מפיץ את הקורונה מחדש

נחמן גלבך נציג ציבור למופת. ירבו כמותו.

למה לשחרר אותם שישארו בכלא ביחד עם העסקנים המטופשים שמשחררים מהכלא ברברים שאמורים להיות בכלא

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו