'איחוד הצלה' יאבטח את העולים לקבר רחל

המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים הודיע היום לארגון 'איחוד הצלה' על כך שנבחר לאבטח את האלפים הרבים הצפויים להגיע להילולת רחל אמנו ע"ה. מבצע האבטחה ייפתח מחר (חמישי) בצהריים ויסתיים ביום ראשון בערב.

עשרות צוותים של 'איחוד הצלה', בהם רופאים, פראמדיקים ועשרות חובשים מתנדבים יאבטחו את העולים לקבר רחל בבית לחם לקראת יום פטירתה בי"א חשוון שיחול בשבת הקרובה. הצוותים יתוגברו באמבולנסים, 'אופנולנסים' וניידת טיפול נמרץ, חפ"ק ומרפאה של 'איחוד הצלה' שיוצבו בשטח.

קרא עוד:

[postim]

ארגון 'איחוד הצלה' הינו הגורם הרפואי היחיד המורשה להעניק טיפול רפואי באירוע. מבצע האבטחה ייפתח ביום חמישי בצהרים ויסתיים בשעות הלילה של יום ראשון, עם עזיבת אחרוני המתפללים את הקבר.

היום (רביעי) בצהרים, עם קבלת ההודעה הרשמית מהמרכז הארצי לפיתוח המקומית הקדושים על כך ש'איחוד הצלה' נבחר לביצוע האבטחה הרפואית במקום בזמן ההילולא, התכנסה בבית 'איחוד הצלה' ישיבת היערכות בהשתתפות כלל הגורמים בארגון – אגף מבצעים, אגף רפואה, אגף מתנדבים, מוקד חירום ולוגיסטיקה – על מנת להיערך בהתאם לאבטחת ההילולא.

על פי הערכת המשטרה, החל מצהרי יום חמישי ועד לשעות הלילה של יום ראשון צפויים לפקוד את קבר רחל עשרות אלפי מתפללים, כאשר מרביתם צפויים להגיע בפרק זמן קצר יחסית במוצאי שבת, החל מצאת השבת ועד חצות הלילה.

סדר הכוחות הרפואיים ופריסתם במתחם – ממחסום 300 הסמוך לירושלים ועד מתחם הקבר עצמו ובתוכו – נקבע על ידי מנהל אגף המבצעים של 'איחוד הצלה', אוהד שקד, יחד עם מפקדי משטרת ירושלים וקציני מרחב מוריה במשטרה האחראים על המתחם.

יו"ר 'איחוד הצלה', זאב קשש, אומר עם אישור תוכנית האבטחה כי "מעבר למשימה המורכבת באבטחת העולים לקבר רחל עליה יפקח אישית מנהל אגף המבצעים אוהד שקד, הבחירה בנו ואישור המשטרה לתוכנית האבטחה שלנו, הם הבעת אמון ביכולות המבצעיות של ארגון 'איחוד הצלה' המונה כיום כ-2,000 מתנדבים בכל רחבי הארץ".

בתוך כך, לבקשת מתפללי קבר רחל, התקין השבוע אגף הלוגיסטיקה ב'איחוד הצלה' בקבר רחל ארון החייאה ראשון מסוגו, המאובזר בציוד עזרה ראשונה מתקדם, לשימוש בשעת חירום. כיוון שהמתחם נמצא באזור מרוחק יחסית, תוגבר הארון בציוד רב.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו