צילומים: פלאש 90

לקראת השבעת הממשלה ביום ראשון: גנץ ולוין שוב התפטרו מתפקידם

יו"ר כחול לבן הודיע למזכירות הכנסת על התפטרותו מתפקיד יו"ר הכנסת. לקראת השבעת הממשלה. ההתפטרות תיכנס לתוקף ביום ראשון בצהריים, אז המליאה תצביע על בחירות ח"כ יריב לוין, שגם משך אמש את התפטרותו והגיש אותה כעת מחדש

יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ הודיע למזכירות הכנסת על התפטרותו מתפקיד יו"ר הכנסת לקראת השבעת הממשלה הצפויה ביום ראשון, ההתפטרות תיכנס לתוקף ביום ראשון בסביבות השעה 15:00 בצהריים, אז המליאה תצביע על בחירות ח"כ יריב לוין לתפקיד. גם השר יריב לוין שמשך אמש את התפטרותו מהממשלה, הגיש אותה כעת מחדש לראש הממשלה.

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו פנה אתמול לגנץ בבקשה לדחות את ההשבעה ליום ראשון על מנת לאפשר לו לסיים את חלוקת התיקים בליכוד. הוועדה המסדרת אישרה אתמול לקיים את השבעת הממשלה ביום ראשון בשעה 13:00, כאשר סדרי הדיון יישמרו כפי שנקבעו לישיבה שהייתה אמורה להתקיים אתמול.

בנוסף הוחלט כי רשימת המועמדים לתפקיד יו"ר הכנסת שנסגרה כבר אתמול בשעה 17:00 לא תפתח מחדש, והמועמדים הם ח"כ יריב לוין מהליכוד וח"כ קארין אלהרר מיש עתיד. עוד החליטה הוועדה כי במידה וייווצר פער בין התפטרות עתידית של יו"ר הכנסת בני גנץ, לבין מועד כינוס המליאה, מי שישמש יו"ר הכנסת בפועל יהיה ח"כ איתן גינזבורג.

על פי המתוכנן, ראש הממשלה המיועד ח"כ בנימין נתניהו יפתח את הדיון בשעה 13:00 בהצגת ראש הממשלה, ראש הממשלה החלופי, קווי היסוד, הרכב הממשלה, חלוקת תפקידי השרים ומועד החילופים. אחריו תינתן זכות דיבור לראש הממשלה החלופי המיועד ח"כ בני גנץ עד רבע שעה. אחריו תינתן זכות דיבור לעומד בראש הסיעה הגדולה שאינה צד להסכם הקואליציה ומי שצפוי לשמש כיו"ר האפוזיציה, ח"כ יאיר לפיד, עד רבע שעה. בתום שלושת הנאומים ייערך "דיון סיעתי" בה תינתן לכל סיעה 9 דקות דיבור.

רק בשעה 15:00, אז תיכנס לתוקפה ההתפטרות של גנץ מתפקיד יו"ר הכנסת, וח"כ איתן גינזבורג שמונה ליו"ר הכנסת הזמני יקבל את המשוכות, ניתן יהיה להצביע על מועמדותו של ח"כ יריב לוין לתפקיד. מיד לאחר בחירת יו"ר הכנסת תצביע המליאה על הקמת הממשלה, שמהווה בעצם ההצבעה הראשונה על אמון או אי אמון ממשלה החדשה. לאחר הצבעת האמון, השרים המיועדים יעלו להצהיר אמונים ולחתום עליה.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ממש גן ילדים איך רוצה להיות ראש ממשלה שכל רגע מיתפטר ממש ישלו פחד זה גדול עליו כל העסק הזה

להרגע
לא תקום ממשלה
לא בראשון ולא בשני
לא השבוע ולא בכלל
כי לה' המלוכה ומושל בגויים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו