הקורונה בעולם: איטליה משחררת את הסגר; טראמפ: "הקורונה במגמת ירידה"

הנשיא צייץ כי הנתונים וכתב כי אלו "חדשות טובות מאד". באיטליה מסעדות ובתי קפה פתחו את שעריהם תחת הגבלות ריחוק חברתי ביוון פתחו את האקרופוליס. קנצרלית גרמניהאמרה כי אף מדינה לא יכולה לעצור את מגפת הקורונה לבדה. "חייבים לפעול ביחד"

נגיף הקורונה הקטלני ממשיך להתפשט במהירות ברחבי העולם ומניין הנדבקים עומד נכון לכעת על 4,737,299 חולים – כך על פי הנתונים שמרכז ארגון הבריאות העולמי. למעלה מ-50 אלף מהחולים התגלו ביממה האחרונה. מספר המתים עומד על 315,622, עלייה של כשלושת אלפים מתים מאז אתמול. בינתיים החלימו כבר 1,744,157 חולים.

מניין הנדבקים מנגיף הקורונה בארצות הברית עלה ב-31,967 ביממה האחרונה ל-1,467,065 – כך נמסר מאוניברסיטת ג'ון הופקינס. מניין המתים מהנגיף עלה ב-1,394 ביממה ל-88,709. נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, אמר הלילה (שני) כי חלה ירידה חדה במספר חולי הקורונה במדינתו. "מספר מקרי הקורונה ברחבי ארצות הברית נמצא במגמת ירידה חזקה, עם מעט יוצאים מן כלל", צייץ טרמאפ. ואלה "חדשות טובות מאד", הוסיף.

בגרמניה מתו 21 בני אדם מנגיף הקורונה ביממה האחרונה, ובכך עלה מניין המתים במדינה ל-7,935 – כך מסר המכון לבריאות בגרמניה. עוד נמסר כי מניין הנדבקים הכולל במדינה עלה ב-342 ל-174,697. קנצרלית גרמניה אנגלה מרקל אמרה היום כי אף מדינה לא יכולה לעצור את מגפת הקורונה לבדה. "חייבים לפעול ביחד", אמרה מרקל. "אנחנו צריכים לחשוב איך אפשר לשפר את תהליך ארגון הבריאות העולמי בנושא". עוד הוסיפה מרקל כי "אני משוכנעת שנעבור את המגפה, זה יהיה מהר יותר עם העולם יעבוד ביחד".

ברוסיה עלה מניין הנדבקים בנגיף הקורונה ל-290,678, זאת לאחר ש-8,926 בני אדם אובחנו כחולים בנגיף ביממה האחרונה – כך מסר הבוקר משרד הבריאות במדינה. עוד נמסר כי מניין המתים מהנגיף במדינה עלה ב-91 ל-2,722. נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר היום כי המצב באזור דאגסטן שבדרום המדינה הוא קשה במיוחד בשל מגפת הקורונה. "מערכת הבריאות של האזור המוסלמי נמצאת תחת עומס קשה", אמר הנשיא פוטין. עד כה, דווחו מעל 3,400 חולים וכ-30 מקרי מוות מקורונה בדאגסטן.

מניין הנדבקים מנגיף הקורונה בספרד עלה ב-1,214 ביממה האחרונה ל- 277,719 – כך מסרו רשויות הבריאות במדינה. מניין המתים עלה ב-87 ל- 27,650.

בסין שבעה בני אדם אובחנו ביממה האחרונה כחולי קורונה. לפי רשות הבריאות במדינה, ארבעה מתוך כלל המקרים הגיעו ממונגוליה הפנימית, אזור אוטונומי מונגולי בצפון סין. בתוך כך מניין הנדבקים הכולל בנגיף הקורונה בקוריאה הדרומית עלה ל-11,065, זאת לאחר ש-15 חולים חדשים אובחנו ביממה האחרונה – כך מסרו הבוקר (שני) רשויות הבריאות במדינה. עוד נמסר כי מנין המתים מהנגיף בקוריאה הדרומית עומד על 263 בני אדם.

ברחבי איטליה נפתחו הבוקר חנויות, מספרות ומסעדות לראשונה אחרי עשרה שבועות, כחלק ממאמציה של הממשלה ברומא לצאת מהסגר ולשקם את הכלכלה שנפגעה אנושות במהלך המאבק בנגיף הקורונה. איטליה הייתה המוקד הגדול הראשון של התפרצות הקורונה באירופה, ולמעשה במערב כולו. מאז שהנגיף התגלה בארץ המגף לראשונה ב-21 בפברואר, מתו בה יותר מ-32,000 בני אדם. בנתון זה היא מדורגת שלישית בעולם, אחרי ארה"ב ובריטניה.

גם ביוון נכנסו היום לתוקף הקלות חדשות בהנחיות לציבור. באתונה נפתחו האקרופוליס ואתרים עתיקים אחרים למבקרים. גם בתי הספר התיכוניים וקניונים הורשו היום לפתוח את שעריהם ביוון. יוון הצליחה להימנע עד כה מהתפרצות חמורה מאוד של הנגיף בשטחה, ומניין המתים בה עומד על 166, לפי העדכון האחרון מאתמול. מספר הנדבקים הכולל במדינה עומד על 2,834.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו