מערכת המחשוב של משטרת ישראל נותקה מהרשת הארצית

כל השוטרים קיבלו הבוקר הודעה שבה נאמר 'עד להודעה חדשה לא תתאפשר חיבור של התקנים ניידים למערכת המחשוב של המשטרה' חשוב להבהיר שמערכת המשטרה יושבת על רשת מאובטחת

חשש למתקפת סייבר (מתקפה טכנולוגית השולטת ומזיקה למחשבים) המכוונת למחשבי משטרת ישראל, גרמה לסגירת חלק ממערכות השיטור בכלל מחשבי המשטרה, לא מכניסים כל אונקי או התקן נייד למחשבי המשטרה, ומתנתקים מהרשת הרגילה של אזרחי ישראל, מחשש לווירוס קטלני נגד מחשבים אשר מנסה להתלבש על מערכת המחשוב של משטרת ישראל.

קרא עוד:

[postim]

כל השוטרים קיבלו הבוקר הודעה שבה נאמר 'עד להודעה חדשה לא תתאפשר חיבור של התקנים ניידים למערכת המחשוב של המשטרה' חשוב להבהיר שמערכת המשטרה יושבת על רשת מאובטחת וממשיכה את פעילותה כסדרה, כל השיבוש הינו רק לשוטרים המשתמשים בשירות הרשת הארצית הרגילה.

במשטרה טוענים שלא מדובר בלוחמת סייבר אלא בווירוס חדש חזק ומזיק, ואשר על כן קבלו הממונים על אבטחת המידע להיזהר מהווירוס ולהתנתק מהרשת הארצית, האיום לא מכוון למשטרת ישראל אלא לכל הגופים הממשלתיים, אומר דובר המשטרה, כאשר גורם ממשלתי בכיר אומר מנגד שהווירוס כן מכוון נגד מערכת המחשוב של משטרת ישראל, ולא נגד כלל המערכות הממשלתיות.

מערכת תהיל"ה היא המערכת שכל מערכות המחשוב הממשלתיים, והיא מתעסקת בהגנת ואבטחת המידע, כאשר ראש הממשלה נתניהו התבטא לא מזמן, שמומחי ההייטק בישראל מפתחים בימים אלו מערכת מעין כיפת ברזל לפרצות טכנולוגיות כאלו ואחרות.

מידי יום נעשים עשרות אלפי ניסיונות פריצה למערכות הממשלתיות בישראל, ניסיונות לחשוף מידע או לפגוע באבטחת החיסיון של ישראל, כאשר מומחים בתחום אומרים שניסיונות כאלו יותר קשים מכל סוג טרור אחר, כיוון שעם נפילת טיל אתה יודע איפה נפל מאיפה נשלח ומה גודל הפגיעה, מאידך בלוחמת סייבר, אין אפשרות להיערך והמלחמה היא מלחמה ארוכה וממושכת אשר לא נפסקת.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו