Mendy Hechtman/FLASH90

בתי הכנסת עדיין סגורים: המסעדות, הבריכות והמלונות ייפתחו בשבוע הבא

שר הבריאות אדלשטיין הנחה לאפשר את פתיחת המסעדות, בריכות השחיה, המלונות, חוגים, תנועות נוער והחינוך הבלתי פורמלי, זאת בעוד בתי הכנסת עדיין סגורים. לפי המתווה שסוכם - העסקים ייפתחו בשבוע הבא - ד' סיון

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין קיבל היום (שלישי) את המתווה המקצועי לאפשר את פתיחת המסעדות, בריכות השחיה, המלונות, חוגים, תנועות נוער והחינוך הבלתי פורמלי. המתווה הוצג על ידי דרגי המקצוע והשר הנכנס אישר אותו.

הדברים מגיעים לאחר ישיבות שנערכו בהשתתפות ראשי איגוד המסעדות, משרדי האוצר והכלכלה, ונציגי משרד הבריאות בהם מנכ"ל המשרד משה בר סימן טוב והמשנה למנכ"ל פרופ׳ איתמר גרוטו.

המתווה שסוכם – המסעדות ייפתחו בד' סיון – 27 במאי. עד 100 לקוחות – התפוסה יכולה להיות 100%. מעל 100 לקוחות – תפוסה של מקסימום 85%. מרחק בין שולחנות 1.5 מטרים. הזמנת מקום מראש ככל שניתן. תתבצע מדידת חום ללקוחות הנכנסים. פתיחה לפי הנחיות כלליות של ה״תו הסגול״ (חיטוי, ניקוי וכו׳).

המלונות ובריכות השחיה ייפתחו בד' סיון – 27.05. בבריכות ניתן יהיה להכניס מתרחצים לפי – 6 מ״ר לרוחץ במים, 10 מ״ר לאורח בשטח מחוץ לבריכה אך סעיף זה מותנה באישור ממשלה לתיקון תקש״ח הגבלת פעילות. המלונות, לרבות חדרי אוכל ובריכות יפעלו בהתאם להנחיות של מסעדות ובריכות.

חוגים, תנועות נוער וחינוך בלתי פורמלי ייפתחו גם הם בד' סיון – 27 במאי. במתווה הפתיחה נכתב כי עליהם להקפיד על שמירה על קפסולות קבועות, בחוג המתקיים בכיתת גן/לימוד יהיה 5 מ״ר לאדם וחוג המתקיים במרחב הפתוח- 2 מ״ר לאדם, בסטודיו- 7 מ״ר לאדם. צויין שהמתווה כפוף לאישור ממשלה.

שר הבריאות אדלשטיין: "אני שמח שמצב הקורונה מאפשר את פתיחת המשק לרווחת העסקים והנעת המשק. אני שב ומדגיש – המשך ההקלות תלוי אך ורק בהקפדה על כללי משרד הבריאות. אני מצפה לשיתוף פעולה מצד בעלי העסקים".

כזכור, יו"ר איגוד המסעדנים תומר מור הודיע היום כי האיגוד ומשרדי הבריאות, הכלכלה והאוצר, הגיעו להסכמה על פתיחה של מסעדות החל מד' בסיון (27 במאי) בהתאם להגבלות "התו הסגול". בפגישה שנערכה בין נציגים מעיריות תל אביב וירושלים יחד עם ארגון "מסעדנים חזקים יחד" לבכירים מהדרג המקצועי של משרדי הממשלה, בהובלתו של פרופ' איתמר גרוטו, הוחלט כי המסעדות, והחנויות לממכר משקאות ייפתחו בשבוע הבא. המסעדנים הסכימו למתווה לתקופת ביניים, עד להסרת כל המגבלות. לדבריהם המתווה יאפשר לעסקים להיות כלכליים וגם לשמור על בריאות הלקוח והחוויה במסעדה.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אם יש רבנים שהתירו לחזור לבתי הכנסת, אין סיבה להמתין להחלטת ממשלה.

רשעים ארורים. לא מבינים שעל התורה העולם עומד. צריך להחרים את בתי העסק עד שייפתחו את בתי הכנסת..

שיתביישו להם.
מלונות יותא חשוב מתפילה במיניין??
בושה וחרפה למדינת ישראל
והושה וחרפה לביבי נתניהו.
לא נשתוק

הרבנות הראשית , הרבנים בישראל, ראשי בתי הכנסת
נא ליידע קהל המתפללים כי המגיפה נעצרה בחסדי ה'. יש להתפלל תפילת הודיה ולארגן סעודת הודיה לה' יחד עם פתיחת כל בתי הכנסת היום. יש לסגור כל המינינים הלא קבועים שנפתחו במהלך מגיפת הקורונה.
מן הראוי להתפלל בקהל אלפים בין ברחבת הכותל בין ההר הבית בין במירון , כל אחד ואחת כפי ליבו.
בקהל עצום יהללוך.
אין להשמע לכל הוראה אחרת .
בכבוד רב
ובברכה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו