תחנת המשטרה במיניאפוליס עולה באש. צילום: ויקיפדיה

ארה"ב בוערת: הצבא נערך להיכנס למיניאפוליס; שוטר נהרג בקליפורניה

המונים התקהלו במוקדים שונים במדינה במחאה על מותו של ג'ורג' פלויד במינסוטה. בוושינגטון הורו על איסור כניסות ויציאות, בדטרויט צעיר נורה למוות ובקליפורניה נהרג שוטר. הרשויות הודיעו כי השוטר שחנק את ג'ורג' פלויד למוות יואשם בהריגה

המחאות על מותו של ג'ורג' פלויד, אזרח אמריקני שחור שנחנק למוות במהלך מעצר במיניאפוליס, הסלימו ביממה האחרונה והתרחבו למדינות שונות ברחבי ארצות הברית. במהלך המהומות הוטל עוצר כניסות ויציאות על הבית הלבן בוושינגטון, לאחר התקהלות של מפגינים מול שעריו. בדטרויט נורה למוות מפגין צעיר בידי אלמוני, ובקליפורניה נהרג שוטר מירי. במקביל, בצעד חריג, הפנטגון הורה לצבא להיערך להציב כוחות משטרה צבאית בכוננות להיפרס במיניאפוליס.

בעשרות ערים ברחבי ארה"ב יצאו גם הלילה המוני מוחים. סגר הוטל על הבית הלבן לזמן קצר אחרי שמפגינים בשדרות פנסילבניה בוושינגטון התאספו מחוץ לגדר וקראו "לא לירות". אנשי השירות החשאי לא אפשרו לאיש להיכנס או לצאת במשך דקות ארוכות. בהמשך פרצו עימותים בין אנשי השירות החשאי לבין מפגינים שניסו להזיז מחסומים. מפגינים פרצו למתחם משרד האוצר וריססו כתובות באזור.

מוקדם יותר היום הפנטגון הורה ליחידות המשטרה הצבאית להיערך לכניסה אפשרית למיניאפוליס, בעקבות ההפגנות האלימות במחאה על הריגתו של ג'ורג' פלויד בידי שוטר. כוחות מניו יורק וצפון קרולינה הורו להיערך תוך ארבע שעות לכניסה לעיר שבה אירע המקרה הטראגי שהצית את המחאה. כוחות נוספים מקולורדו וקנזס קיבלו הוראה להיערך לכניסה תוך 24 שעות לעיר שסוערת מאז יום שני האחרון.

הנזק שנגרם לאחד המבנים לאחר המהומות. צילום: ויקיפדיה

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר כי הוא שוחח עם משפחתו פלויד, תושב מיניאפוליס, "דיברתי עם המשפחה, הם אנשים נפלאים". הוא הגדיר את בני המשפחה "אנשים נהדרים", אך הוסיף כי לא יאפשר את "האנרכיה והכאוס", כהגדרתו, במיניאפוליס. מוקדם יותר ספג הנשיא האמריקני ביקורת נוקבת לאחר שכינה את המפגינים במיניאפוליס "בריונים" והזהיר ש"כשהביזה מתחילה, מתחיל גם הירי בבוזזים".

ההפגנות התקיימו למרות שאמש נעצר דרק שובין, קצין המשטרה שתועד כשהוא חונק למוות את פלויד, והואשם ברצח מדרגה שלישית ובעבירת הריגה. ממסמכי האישום עלה, כי שובין חנק את פלויד עם הברך שלו במשך שתי דקות ו-43 שניות אחרי שפלויד כבר היה ללא תזוזה. בנוסף נעצרו שלושה שוטרים נוספים שהיו עמו בזירה, והתביעה במינסוטה הודיעה כי כתבי אישום צפויים להיות מוגשים גם נגדם.

"מעצרו של השוטר ממיניאפוליס, דרק שובין בגין הריגתו האכזרית של ג'ורג' פלויד, הוא צעד מבורך, אך מאוחר בדרך לצדק," אמר עורך הדין של משפחת פלויד, בן קרומפ. "ציפינו שיואשם ברצח מדרגה ראשונה, ולא ברצח מדרגה שלישית. בנוסף, אנחנו דורשים שגם השוטרים האחרים שהיו מעורבים באירוע ייעצרו".

מושל מינסוטה, טים וולז, התייחס למחאות האלימות ואמר: "לא מדובר במותו של ג'ורג'. זה לא באמת בגלל אי השוויון, זה כאוס". לדברי המושל, בעדיפות העליונה נמצאת השמירה על החיים, הרכוש, החוק והסדר: "המפגינים שם בחוץ רוצים לא יותר מאשר קונפליקט". עוד הוסיף המושל כי הוא נמצא בקשר עם מדינות שכנות ועם הממשל הפדרלי, והזהיר כי המצב מחר יהיה "קשה עוד יותר" מכיוון שההפגנות ימשיכו להתפשט ברחבי ארה"ב.

בברוקלין שבניו יורק, המפגינים התעמתו עם המשטרה, השליכו קליעים והשחיתו ניידות משטרה. כמה שטורים נפצעו ורבים נעצרו. ראש העיר, ביל דה בלאזיו, צייץ כי "אנחנו לעולם לא רוצים לראות שוב לילה כזה". מושל מדינת ניו יורק אנדרו קואומו אמר שהוא תומך במפגינים במינסוטה. "אף אחד לא תומך בהצתה, בבריונות ובפריצות, אבל במוחים ובכעס ובפחד ובתסכול? כן. כן. והדרישה היא לצדק", אמר קואומו.

כבר ארבעה לילות ברציפות שמתקיימות מהומות ברחבי ארצות הברית ברקע הריגתו של פלויד. האזרח האפרו-אמריקני תועד בסרטון שצילם עובר אורח כשהוא שרוע אזוק על הכביש כששוטר לבן כורע מעליו, חונק אותו באמצעות רגלו ומתעלם מתחנוניו שאינו יכול לנשום. מושל מדינת מינסוטה טים וולץ הורה על פריסה של יותר מ־500 חיילי המשמר הלאומי כדי לעצור את המהומות.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

התכוונתי בארצות הברית לא בארץ ישראל.

מה ציפו מסירטון כזה? אני לא רוצה לחשוב מה יקרה אם יצולם חייל ישראלי הורג ככה ערבי. מלחמת יום כיפור תיהיה קטנה לעומת זה.

סוף סוף הוסרה תמונת התועבה!
חבל שמלכתחילה פרסמתם תמונה כזאת, ועוד יותר חבל שלקח לכם הרבה זמן להסיר אותה!
נקווה שזאת טעות חד פעמית שלעולם לא תחזור!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו