צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

גרוטו: "אם יהיו 100 חולים ביום שלא ממוקד אחד – נחזור להגבלות"

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות: "יש לנו יכולת להגיע לעד 40000 בדיקות ביום". עוד הוסיף: "נכון לעכשיו מתווה פתיחת האולמות וגני האירועים יישאר על כנו". שר הבריאות למנכ"לי קופות החולים: "לא בקלות אנחנו נסגור עסקים או בתי ספר"

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, הציג היון בדיון בכנסת את מספר החולים שיביא לביטול חלק מההקלות ואמר כי "אם יהיו 100 חולים ליום שאינם קשורים לאותו מוקד התפרצות אחד, אז נצטרך לחזור לאחור מבחינת ההגבלות. כרגע שזה במוקד התפרצות אחד יש לנו תכנית למניעה שאינה כוללת את כל האזרחים".

בפתח דיון תמונת מצב עדכנית על הקורונה בוועדה המיוחדת בראשות ח"כ יפעת שאשא ביטון התייחס לנושא הבדיקות ואמר כי, "אנחנו בעלייה של בדיקות: רק אתמול בוצעו 7837 בדיקות קורונה. אנחנו במצב של יכולת ל 14000 בדיקות ביום. ומעכשיו יש עוד 2 מעבדות שהגענו איתם להסכם ויחד איתם יש לנו יכולת להגיע לעד 40000 בדיקות ביום. אבל כרגע לא שולחים סתם אנשים לבדיקות".

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות הוסיף כי "נכון לעכשיו ואם לא יחולו שינויים גדולים בקצב ההדבקה, מתווה פתיחת האולמות וגני האירועים יישאר על כנו מה-14 לחודש: מקומות ברישיון עד 200 איש יוכלו לפתוח במספר זה, רישיונות במספר גבוה יותר של אנשים עד 85% מעל 200 איש לפי הרישיון. האצטדיונים זה כבר סיפור אחר ולכן בגלל ההתעוררות החדשה, טרם גיבשנו לגבי זה עוד מתווה פתיחה קרוב".

בתוך כך, שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין נפגש היום עם מנכ"לי ארבע קופות החולים. בפגישה השתתפו גם סגן השר יואב קיש והמנכ"ל היוצא משה בר סימן טוב. "לא בקלות אנחנו נסגור עסקים או בתי ספר – נצטרך לחיות בכלים שלובים, ולכן נרחיב את מעגל הבדיקות כולל א-סימפטומטיים", הודיע והציג שוב את מדיניות הבדיקות החדשה כפי שהוצגה במסיבת העיתונאים ביום ראשון.

כרגע למשרד הבריאות קיימת יכולת לבצע כ 15,000 בדיקות ביום ובתוך כחודשיים היכולת תעלה לכ 30,000. אדלשטיין הוסיף: "עכשיו יש בפניכם את הנקודות. אני מאוד מבקש שלאחר הפגישה תחדדו את הנהלים אצלכם ושהם יחלחלו לשטח באופן מיידי". השר הוסיף כי ההתניה להעדר סגירת העסקים ובתי הספר היא שלא יהיה זינוק חד בקורונה. כדי שלא נחזור לכך, על כל האזרחים להקפיד על הנחיות משרד הבריאות: עטיית מסיכות, ריחוק והיגיינה.

התחלואה במערכת החינוך: 217 חולים, כ-10,000 בבידוד – 31 מוסדות נסגרו

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הכל חרטה מעניין אתם רק הכסף שהציבור ישלם מיסים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו