דיווחים בסוריה: ישראל תקפה מחסני נשק באזור חמה – 9 מחבלים נהרגו

סוכנות הידיעות הסורית הרשמית דיווחה כי מטוסים של חיל האוויר הישראלי ירו טילים באזור העיר מיסיאף שבצפון מערב המדינה. הארגון הסורי לזכויות אדם מסר כי בין ההרוגים 5 אזרחים זרים. . ייתכן שהיעד היה מכון לפיתוח אמל"ח שהותקף בעבר

סוכנות הידיעות הסורית הרשמית "סאנ"א" דיווחה הערב (חמישי) כי מערכות הנ"מ הסוריות הופעלו בעקבות תקיפה ישראלית באזור העיר מיסיאף בפרברי חמה, צפון מערב סוריה. התקיפה, לפי הדיווחים, בוצעה מהמרחב האווירי הלבנוני ופיצוצים עזים נשמעו באזור. הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי תשעה בני אדם נהרגו בתקיפה המיוחסת לישראל. על פי הארגון, ארבעה מההרוגים הם אזרחי סוריה, והחמישה האחרים אזרחים זרים.

לפי המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, מטוסים ישראלים תקפו מפעלים ביטחוניים של המשטר הסורי. מערכות ההגנה הסוריות תקפו בתגובה מטרות בשמי האזור. לפי סאנא, התקיפה בוצעה משמי לבנון. ערוץ אל-מיאדין הלבנוני, שמקורב לחיזבאללה, דיווח כי המטוסים הישראלים תקפו ארבעה יעדים וחזרו לישראל. בסוכנות הידיעות הסורית הרשמית סאנא טענו שלא היו נפגעים בתקיפה.

על פי דיווחים סורים, הותקפו ארבע מטרות בהן מכון המחקר באל מסיאף ומחסני תחמושת בכפר א-זאוויה. הסורים מדווחים על פצועים. אמבולנסים באזור מפנים לבית החולים הלאומי באזור חמא. צילומים שהופצו ברשתות החברתיות מראות מבנים בוערים בתחומי בסיס המחקר הסורי במוסאיאף. מרכז מהעקב הסורי דיווח כי מצבורי נשק הושמדו בתקיפה.

גורם ביטחוני לבנוני אומר לערוץ "אל-מיאדין" כי מטוסי חיל האוויר תקפו מהמרחב האווירי הלבנוני ארבעה יעדים בשטח סוריה וחזרו על עקבותיהם. ערוץ "אל-עאלם" האיראני דיווח כי התקיפה כוונה לאזור שבו נמצאים מפעלים של משרד ההגנה הסורי. הערוץ "אל-חדת'" דיווח ממקורותיו כי הותקפו יעדים צבאיים ששייכים לאיראן.

לפני כשבועיים דיווח המרכז הסורי לזכויות אדם, היושב בבריטניה, כי מטוסים בלתי מזוהים תקפו בסיס של כוחות איראניים באיזור אל-בוכמאל שבמזרח סוריה. על פי הדיווחים, כתוצאה מתקיפה זו נהרגו שבעה אנשי מיליציות פרו איראניות. על פי הדיווחים, נוסף להרוגים נפצעו קשה כמה בני אדם נוספים, ונגרם נזק למבנה בבסיס. זאת, כך נטען, כמה ימים לאחר שהגיעה תגבורת צבאיות לבסיס זה.

גנץ בסיור בצפון: הנוכחות האיראנית בסוריה וההתפתחויות בלבנון • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו