לקראת העלייה לישיבות הגדולות: הגר"י וייס חיזק את בחורי 'עטרת שלמה' בביתר

הגר''י וייס שליט''א מראשי ישיבת 'בית מדרש גבוה - פינקל' הגיע למסור שיחת הכנה בהיכל ישיבת 'עטרת שלמה' בביתר עילית לקראת העלייה לישיבות הגדולות. בדבריו עמד על גודל השנים הללו שהם מעצבים את דמותו של בן הישיבה ועל התפילות הרבות שנצרכים לעת הזו • תיעוד

התרגשות רבה שררה בהיכל ישיבת 'עטרת שלמה' – ביתר עילית לרגל הגעתו של הגאון רבי יוסף וייס שליט"א מראשי ישיבת 'בית מדרש גבוה – פינקל' המוכר לציבור בני התורה והאברכים גם בסדרת ספריו הידועים 'עין לא ראתה'.

במעמד ראש הישיבה הגאון רבי אליאב יונגריז שליט"א נשא הגר"י וייס את דבריו בפני עשרות תלמידי הישיבה ודיבר שעה ארוכה על שנות הלימוד בישיבות הגדולות כמה זה משפיע על כל החיים. "כל חייו של האדם נקבעים לפי שנות הלימוד בישיבה גדולה, באלול הקרוב יוכרע עתידו של כל בחור ובחור, כמה צריך להתפלל ולעשות השתדלות להגיע לישיבה הטובה ביותר עבור כל אחד ואחד", אמר.

הגר"י וייס האריך במעלת ההכנה הראויה לקראת עליתם לישיבה גדולה, כשבסוף דבריו קיבלו הבחורים את ספרו 'הכנה לישיבה גדולה', ובנוסף התייעצו עימו בשאלות פרטניות בענין.
 

בניין ישיבת 'פינקל' ברמות

ישיבת 'בית מדרש גבוה – פינקל', בראשות הגר"ש פינקל וראש הישיבה הגאון רבי גרשון קאהן, נפתחה בקול רעש גדול כישיבת קיבוץ לפני 3 שנים, כאשר בשנה האחרונה רשמה הישיבה הצלחה גדולה בפתיחת שיעור א' עם למעלה מ-40 בחורים ממיטב ה'ישיבות קטנות' בארץ.

ברישום הנוכחי מתמודדת הישיבה עם לחץ אדיר של נבחנים מבחירי הישיבות הקטנות בארץ, כאשר השאיפה לא לגדול יותר מ-60 בחורים בשיעור, ובכך לשמר את יחודיות הישיבה, בנוסף לקראת חודש אלול הקרב ובא ובעקבות מצוקת המקום כיום בהיכל בית המדרש, מתחילים בעבודות אינטנסיביות בחיפוי היכל בית המדרש החדש שהולך ונשלם לעילוי נשמת הגאון רבי נתן צבי פינקל זצ"ל דודו של הגר"ש פינקל מייסד ומקים הישיבה, כשהרצון הוא שעד ימי האלול הקרובים יוכלו בני הישיבה לעלות להיכל החדש ולקיים בו את סדרי הלימוד והתפילות מתוך הרחבת הדעת.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו