צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

שר האוצר התעמת עם ח"כים בוועדה: "אתם בקואליציה, אתם תצביעו בעד"

ישראל כץ הגיע לדיון בוועדת הכספים ו"דרש" שיאשרו את החוק לעידוד תעסוקה ללא שינויים: "יש קואליציה והיא צריכה להצביע במסגרת הקואליציה". עקץ את ברקת: "הקלטת?". צעק על אזולאי: "אתה מש"ס, אתה תצביע. אתה לא תבוא אלי בדרישות"

שר האוצר ישראל כץ הצטרף לדיון בוועדת הכספים בנושא הצעת חוק מענק לעידוד תעסוקה העוסקת בתמריץ כספי למעסיקים, אשר יקלטו או יחזירו לעבודה עובדים אשר הוצאו משוק העבודה בתקופת המשבר, במסגרת הכנת ההצעה לקריאה שנייה ושלישית. במהלך הדיוח התעורר ויכוח נוקב, כאשר שר האוצר, ישראל כץ, הודיע כי הוא מתנגד לשינויים מהותיים שהעלו חברי הוועדה.

כץ אמר כי "אני מעדיף עם השינויים שהועלו בפני, שהחוק לא יעבור, אני לא מוכן להוריד את שכר המינימלי שנקבע, גם ככה הוא נמוך מאוד. הורדה מתחת לזה תגרום למניפולציות, ולהורדת שכר מצד מעסיקים. גם לעניין הקדמת המענק ל-19 באפריל זה לא ישים, נאלץ להתחיל מתחילת החודש. גם לגבי מענק מלא מה-27 למאי זה לא ישים, אין לנו בעיה שהמסעדות ירשמו את העובדים מה-1 ביוני. אם יהיו בעיות עם יישום החוק, אין לי בעיה שנגיע לכאן לעשות תיקון, אבל אני לא רואה שזה ילך לכך".

ח"כ בצלאל סמוטריץ הגיב לדרישה של כ"ץ ואמר לו: "אז למה אתה בא לכנסת אם הכנסת חסרת חשיבות?". ח"כ ניר ברקת תקף את החוק ואמר כי "החוק הזה, בכותרת שלו, נועד להחזיר עובדים למשק, מבדיקה שעשינו עם האוצר, 10 אחוז זה מי שיחזור". ברקת נסיה להציג את עמדתו אך כץ קטע אותו פעם אחר פעם.

שר האוצר הגיב לדברי ברקת ואמר: "שטויות, אף אחד לא הוסמך לומר דבר כזה. יושבים מיליון איש בבית, והחוק הזה הוא החוק שלהבנתי הוא היעיל ומהיר ביותר והניתן ביותר ליישום. אחרי ששקלתי ובדקתי היטב זה החוק הנכון, זה המשך לצעדים האחרים, כלל המגזרים צריכים את החוק הזה". ברקת: "אתה לא מוכן לשמוע אפילו מה שיש לנו להציע. לא באת להקשיב, זה לא בסדר". כץ הגיב לו: "הקלטת? בסדר".

יו"ר הוועדה ח"כ משה גפני התייחס לדברי כך ואמר כי: "השר מבקש לאשר את החוק מבלי לבצע בו שינויים מהותיים, אני מכיר שכאשר יש חוק מהותי דנים בו. אנחנו רוצים לעשות זאת בהסכמה, אם אתה בא מראש ואומר שאתה לא מסכים לשום דבר מהותי". ח"כ סמוטריץ הגיב: "אז יהיה פיליבסטר של שבועיים".

ח"כ ינון אזולאי: "אתה לא נותן לנו להעיר אפילו, אנחנו יכולים להעיר את הערות שלנו". כץ הגיב לאזולאי וצעק עליו: "אתה מש"ס, אתה תצביע. אתה לא תבוא אלי בדרישות, יש קואליציה והיא צריכה להצביע במסגרת הקואליציה". אזולאי הגיב לו: "אתה לא תגיד לי מה לעשות".

סמוטריץ כתב בטוויטר בזמן הדיון: "כנסו עכשיו לצפות בדיון בוועדת הכספים באתר הכנסת. תראו את השר כץ מזלזל בחבריו מהליכוד והקואליציה בכלל בוועדה ודורש מהקואליציה להצביע על החוק כפי שהוא כחותמת גומי בלי שום שינוי. הסכמות מקיר לקיר בוועדה על תיקונים שנדרשים והשר לא מוכן לשום שינוי".

ח"כ ד"ר שלמה קרעי מהליכוד כתב לאחר מכן כי "אני מחוייב למשמעת גם כשאינני מסכים. לדעתי שר האוצר היה צריך לאפשר שינויים שכל חברי הוועדה מעוניינים בהם ובראשם הדיפרנציאלי. יחד עם זאת, הגשתי הסתייגויות והצבעתי נגדן כדי שיועברו למליאת הכנסת,עד אז אנסה לשכנע ולהעביר אותן. אם לא אצליח, אסיר אותן. מחוייב לנסות לשנות לטובת הציבור. באופן כללי יותר: כשליח ציבור אני נאבק בעשרות שעות דיונים למען הערכים שאני מאמין שהם לטובת הציבור ואף מגיש הסתייגויות. כחבר קואליציה אני מחוייב למשמעת קואליציונית".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

טוב שברקת כבר לא מזיק בירושלים
נקווה שהוא גם לא יזיק מדי בכנסת

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו