מסמן יורשת? אחותו של קים מאיימת "לנקוט צעדים" נגד הדרום

בהודעה מיוחדת וחריגה ציינה אחותו של המנהיג קים כי תיתן הנחייה לצבא לפעול בתוך זמן קצר. מומחים טוענים כי השפה שהאחות הציגה את האיום, מוכיחה את עליית קרנה בחוגי השלטון, "אני חשה כי בהחלט הגיע הזמן לנתק את הקשר עם הרשויות בדרום"

בהודעה מיוחדת שפורסמה הלילה (בין שבת לראשון) בטלוויזיה של המשטר בצפון קוריאה נמסר כי השלטונות במדינה מתכוננים ל"צעד תגובה" בזמן הקרוב. באופן חריג ההודעה נמסרה מפיה של קים יו ג'ונג, ראש מערך התעמולה במדינה וחברה בכירה במועצה השלטת במדינה, הפוליטביורו, ואחותו של השליט הרודן קים ג'ונג און.

קים יו ג'ונג הודיעה כי הנחתה את ראשי הצבא להתכונן לפעולה בתוך זמן קצר. מומחים טוענים כי השפה שהאחות הציגה את האיום, מוכיחה את עליית קרנה בחוגי השלטון. קים יו ג'ונג צוטטה בהודעה אומרת: "אני חשה כי בהחלט הגיע הזמן לנתק את הקשר עם הרשויות בדרום. בקרוב ניקח את הצעד הבא. תוך שימוש בכוח שניתן לי על ידי המנהיג העליון, הנחתי את ראשי הזרועות השונות לנקוט בצעדים לתגובה".

דרום קוריאה הגיבה לדברים ומסרה כי "צפון קוריאה צריכה לכבד את ההסכמים שנחתמו בנינו בעבר". באתרי חדשות בדרום קוריאה העלו את האפשרות כי קים יו ג'ונג מתכוונת לניסוי גרעיני נוסף או לשיגור טיל בליסטי, פעולות שהמדינה ביצעה בעבר בתגובה לתרגילים צבאיים של צבא הדרום.

בצפון קוריאה זועמים על הפעולות של עריקים צפון קוריאנים ועמותות זכויות אדם מצדו הדרומי של הגבול שמשגרים בלונים עם חומרי תעמולה מעבר לגבול במטרה ליידע את תושבי הצפון על הנעשה בעולם. כמו כן, בכירים בצפון דרשו מעמיתיהם בדרום "לחדול מהדיבורים השוואתיים על התפרקות מנשק גרעיני, אם ברצונכם לחזור לשולחן המשא ומתן".

האחות או ילד: מי ישלוט בצפון קוריאה אחרי קים ג'ונג און?

קים ג'ונג און נעלם לאחרונה ליותר משבועיים מעין הציבור ונפוצו שמועות על מצבו הבריאותי הרופף ואפילו על מותו. מאז הופיע השליט הסובל מעודף משקל בתקשורת הממלכתית, אך בצורה מוגבלת כשאחותו כמעט תמיד ניצבת לצידו.

קים יו ג'ונג, אחותו של קים ואחת העוזרות הקרובות ביותר שלו, מופיעה בקידמת הבמה מאז העלמותו המסתורית של אחיה. מומחים טוענים כי היא האפשרות הראשונה והברורה מכולם לרשת את ההנהגה.

האחות עומדת באופן רשמי בראש מערך התעמולה של השלטון והוכשרה לקחת חלק פעיל בממשל כבר מגיל צעיר. היא מחזיקה בלגיטמיציה לשלטון כבתו של הרודן המנוח קים ג'ונג איל. קים יו ג'ונג זכתה להתחנך במוסד יוקרתי בשוויץ, כמו אחיה, קים ג'ונג און. אומנם לימודיה הסתיימו כשהייתה בכיתה ו' בלבד. היא סומנה עוד על ידי אביה כבעלת עתיד פוליטי כשהציגה למבקרים זרים כמי שמתעניינת בפוליטיקה ומעוניינת לקחת חלק בהנהגת המדינה.

קים יו ג'ונג בת ה-32 משמשת כחברת פוליטביורו, הגוף המנהל של צפון קוריאה. ככזו, היא היחידה במשפחת קים עם סמכות וכוח אמיתי במשטר. היא ליוותה את אחיה למפגשי הפסגה העולמיים עם הנשיא האמריקני וההנהגה הסינית, אבל היא גם זו שממלאת לאחיה את קופסת הסיגריות. כך שלא ברור האם ההנהגה תקבל אישה צעירה כמנהיגה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו