Yossi Zeliger/Flash90

ממומחים בבריטניה: "דקסמתזון" מורידה משמעותית שיעור התמותה מקורונה

חוקרים בריטים טוענים כי מצאו שהתרופה "דקסמתזון" יכולה להציל כשליש מחולי הקורונה המונשמים, כשהיא ניתנת במנות קטנות. החוקרים העריכו כי שימוש בתרופה בבריטניה מתחילת המגפה היה יכול להציל את חייהם של כ-5,000 בני אדם

בבריטניה מתכוונים להתחיל באופן מיידי לטפל בחולי קורונה באמצעות תרופת הסטרואידים דקסמטזון, כך הודיע היום (שלישי) שר הבריאות הבריטי מאט הנקוק. ההודעה הגיעה לאחר שחוקרים בריטים מצאו כי התרופה משיגה תוצאות מרשימות בטיפול בחולים בנגיף, והצילה את חייהם של שליש מהנבדקים שהיו במצב קשה.

התרופה היא חלק מהניסוי הגדול ביותר בעולם הבודק טיפולים ותרופות קיימות ואת יעילותם בטיפול בחולי קורונה. מחקרים מעריכים כי אם התרופה הייתה זמינה בבריטניה מאז תחילת המגפה, ניתן היה להציל את חייהם של עד 5,000 בני אדם. מכיוון שהתרופה נחשבת זולה, השימוש בה יכול להועיל גם במדינות עניות בהן קיים מספר גבוה של חולי קורונה.

פרופסור מרטין לנדריי, מראשי המחקר שנערך בבריטניה, אמר כי דקסמתזון יכול היה להציל כ-5,000 בני אדם בבריטניה, אם היה נעשה בו שימוש במהלך המשבר. הוא ציין את הממצא כפריצת הדרך הגדולה ביותר עד כה בחיפוש אחר טיפול בנגיף, והוסיף: "אם ירקחו תרופה המטפלת בקורונה, זה יעבוד בדיוק כמו התרופה הזו".

"יש לנו 200 אלף מנות מוכנות של התרופה", הכריז הנקוק. ראש מערך הרפואה באנגליה, כריס וויטי, אמר כי אלו "התוצאות החשובות ביותר שהתקבלו בניסוי עד כה". מדובר בתרופה ממשפחת הקורטיקוסטרואידים שמשמשת בין היתר לטיפול בבעיות ראומטיות, מחלות עור, אלרגיות קשות, אסתמה, מחלת ריאות חסימתית כרונית, דלקת גרון, קנה נשימה ועוד.

בניסוי שנערך בבריטניה בראשות צוות מאוניברסיטת אוקספורד, כ-2,000 חולים מאושפזים קיבלו דקסמתזון והושוו לכמעט 4,000 מאושפזים שלא קיבלו את התרופה. עבור חולים מונשמים התרופה הפחיתה את הסיכון למוות מ-40% ל-28%. עבור חולים הזקוקים לחמצן, הפחיתה את אחוזי התמותה מ-25% ל-20%.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו