התרגשות בסטריקוב: ספרו של הרה"ק מביאלא נחשף 144 שנים לאחר פטירתו

במהלך טיש שערך כ''ק האדמו''ר מסטריקוב שליט''א לרגל יום היארצייט לזקנו הגיש לו אחד מחסידיו הקרובים ספר נדיר ויחיד מסוגו שהיה בשימושם של הרה''ק רבי דוב בעריש מביאלא זיע''א ובנו מ''מ הרה''ק רבי אלימלך מנחם מענדל מסטריקוב זיע''א, התרגשות מיוחדת בחסידות בשל התגלית ההיסטורית

התרגשות חסרת תקדים בחסידות סטריקוב, ספר נדיר ועתיק בן 210 שנים נחשף אמש במהלך הילולת הרה"ק רבי דוב בעריש מביאלא זיע"א אשר היה אביו של הרה"ק רבי אלימלך מנחם מענדל מסטריקוב זיע"א.

מדובר בספר עתיק יומין שערכו לא יסולא בפז, הספר הנדיר הוא ספר 'תוקפו כהן' של בעל הש"ך שהודפס בשנת תק"ע, על גבי הספר מופיע חתימתם של הרה"ק רבי בעריש מביאלא זיע"א ובנו ממשיך דרכו הרה"ק רבי אלימלך מנחם מענדל מסטריקוב זיע"א.

התרגשות שיא שוררת בחסידות שכן במספר עמודים בספר הוסיף הרה"ק רבי מנחם מענדל מסטריקוב זיע"א את שמו כהוספה למספר העמוד, החסידים מציינים בהתרגשות כי לדוגמא בעמוד באות ח' הוסיף הרבי את שמו 'מנחם' כהמשך לאות ח', וכן בעמוד מ' השלים הרבי לשמו 'מנחם מענדל'.

אמש (שלישי) ערך בן נינו כ"ק מרן האדמו"ר מסטריקוב שליט"א טיש מיוחד בבית מדרשו בירושלים לרגל יום היארצייט כשבמהלכו הגיש לרבי אחד מחסידיו הקרובים את הספר הנדיר כמתנה לרבי, כ"ק האדמו"ר שליט"א עיין בספר זמן ממושך והתרגשות גדולה ניכרה בפניו שעה שעבר על דפי הספר הנדיר שעבר שנים ארוכות ונותר שלם.

 

בחסידות סטריקוב שוררת התרגשות אדירה לאחר שמדובר בספר יחיד מסוגו שהיה שייך לכ"ק האדמורי"ם זיע"א עם חתימתם המשותפת. לדברי מספר אנשים המתעסקים בעתיקות מדובר בספר נדיר מסוגו שערכו לא יסולא בפז.

צילום: שלומי טריכטר

      

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בתור חסיד סטריקוב זה מאוד מרגש

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו