שִׁירַיִם מתפלל נגד הקורונה: הטרגדיה בסקווירא ופתיחת ה'זמן' בפונביז'

כמידי שבוע, יעקב מלמד מביא תיעודים וסיפורים בלעדיים שיספקו הצצה אל מאוחרי הקלעים לנעשה בחצרות הקודש, היכלי הישיבות ובמעונם של גדולי הדור • השבוע: 'אדורך גיין' בגור, האדמו"רים שרקדו עם השרוולים, רה"י מאחורי וילון והאבל הגדול ב'תולדות'

השבוע 'שיריים' פותח את המדור הנחשק ביותר במגזר החרדי באיחור משהו, אך כמו תמיד הוא כאן רענן בכדי להביא בפניכם את הדברים החמים ביותר שהתרחשו השבוע במגזר החרדי – בחצרות האדמורי"ם והרבנים. 'שיריים' כבר נכנס לפחד עמוק זאת בשל שלל הדיווחים אותם הוא קיבל רק בשבוע האחרון על עוד ועוד חסידויות והיכלי ישיבות שנמצא בהם חולי קורונה, מה שהצריך אנשים רבים להיכנס לבידוד. 'שיריים' רק מזכיר לקוראיו הנאמנים שהמילה 'קורונה' מכניסה אותו ללחץ בלתי מוסבר והוא מידי יום מעתיר בחינה כלפי שמיא שיסיר את המגיפה הזו מעל בית ישראל, כולו תקווה שתפילותיו יישאו פרי וכבר בקרוב נזכה להיות מאחורי הדבר הנוראי הזה, לו יהי.

'שיריים' שכבר ראה דבר או שניים במהלך חייו, במיוחד לאור העובדה שהוא מסקר מאורעות שמחים ועצובים כאחד נחרד השבוע עד עמקי נשמתו שעה שבשעת לילה מאוחרת זרמו דיווחים נוראיים משיכון סקווירא שבארצות הברית, 'שיריים' שכמו תמיד מקבל את העדכונים ראשוני העדיף להתעלם מהסיפור הטרגי עד יאיר השחר, זאת בכדי לקחת קצת אוויר לנשימה אחרי יום עמוס בסקופים ודיווחים. 'שיריים' שכבר ישב רגל על רגל והתכונן לפרוש לשנת ליל הופתע לראות על הצג את העורך הראשי של האתר הזה שמואל בן צבי המוכשר ששאל מה קורה עם הדיווחים מסקווירא, 'שיריים' הבין שהמיטה תחכה לו עוד כמה שעות, נכנס מיד לעובי הקורה והביא כאן את הסיפור המצמרר. 'שיריים' שיודע להחמיא כשמגיע מחמיא מכל הלב לעורך הראשי של האתר שעובד לילות כימים בכדי שתוכלו לקבל את הדיווחים בצורה מהירה, עדכנית ואמינה. שאפו גדול שמואל.

ובחזרה לטרגדיה, שניים מטוביה אנשיה של חסידות סקווירא, הרב שמואל אריה דייטש וחתנו ר' שמואל בירנהאק, הלכו לעולמם בשיא פריחתם שעה שהיו בדרכם לשמחה משפחתית. הטרגדיה גרמה ל'שיריים' להוזיל דמעות באישון לילה, יממה לאחר מכן התברר כי לר' שלמה נולד בן זאת בנוסף לביתו היחידה, 'שיריים' שקבל את הדיווח ראשוני הוזיל דמעה ואף סיפר על כך בהתרגשות לחבריו מישיבת 'בריסק' בירושלים שם הוא שהה באותם הרגעים, השמחה שהייתה מהולה בעצב נגדעה שוב שעות לאחר מכן שעה שהתברר כי גם הנערה ציפורה ביתו של הרב דייטש נפטרה מפצעיה, 'שיריים' נושא תפילה ומקווה כי במהרה יקוים 'ומחה ה' דמעה מעל כל פנים'.

'שיריים' שידוע בקשריו החזקים בסקווירא ראה כיצד כ"ק האדמו"ר שליט"א מתהלך בשפיפות קומה ובצער רב אחרי מיטתה של הנערה ציפורה דייטש ע"ה, חבריו בחסידות סיפרו לו באידיש כי הרבי שליט"א קיבל את הסיפור בצורה קשה ביותר ודמעות רבות זלגו מעיניו על צערן של ישראל, 'שיריים' שלא שולט עדיין בשפת האידיש הבין את כל הדיווחים מחבריו בחסידות שכן כידוע 'דברים היוצאים מן הלב נכנסין אל הלב' וכפי שידוע מהמעשה עם מרנא ה'חפץ חיים'. התיעוד שצולם על ידי New square updates לפניכם.

במוצאי השבת, ראה 'שיריים' כיצד מאות חסידי גור עומדים בסדר מופתי בכדי לזכות לעבור לברכה אצל כ"ק האדמו"ר שליט"א, מה שמכונה בחסידות 'אדורך גיין', המוני החסידים שלא זכו להגיע במהלך השבת המצומצמת הגיעו במוצ"ש ושמרו על שלל ההנחיות כשהם זוכים לעבור אצל הרבי, את ההתרגשות ניתן לחוש גם מעבר למסך.

עולם הישיבות הליטאי היה כמרקחה שעה שהתגלה כי בהיכל ישיבת 'גרודנא – באר יעקב' נמצא בחור שחולה קורונה, הישיבה שנסגרה בקול רעש גדול גררה כותרות על גבי כותרות, 'שיריים' אף ידע לומר שבאותו לילה ישב נשיא ישיבת האם – פונביז' ואמר למקורביו כי הוא שוקל שלא להורות על פתיחת הישיבה שהייתה אמורה להיפתח באותו יום, ואכן מטעמו לא נמסר לבחורים כלום לגבי מועד החזרה לשגרה, בחורים רבים לא ידעו האם מתחיל ה'זמן' או לא עד שבשעת צהריים הגיעו כמויות אדירות של חמגשיות עם אוכל חם, אזי לכולם התברר היטב כי ה'זמן' התחיל גם התחיל.

'שיריים' שמגדיר את עצמו כחסיד של אדמורי"ם רבים חייב לחשוף משהו מעט אישי, במשך מספר שנים עוד בימיו כבחור ישיבה מן המניין אי שם בבני ברק הוא הרבה להסתופף בצילו של כ"ק האדמו"ר משאץ שליט"א, הרבי שידוע כחכימא דיהודאי וכבעל מופת גדול קבל את 'שיריים' בזרועות פתוחות וחיזקו על כל צעד ושעל, ועל כן 'שיריים' חש קרבה עצומה לרבי ולמקום תפילתו 'בית מדרש שאץ' בבני ברק, השבוע התרגש 'שיריים' לראות את כ"ק האדמו"ר שליט"א כשהוא עוטה צעיף לבן על פי ההנחיות בשמחת הבר מצווה לנכדו בן לחתנו כ"ק האדמו"ר מזוטשקא שליט"א. שוקי לרר תיעד.

והאדמו"ר ממעזיבוז' שמצליח לסחוף אליו אנשים רבים הגיע עם חסידיו לקברו של התנא רבי ישמעל כהן גדול, הרבי ערך במקום סעודת הילולא, לאחר מכן עלה הרבי למירון שם העתיר לישועת הכלל והפרט בכיפה של קבר הרשב"י זיע"א, 'שיריים' שרצה מאוד להצטרף לנסיעה נעדר ברגע האחרון זאת בשל התחייבויות מוקדמות לאירועים אחרים.

במהלך ההילולא של רבי ישמעאל כהן גדול הגיעו המוני יהודים לכפר הדרוזי' זאת למרות החששות הכבדים בשל הסתייגותו של ראש המועצה מר חמוד מקיום ההילולא כמידי שנה. איתמר קרישבוים הצלם האגדי של מודיעין עילית נסע הרחק לציון בכדי לתעד את ההמונים שופכים לב כמים לישועת הכלל והפרט.

והאדמו"ר מנדבורנא באניא שליט"א שחיתן את נכדו באולמי סאטמאר בירושלים רקד שלא יד ביד עם כ"ק האדמו"ר מויז'ניץ שליט"א זאת כפי הנחיות הזהירות, 'שיריים' התרגש לראות כיצד האדמו"ר מויז'ניץ הטריח את עצמו עד לירושלים בכדי להשתתף בשמחה הגדולה.

ואפרופו חסידות ויז'ניץ, 'שיריים' משגר מבמה חשובה זו ברכת מזל טוב חמה ולבבית לצלם המוכשר והענק הרב יהושע פרוכטר מהאנשים החזקים בחסידות שזכה לחבוק השבוע בן זכר בשעה טובה ומוצלחת, 'שיריים' אף מאחל שיזכה לרוות רב נחת דקדושה מכל יוצאי חלציו.

ובישיבת 'סלבודקה' שם הודיעו כי לא תותר יציאה מן הישיבה עד חודש אב זאת מחשש להדבקה נוספת של נגיף הקורונה הגיע ראש הישיבה הגאון רבי משה הלל הירש שליט"א למסור שיעור כללי לתלמידי הישיבה, ראש הישיבה עמד מאחורי מחיצה כשהוא עטוי במסיכה ומסר את השיעור העמוק. ל'שיריים' יש גם תיעוד.

'שיריים' שמרבה בזמן האחרון להסתובב ברחובות ירושלים ראה את המשפיע האגדי רבי מיילך בידרמן שליט"א כשהוא מגיע לביקור מיוחד מסוגו בחנות הפאר 'מלכות ירושלים' של הרב משה יחיאל ראטה מחברי הנהלת קהילת סאטמאר בירושלים, 'שיריים' שהתבונן במעמד נזכר שהרבה זמן הוא לא קנה 'גארטל' ואולי כבר הגיע הזמן, אז אולי בשבוע הבא הוא יקפוץ לביקור בחנות.

והאבל בעולם החסידות השבוע היה עם פטירתו של אב"ד 'דברי אמונה 'הגה"צ רבי אהרן קאהן זצ"ל אחיהם של האדמורי"ם מתולדות אהרן ותולדות אברהם יצחק שהלך לעולמו לאחר שחלה בנגיף הקורונה, המיטה שהגיע עם מטוס פרטי לארץ נחת היישר בשדה התעופה נתב"ג שם המתין כ"ק האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק שליט"א. שוקי לרר שהיה בדרכו למסע ההלוויה בירושלים הצליח לקלוט את הרבי בעין העדשה.

ואת האדמו"ר מתולדות אהרן שליט"א ראה 'שיריים' כיצד הוא מספיד את אחיו בבכי תמרורים, ההמונים שגדשו את רחובות מאה שערים הוזילו דמעה על לכתו של צדיק.

וביום רביעי השבוע נערכה ההדלקה המסורתית של ישיבת 'חיי תורה' בראשות הגר"ח שמרלר שליט"א הנערך מידי שנה בשנה בקברו של רבי ישמעל כהן גדול בכפר הדרוזי סאגו'ר, את אש ההדלקה העלה רו"מ הישיבה הרה"ג ר' יעקב הולצמן שליט"א והשמחה הרקיעה שחקים.

וקצת מהשמחות שנערכו השבוע בעיר התורה והחסידות, תחילה לשמחת הנישואין לבנו של רב שיכון ה' הגרמ"ב זילברברג שליט"א לשם הגיע במסירות נפש ממש הגאון רבי ישראל סוקל שליט"א. דוד קשת שפיזז בחתונה תיעד את הגר"י סוקל כשהוא עטוי במסיכה על פי כללי הזהירות.

וראש עיריית בני ברק אברהם רובינשטיין השיא את בנו מבחירי ישיבת פונביז' עם ביתו של הגאון רבי נפתלי קופשיץ שליט"א מראשי ישיבת 'בית מדרש עליון' בבני ברק ורבה של קהילת 'חניכי הישיבות' בשכונת רוממה בירושלים, לשמחה הגדולה הגיעו כל המי ומי ובראשם רבני העיר הגרש"צ רוזנבלט והגרא"י לנדא שעטו מסיכות ורקדו על פי הכללים עם בד מיוחד.

רגע לפני סיום 'שיריים' רוצה לתזכר שוב להמוני קוראיו כי בכל יום שישי יופיע על גבי האתר הזה 'חדשות JDN' כתבה מקיפה על שלל האירועים שיתקיימו בחצרות הקודש והיכלי הישיבות, אז אם אתם חושבים שיש לכם איזשהו עדכון אתם יותר ממוזמנים לשלוח לכותב המדור בכתובת המייל המופיע כאן למטה.

'שיריים' מסיים את המדור בתקווה שנדע ימים יפים יותר, ימים של שמחה, רוגע ושלווה, בלי נגיפים ובלי נפטרים. אפרילכע'ן שבת.

אם יש לכם עדכונים ותיעודים מחצרות הקודש והיכלי הישיבות ניתן לשלוח לכותב המדור במייל: [email protected]

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מדהים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו