צילום: דוברות הכנסת – עדינה ולמן

יעלון נמנע, לפיד תמך: הופלה הצעת אי האמון של הרשימה המשותפת

הצעת אי האמון של יש עתיד תל"ם על פרשת הצוללות נדחתה ברוב של 62 מתנגדים מול 36 תומכים, ההצעה "ממשלת סיפוח ואפרטהייד חייבת ליפול" של סיעות הרשימה המשותפת נדחתה ברוב של 64 מתנגדים מול 24 תומכים ונמנע אחד

הרשימה המשותפת העלתה היום (שני) להצבעה הצעת אי-אמון בנושא "ממשלת סיפוח ואפרטהייד" נגד מהלך החלת הריבונות. אחד מתומכי ההצעה היה לא אחר מאשר יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד. מנגד, שותפו לסיעת "יש עתיד-תל"ם" בוגי יעלון נמנע. התווספו בהצבעתם לחברי הרשימה במשותפת חברי הכנסת ממרץ ניצן הורוביץ ויאיר גולן. אחרי לפיד, בנוסף תמכו חלק מח"כים של יש עתיד בהם עפר שלח, קארין אלהרר, מיקי לוי, רם בן ברק, יואב סגלוביץ' ובועז טופורובסקי.

ח"כ צבי האוזר צייץ בטוויטר את רשימת המתנגדים בהצבעה נגד "ממשלת האפרטהייד", והוסיף את הדברים הבאים: "מאירועי היום במליאת הכנסת. ראו הנושא. ראו רשימת התומכים". יו"ר מר"צ ניצן הורביץ כתב לו בתגובה: "יפה שהבאת את הצבעתנו החשובה לידיעת הציבור. היות והכיתוב במסך קטוע, חשוב לצטט את הכותרת המלאה של הצעת אי-האמון: ״ממשלת סיפוח ואפרטהייד חייבת ליפול״. אכן. כל מילה".

התמונה שצייץ האוזר

ההצעה "מניעת הממשלה מלבדוק את פרשת השחיתות הביטחונית החמורה ביותר מאז קום המדינה – פרשת הצוללות" של 'יש עתיד-תל"ם' נדחתה ברוב של 62 מתנגדים מול 36 תומכים. ההצעה "ממשלת סיפוח ואפרטהייד חייבת ליפול" של סיעות הרשימה המשותפת נדחתה ברוב של 64 מתנגדים מול 24 תומכים ונמנע אחד.

ח"כ יעלון הציג את ההצעה של יש עתיד תלם ואמר: "אני קובע באחריות שפרשת נתניהו כלי השיט היא פרשת השחיתות הביטחונית החמורה ביותר בתולדות המדינה לכן אינני יכול לתת אמון בממשלה שבראשה עומד נאשם בעבירות שוחד מרמה והפרת אמונים ומפרשות שנראות כצל חיוור לעומת פרשת שחיתות זו, שבה העדיף ראש ממשלת ישראל בצע כסף על פני ביטחון המדינה. אינני יכול לתת אמון בממשלה שבה מכהנים שני שרים בכירים בני גנץ וגבי אשכנזי, רמטכ"לים לשעבר, שמכירים אישית חלקים מן הפרשה מתקופת כהונתם, הם קראו והתחייבו להקמת ועדת חקירה ממלכתית והיום שותקים".

צילום: דוברות הכנסת – עדינה ולמן.

לדבריו, "כתב העתירה של התנועה לאיכות השלטון, המגובה ב-22 תצהירים של ראשי ממשלה, שרי ביטחון, רמטכ"לים, מנכ"לי משהב"ט, ואלופים לשעבר – נותן תשובות לשאלות, שגם אני לא יכולתי להשיב עליהן: איפה הכסף? מכתב העתירה עולה שהתקיימו שני נתיבי כסף, שהתנקזו בראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו. הוא וסובביו הקרובים ביותר הרוויחו מכל עסקה עם 'תיסנקרופ': בין אם רכש ישראלי, רכש מצרי או כל רכש אחר".

"נתיב אחד, נקרא "נתיב העמלות", שמתנקז אצל בן דודו של נתניהו ואיש סודו, עוה"ד דוד שמרון. הנתיב השני הוא "נתיב הפלדות" או "נתיב המניות" שהתנקז לבן דוד שני, איש העסקים נתן מיליקובסקי. אני עומד בפניכם כאן, באולם המליאה של כנסת ישראל, כמי ששירת ומשרת את המדינה, מאז התגייסותי לצה"ל כלוחם, לפני 52 שנה. אני קובע באחריות שפרשת "נתניהו וכלי השייט" – היא פרשת השחיתות הביטחונית החמורה ביותר בתולדות המדינה".

"איך אפשר לתת אמון בממשלה, שבראשה עומד נאשם בעבירות חמורות, ועננה כל-כך כבדה של חשדות מרחפת מעל ראשו? איך אפשר לתת אמון בממשלה, שחלק משריה מכירים בעומק השחיתות וההסתבכויות של העומד בראשה, ומחשים? סיעת יש עתיד – תל"ם קוראת להתפטרות הממשלה, והקמת ממשלה שבראשה יעמוד יו"ר האופוזיציה חה"כ יאיר לפיד", אמר יעלון.

צילום: דוברות הכנסת – עדינה ולמן.

השר המקשר בין הכנסת לממשלה דוד אמסלם השיב: "לא הייתה עלילת דם גדולה ושקרית מעלילת פרשת הצוללות. זאת הפנטזיה של השמאל והתקשורת מהיום הראשון שהם ראו את רוה"מ נתניהו עולה ויורד מהצוללת. גם כשבעצם החליטו לקרוא לתיק שלושת אלפים מה שהם עשו זה שכל פעם שהזכירו את התיק בטלוויזיה הראו את תמונתו של רוה"מ נכנס ויוצא מהצוללת למרות שבתיק הצוללות הוא בכלל לא נחקר".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הוא מסכן

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו