Tomer Neuberg/Flash90

נערכים לגל שני: גנץ הורה לפתיחת בתי מלון נוספים לחולי קורונה

על רקע העלייה בתחלואה בקורונה ובעקבות הערכת מצב שנערכה היום במשרד הביטחון, הורה שר הביטחון היערך לפתיחת בתי מלון נוספים לחולי קורונה ולחסרי יכולת בידוד ביתי. המלונות יהיו ערוכים להפעלה בהתראה של 48 שעות מרגע חתימת ההתקשרות

על רקע העלייה בתחלואה בקורונה ובעקבות הערכת מצב שנערכה היום (רביעי) במשרד הביטחון, הורה שר הביטחון וראש הממשלה החליפי, בני גנץ, להיערך לפתיחת בתי מלון נוספים לחולי קורונה ולחסרי יכולת בידוד ביתי.

ממשרד הביטחון נמסר כי המלונות יהיו ערוכים להפעלה בהתראה של 48 שעות מרגע חתימת ההתקשרות. לצד זאת, היום פתח משרד הביטחון מלון נוסף המופעל על ידי פיקוד העורף בקיבוץ שניר, המיועד למשפחות. נכון להיום מפעיל פיקוד העורף שישה מלונות המיועדים לחולי קורונה וחסרי יכולת בידוד ביתי.

ח"כ ישראל אייכלר אמר היום כי "יש לפתוח שוב את המלוניות שנסגרו ולפנות את החולים בהסכמה בלבד. זה יחסוך כסף רב לבתי החולים. זה מה שהפסיק בגל הראשון את גל ההדבקות בשכונות ה"אדומות" ורק זה יפסיק את הגל השני". לדבריו, "הנסיון הוכיח כי לאחר פתיחת הסגר בבני ברק, סימנו כל בנין שיש בו ריבוי חולי קורונה והזהירו במודעות על כללי הבידוד והזהירות הנדרשים. החולים יצאו למלוניות וכך הופסקה שרשרת ההדבקה".

יו"ר וועדת חוקה ח"כ יעקב אשר פנה היום לראש המל"ל מאיר בן שבת, בדרישה להקצות מלוניות לחולי קורונה חרדים, כדי שיוכלו להוציא אליהם את החולים ולשחרר את התושבים. בשיחתו עם ראש המל"ל טען ח"כ אשר כי "כרגע אין מלונית פנויה לחולי קורונה חרדים, וכל עוד לא יוצאו החולים למלוניות לא נוכל לקטוע את שרשרת ההדבקה, הטלת סגר כשהחולים עדיין בעיר ואין להם לאן לצאת אין לה הצדקה ודומה שיצא שכרו בהפסדו, ולכן לפני הכל יש להקצות בהקדם מלוניות נוספות לחרדים, להוציא את החולים ולשחרר את התושבים".

גנץ חתם על צו המאפשר גיוס של עד 250 אנשי מילואים למאבק בקורונה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו