Tomer Neuberg/Flash90

גנץ בשיחות סגורות: "כשאמרתי שאני בעד הריבונות – מה חשבו בשמאל?"

ראש הממשלה החליפי לא מתכוון לוותר על התקציב הדו־שנתי: "שנתניהו ימשיך איתי את המשחקים, כל עוד הוא עומד בהסכם, מחר אני אלמד איך להחזיר לו". עוד הוסיף: "מרגע שהתחלתי לעשות מה שאני רוצה, אז לא נראה ללפיד ולתקשורת"

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ התייחס השבוע בשיחות סגורות לעמדתו לגבי החלת הריבונות ואמר כי "כשאמרתי במשך שלוש מערכות בחירות שאני בעד החלת הריבונות על גושי ההתיישבות, מה המצביעים משמאל חשבו? שאני מרמה את הבוחרים של הימין?"

בציטוטים שפורסמו על ידי עמית סגל ב'ידיעות אחרונות' מבהיר ראש הממשלה החליפי שאינו מתכוון לוותר על התקציב הדו־שנתי גם במחיר משבר: "מצידי, שנתניהו ימשיך איתי את המשחקים, כל עוד הוא עומד בהסכם שקבענו. מקסימום מחר אני אלמד איך להחזיר לו".

על המצב הפוליטי אמר כי "קרתה לכחול לבן תאונה פוליטית, ואנחנו עדיין באמצע לתקן את הנזק. אני מבין שנתניהו נכנס בי מפה ולפיד מכאן, כל אחד משיקוליו. כל התקשורת נגדי. מבחינתם הרי הייתי נחש הקוברה שרקד לצליליהם, ומרגע שהתחלתי לעשות מה שאני רוצה, אז לא נראה ללפיד ולא נראה לתקשורת".

הוא תקף את הסגנון התוקפני של שותפו לשעבר, יו"ר האופוזיציה ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד לפיד: "הסגנון הבוטה הזה, המרמז הזה, בעיניי, עבר גבולות שאפשר לקבל. הם הגזימו לגמרי והחשבון יוגש".

כזכור, גנץ התייחס השבוע בתדרוך לכתבים הצבאיים לנושא החלת הריבונות ואמר כי "נשים את הנוסחה האחראית ביותר ברוח תוכנית טראמפ". גנץ הסביר כי "מה שטוב בתוכנית טראמפ, שהיא בפעם הראשונה מסתכלת באופן ריאלי על המציאות בשטח. אנו צריכים להתחיל לעצב הסדר עתידי בהתחשב במציאות בשטח". לדבריו, "מה שלא נעשה יהיו לזה מחיר, וגם אם לא נעשה כלום – יהיו מחירים".

שר הביטחון הוסיף כי "אנחנו צריכים לא רק לנהל את הסכסוך אלא גם לעצב אותו. נפעל להקטין ככל האפשר את הסכנה של הפיכתה של מדינת ישראל למדינה דו לאומית לצד שמירה על ביטחון המדינה, תוך דיון הדוק עם ארצות הברית ומדינות העולם והפלסטינים ככל שירצו להיות גם חלק מהשיח. לא נמשיך לחכות לפלשתינים. אם הם לנצח יגידו 'לא' על הכל אז נאלץ להתקדם בלעדיהם".

ראש הממשלה החליפי הוסיף עוד כי הוא ומפלגתו משפיעים מאוד בעניין מהלך הסיפוח, אך גם צינן את האווירה: "אני לא יודע אם בראשון ביולי ירדו פה עננים של מסמכים מדיניים. עלינו להקשיב היטב למה שקורה בעולם ובארה"ב. מה שלא נעשה או לא נעשה – יהיה לזה מחירים". גנץ סיפר לצה"ל ארבעה תרחישי ייחוס בשאר להשלכות הביטחוניות של המהלך, אך לא נוהלו דיונים מעשיים באשר למימוש המהלך.

עוד ציין כי "ישנם מספר עקרונות שהצגתי ואני מוביל: לא ניקח פלסטינים לתוך שטחנו, לא נפגע בזכויות אדם ובזכות התנועה, נפעל בתיאום עם כל מדינות האזור שאנחנו בקשר איתן, לא נסכן את הסכמי השלום ונקיים תהליך סדור מול הצבא ומול גורמי ביטחון ומדיניות ובקבינט. אנחנו מעורבים ומשפיעים עמוק בעניין הזה".

לתפיסתו, בעתיד יחיו כאן שתי ישויות מדינתיות זו לצד זו, שימשיכו להיות משולבות אחת עם השנייה בנושאים הכלכליים, אך אם עליונות ביטחונית מובהקת של ישראל ושליטה ישראלית בבקעת הירדן, בירושלים ובגושי ההתיישבות ביהודה ושומרון. גנץ תקף את הרשות הפלסטינית על הסרבנות שלה לקיים שיח לפתרון מדיני, אך אמר כי הוא מוכן להיפגש עם אבו מאזן "כבר מחר בבוקר".

"אנחנו חייבים שמדינת ישראל תהיה בטוחה, יהודית ודמוקרטית, ופורחת כלכלית, ואת הנוסחה הזו צריך לתרגם למושגים מעשיים של מה עושים ומה לא עושים", המשיך. "הנוסחה המורכבת אבל האחראית ביותר היא ברוח התוכנית של טראמפ, שמה שטוב בעיני זה שהיא פעם ראשונה מסתכלת באופן ריאלי על המציאות בשטח. אנחנו צריכים לא רק לנהל את הסכסוך אלא גם לעצב אותו".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

נו נו…
עדיף שיסתום!!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו