הגאון רבי גמליאל איתן

פרסום ראשון: כלל קהילות תימן בעיר אלעד יבחרו השבוע מנהיג רוחני

כלל קהילות תימן בעיר אלעד המונים כ-20 בתי כנסת יבחרו בשבוע הקרוב רב חדש לעדת התימנים בעיר. את המהלך מובילים גבאי הקהילות בראשות הגאון רבי איתן גמליאל שליט''א, מי שמשמש כמנהיגה הרוחני הבלתי רשמי של קהילות התימנים בעיר

כלל קהילות תימן בעיר אלעד ייצאו במהלך השבוע הקרוב לבחור רב חדש לעדת התימנים בעיר, את המהלך מובילים גבאי הקהילות בראשות הגאון רבי גמליאל איתן שליט"א, מי שמשמש כמנהיגה הרוחני של קהילות התימנים בעיר – כך נודע ל'חדשות JDN'.

בחודשים האחרונים התאספו כלל גבאי בתי הכנסת של עדת תימן בעיר אלעד לעמוד ולעקוב מקרוב אחר הצרכים הרוחניים והגשמיים של ציבור התימנים בעירם. בישיבה שהתקיימה לא מזמן העלו הגבאים את הפעילות הענפה של כלל קהילות התימנים במשך שנים רבות כשהם כוללים שיעורי תורה, בתי הוראה, כוללים וקופות צדקה לנזקקים.

במהלך אותה ישיבה הביעו כלל המשתתפים את הצער הגדול והחוסר המורגש בכך שאין להם מנהיג רוחני בעיר, לטענתם, לציבור האשכנזי והספרדי ישנו רבנים אך להם, לקהילות עדת תימן המונה כ-22 בתי כנסת בעיר, אין מנהיג רוחני דבר שמעיב על כלל הקהילות בחסרונו המורגש.

לאחר דיונים ארוכים הוחלט לערוך בחירות לרב עדת התימנים בעיר אלעד, כאשר כלל גבאי הקהילות של עדת התימנים בעיר יוכלו לממש את זכות הצבעתם ולהצביע עבור הרב שהם חפצים בו. הבחירות לרבנות קהילות עדת תימן בעיר אלעד יתקיימו כבר השבוע, כאשר לעת עתה ישנו רק מועמד אחד בו תומכים מרבית בני קהילות התימנים. המהלך קיבל גיבוי של כלל רבני עדת תימן מכל רחבי הארץ.

גם הגאון רבי גמליאל איתן שליט"א, אשר משמש כמנהיגה הרוחני של עדת התימנים בעיר כיוון שאין שם רב של ממש הוציא מכתב בימים האחרונים בו הוא כותב: "לכבוד רבני וגבאי בתי הכנסת וק"ק תימן אלעד ת"ו. הריני בזה להודיע שאין לי כל התנגדות שהיא לבחירת רב במקומי לק"ק תימן בעי"ת אלעד ת"ו".

עוד כותב הרב גמליאל איתן שליט"א "והריני בזה בא בברכת הצלחה רבה והגדלת תורה ויראת שמים לכל מי שיבחר ע"י במקומי". יצוין כי הגאון רבי גמליאל איתן שליט"א משמש כרבה של עדת התימנים בעיר באופן בלתי רשמי אך כיוון שהוא מתגורר בעיר בני ברק הוא כמעט ולא מגיע לעיר, ועל כן הוא הודיע כי הוא תומך בכל כוחו במהלך הזה של בחירת רב חדש לעדת התימנים בעיר אלעד.

אחד מעסקני קהילות התימנים בעיר אלעד אומר ל'חדשות JDN': "קבלנו תמיכה של כלל רבני התימנים למהלך הזה של בחירת רב בעיר אלעד, השאיפה שלנו היא שבסופו של יום הרב יקבל תקן רשמי מהעירייה והוא ישמש כרבה התימני של העיר, לא יעלה על הדעת שרק לאשכנזים ולספרדים יש רב עיר, הקהילה התימנית היא קהילה גדולה והיא זקוקה למנהיג רוחני".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

נכון למה לא להחזיק עוד תלמיד חכם על חשבון המדינה/ציבור.
יכול להיות אפילו תביעה עלינו משמיה למה לא עשינו את זה והממשלה כל הזמן מוסיפה עוד מישרות ואילו העמלי התורה נשארים בקרן זוית.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו