Noam Revkin Fenton/Flash90

נתניהו וכץ החליטו: פיצוי נוסף לעצמאים ולעסקים ב-2 מיליארד שקלים

ראש הממשלה ושר האוצר הודיעו על תוכנית חדשה שתצא לפועל בימים הקרובים וכוללת מענקים מיוחדים עד לגובה 400 אלף שקלים. בנוסף, עצמאים עד למחזור של 300 אלף שקלים בשנה יקבלו גם הם מענק נוסף כפול בהיקפו ביחס לפעימה הקודמת • צפו

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כ״ץ החליטו היום על תוכנית חדשה לסיוע לעצמאיים ולמגזר העסקי שתצא לפועל בימים הקרובים, בהיקף של כ-2 מיליארד ש״ח. "במקביל, יוגשו בקרוב תקציב המדינה וחוק הסדרים מקיף, שילווה בתחרות מול המונופולים הגדולים וברפורמות להסרת חסמים ורגולציה, שיסייעו לפעילות העסקית ויביאו לצמיחה מחודשת של המשק", נמסר.

התוכנית כוללת מענקים מיוחדים עד לגובה 400,000 ש״ח לעסקים שנפגעו בהיקף של 60% לפחות בחודשים מאי – יוני, עד לגובה 10%-15% מהמחזור, ושמחזורם הוא עד 20 מיליון ש״ח. כמו כן, הוחלט כעת להרחיב את מעגל העסקים שיקבלו את הסיוע, גם לעסקים שמחזורם הוא עד 100 מיליון ש״ח ושנפגעו בהיקף של 80% לפחות בחודשים אלה.

עצמאים עד למחזור של 300,000 ש״ח בשנה יקבלו גם הם מענק כספי נוסף, כפול בהיקפו מהיקף מהמענק שקיבלו בפעימה הקודמת. בנוסף לכך, ישונו הקרטיריונים לקבלת מקדמות מ- 20% ל- 40%, ביחס לפעימה הקודמת. כמו כן, הוחלט להמשיך ולתת מענק גבוה יותר לעסקים ששימרו עובדים למרות המשבר.

התוכנית שמביאים כעת ראש הממשלה ושר האוצר, היא חלק מהמדיניות הכוללת לניהול המשבר, כאשר לצד האצת המשק אנו מוודאים כי השכירים העצמאיים והעסקים שזקוקים לסיוע יקבלו את המענה במתאים. התוכנית נועדה לאפשר הזרמה מיידית של סכומי כסף משמעותיים לעצמאים ולמגזר העיסקי, ללא עיכובים וחסמים מיותרים, ובכך לסייע להם לעבור את תקופת המשבר. כל זאת, לצד המשך חלוקת המענקים בסך 7,500 ש״ח על כל עובד שיוחזר לעבודה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי "אני קשוב לכאב שלכם. אני שומע את הזעקות שלכם. סיכמתי היום עם שר האוצר על הזרמה מיוחדת של 2 מיליארד שקל לעצמאיים, לעסקים קטנים ולעסקים בינוניים, זה במסגרת ההזרמה של ה-100 מיליארד שקל שהחלטנו עליהם – להבטיח שהכסף יגיע אליכם יותר מהר ויותר כסף".

"בנוסף, ישבתי היום עם צוות כלכלנים בינלאומיים להחליט על הדברים החשובים ביותר – איך לתת תוכנית כלכלית שתבטיח את הצמיחה, את מקומות העבודה שלכם ואת הפרנסה שלכם. אנחנו עובדים בשבילכם כל הזמן", דברי נתניהו.

שר האוצר ישראל כ״ץ: "החלטתי היום, יחד עם רה״מ, על תוכנית חדשה לסיוע למגזר העצמאים והמגזר העיסקי שתצא לפועל בימים הקרובים.‬ ‫מטרת התכנית, שהיקפה 2 מיליארד ש״ח, לאפשר הזרמה מיידית של סכומי כסף משמעותיים, ללא עיכובים וחסמים, ובכך לסייע להם לעבור את תקופת המשבר".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו