צילום: יונתן סינדל / פלאש 90

גורמים משפטיים: "רה"מ יכול להתפטר ולקבל מימון"; נתניהו: "המזימה נחשפה"

בכירים במשרד המשפטים אמרו כי "אם נתניהו רוצה מתנה של 10 מליון שקלים מחבר בבקשה שיתכבד ויתפטר". מקורבי ראש הממשלה הגיבו במתקפה: "מזימת ההפיכה השלטונית של מנדלבליט נחשפה במלוא כיעורה, מנסה לבטל את ההכרעה הדמוקרטית"

גורמים בכירים במשרד המשפטים אמרו הערב (שלישי) בתגובה למתקפה של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרי הליכוד על היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט כי "מדובר בשקרים בוטים של נתניהו והשרים. הם ממשיכים במסע הדה לגיטימציה נגד מערכת אכיפת החוק כאשר הבאים בתור יהיו השופטים. הם חוזרים על מנטרות הזויות ושקריות ומשקרים ביודעין לציבור. רוחנו לא תישבר".

הגורמים הבכירים שצוטט בדיווח של אביעד גליקמן ב'חדשות 13' התייחסו להודעת מנדלבליט הבוקר נגד בקשת נתניהו לסיוע במימון משפטי ואמרו כי "אם נתניהו רוצה מתנה של 10 מליון שקלים מחבר בבקשה שיתכבד ויתפטר ואז יוכל גם לקבל 20 מליון שקלים. מדובר בבקשה עם סכום גבוה במיוחד שאין שום סיבה לאשר אותה. זוהי מתנה אסורה".

מקורבי ראש הממשלה נתניהו הגיבו במתקפה נוספת בעקבות הדברים של "הגורמים" ואמרו כי "מזימת ההפיכה השלטונית של מנדלבליט נחשפה במלוא כיעורה. באופן מדהים ומביש, בכירי משרד המשפטים קראו היום לראש הממשלה נתניהו להתפטר מתפקידו כתנאי לכך שיוכל להתגונן מפני כתב האישום המופרך שמנדלבליט תפר נגדו".

"מנדלבליט מנסה לבטל את ההכרעה הדמוקרטית של מיליוני אזרחים שבחרו בבנימין נתניהו לראש הממשלה, וכן את החלטתם של 11 שופטי בית המשפט העליון שקבעו שראש הממשלה נתניהו יכול לכהן בתפקידו. ולזה ברוב חוצפתם "בכירי משרד המשפטים" קוראים 'דמוקרטיה' ו'שלטון חוק'", נאמר בתגובת "מקורבי נתניהו" אותה פרסם מאוחר יותר גם נתניה עצמו בחשבונו הרשמי בטוויטר.

ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד הגדיר את הדברים כ"ההסתה החמורה של ראש הממשלה" ואמר כי "נסיון ההפיכה היחיד שמתרחש פה הוא הנסיון של נתניהו להפוך את ישראל מדמוקרטיה לדיקטטורה, והנסיון העברייני שלו להפוך את מנדלבליט למטרה לאיומים והסתה. מי שממשיך לשבת בממשלתו אחרי ההצהרה האחרונה לא יוכל לטעון אחר כך "לא ידעתי"".

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה התייחס מוקדם יותר להחלטת מנדלבליט ואמר כי "כך נראית רדיפה: ראש התביעה הכללית (והיועמ״ש, ומ"מ פרקליט המדינה) ממשיך לפגוע במראית פני הצדק ופועל בניגוד עניינים. מישהו הופתע שהוא מעדיף להקשות על מימון הגנת רה"מ? כנראה שהוא מעדיף שיופיעו מולו בביהמ"ש עו"ד במימון דל ורזה, ולא עו"ד צמרת במימון משמעותי (פרטי, לא ממשלתי)".

השרה מירי רגב אמרה כי "היועץ המשפטי לממשלה נמצא בניגוד עניינים, מצד אחד הוא כותב ומגיש את כתבי האישום ומצד שני מונע הגנה שראוי לה כל אדם – גם ראש הממשלה נתניהו. מאות מיליונים הוצאו מכספי הציבור כדי לחקור ולתבוע את נתניהו, אבל את הזכות של נתניהו להגן על עצמו, מנדלבליט מונע. זה אבסורד שחייבים לתקן. אישי ציבור רבים קיבלו מיליוני שקלים מחברים כסיוע להגנתם. לא יהיו דין אחד לנתניהו ודין אחר לאחרים".

ח"כ אופיר אקוניס אמר כי "בישראל כולם שווים בפני אותו חוק, אבל נראה שעל ראש הממשלה בנימין נתניהו, חלים ומומצאים חוקים ונהלים חדשים, מיוחדים – ואחרים. כבר אמרתי בעבר שההאשמות נגד נתניהו מופרכות מן היסוד, אבל כעת מנסים למנוע מראש הממשלה להדוף אותן על ידי מה שאיפשרו בעבר לאישי ציבור אחרים".

כזכור, מנדלבליט טען היום במכתבו לוועדת ההיתרים כי מימון ההגנה בסך 10 מיליון שקל מצד איש העסקים ספנסר פרטרידג' הוא בגדר "מתנה". לדבריו, "קיימת חזקה עובדתית לפיה טובת הנאה הניתנת לראש הממשלה, ניתנת לו באשר הוא עובד ציבור, ולכן היא אסורה לפי הדין". עם זאת, הוא ציין כי "החזקה יכולה להיסתר לאור נסיבות העניין, בשים לב לאופי מערכת היחסים של עובד הציבור עם נותן המתנה, טיב המתנה וכן הלאה".

ע"ד דר' גיל לימון עוזרו הבכיר של היועמ"ש כותב במכתב כי, "לעמדת היועץ המשפטי לממשלה, בנסיבות העניין, בשים לב לסכום החריג בו מדובר, אותו מבקש ראש הממשלה לקבל למימון הוצאות הגנתו, ברי כי החזקה האמורה אינה נסתרת. הדברים אף מקבלים משנה תוקף בראי אופי הקשר בינו לבין מר פרטרידג', כפי שתואר ע"י ועדת ההיתרים כאמור. על כן, לא ניתן לקבוע כי קבלת סכום זה על ידי ראש הממשלה מצד מר פרטרידג' אינה משום מתנה הניתנת לו באשר הוא עובד ציבור".

בנוסף הוא מציין כי, "בדבר החשש מפני ניגוד העניינים בין ראש הממשלה לבין מר פרטרידג', נבהיר כי הוא נובע מלכתחילה מאופי יחסיהם. ההסדר למניעת ניגוד העניינים בין השניים, המעוגן במכתבו של היועץ המשפטי לממשלה שבסמך מיום 2019.9.12 ,נדרש גם ללא קשר לכך שראש הממשלה יקבל ממר פרטרידג' סכום כסף לשם מימון הוצאות ההגנה שלו; ואף אינו דורש שינוי מהותי בגין העובדה כי מר פרטרידג' הינו עד תביעה בכתב האישום שהוגש נגד ראש הממשלה.

מקורב נתניהו אמרו בתגובה כי "ככל שנחשפים מעשיו הפסולים של היועמ"ש בקלטות שהוא מסתיר מהציבור, כך הוא מעצים את הרדיפה השערורייתית שלו נגד ראש הממשלה נתניהו והימין. ניגוד העניינים של היועמ"ש זועק לשמיים. ביד אחת הוא מגיש כתב אישום מופרך נגד ראש הממשלה וביד שנייה הוא עושה הכל כדי לחבל ביכולתו של ראש הממשלה להתגונן מפניו".

"מנדלבליט מעמיד את ראש הממשלה לדין בהאשמות מופרכות ותפורות שעלו כ-250 מיליון שקלים למשלם המיסים, תוך שימוש באמצעים פליליים כגון סחיטה באיומים של עדים. מנגד מנדלבליט מנסה למנוע בכל דרך מראש הממשלה את זכות היסוד להגן על עצמו בסיוע פרטי שלא עולה למשלם המיסים פרוטה. שוב מתגלה שיש חוק אחד לנתניהו וחוק אחר לכל האחרים. כך נראה חקירה פוליטית שמסתיימת בכתב אישום פוליטי. שערוריה".

ראש הממשלה החליפי ויו"ר כחול לבן בני גנץ הגיב ואמר כי "אני נותן גיבוי מלא להחלטת היועמ"ש ולכל מערכת אכיפת החוק בישראל. הם ימשיכו למלא את תפקידם ללא מורא, במקצועיות ובנחישות. הקמנו את הממשלה לאור משבר הקורונה ובזה יש לעסוק". שר המשפטים אבי ניסנקורון אמר כי "מנדלבליט לא רודף אף אחד, הוא מבצע את תפקידו. מתקפה על שומרי הסף פוגעת בדמוקרטיה, והחלשת הדמוקרטיה תפגע בזכויות של כל אזרח במדינת ישראל".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

נתניהו חי בפרנויה תמידית.
אף אחד לא אמר לו ללכת.
סך הכל ציינו עובדה פשוטה שהחוק אוסר לראש ממשלה לקחת מימון מעשירים ( כדי למנוע יחסים פסולים בין פוליטיקאים לעשירים) וברגע שהוא לא יהיה ראש ממשלה – יותר לו לקחת מימון .
פשוט וקל.

גנץ מגזים, קצת לויאליות לראש הממשלה, אתה בחרת להצטרף לקואליציה שלו ותכבד אותו. שלא יהיו לך אח"כ טענות על אי קיום רוטציה וכדו', אתה בוחר ביודעין לפרק את הממשלה

אם אישרו לאישי ציבור אחרים לקחת מימון פרטי, זה באמת פשע שלא נותנים זאת לנתניהו

פרשן, לזה קוראים תמימות..

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו