צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

בשורה לנהגים: משרד הבריאות יוביל מהלך לפטור מאגרות המרב"ד

בדיון בוועדה לפניות הציבור בראשות ח"כ הר"ר יעקב טסלר: דרישה להוזיל את האגרות לנהגים המופנים לבדיקות רפואיות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים. פרופ' איתמר גרוטו: "צריך ללכת למהלך גדול שיאפשר לכולם לקבל הנחה משמעותית עד כדי פטור מלא מאגרה"

הוועדה לפניות הציבור בראשות ח"כ יעקב טסלר קיימה דיון מעקב בנושא "נהלים ואגרות בפעילות המכון הרפואי לבטיחות בדרכים (המרב"ד)". יו"ר הוועדה דרש להוזיל את האגרות לנהגים המופנים לבדיקות רפואיות במכון. "רבים מהמופנים למכון מצויים במצב כלכלי רעוע, לא פעם בשל אובדן הכנסה כתוצאה ממצבם הרפואי. במקרים רבים אבדן הרישיון עצמו הוא הפוגע ביכולתו של אדם להתפרנס. מדובר במצב אבסורדי, בו אדם מופנה למרב"ד ע"י רופא, לעיתים אף ללא ידיעתו ומושתות עליו עלויות גבוהות שאינו יכול לעמוד בהן", הסביר.

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים (מרב"ד) הוא הגוף הממליץ לאגף הרישוי במשרד התחבורה על כשירות רפואית לנהיגה. המופנים לבדיקות כשירות רפואית הם מבקשי רישיון נהיגה לרכב ציבורי ומשא כבד, נהגים המופנים על ידי המשטרה או בתי המשפט לאחר שלילת רישיון, נכים המופנים על-ידי המוסד לביטוח לאומי ומשרד הביטחון ומחזיקי רישיון נהיגה עם בעיות בריאותיות או מפאת גיל. מספר הפונים למרב"ד עומד על כ-40,000 פונים בשנה.

בעקבות פניות רבות שהלינו על תקופות המתנה ארוכות לקבלת מענה ואגרות גבוהות במיוחד המושתות על הפונים, זימן יו"ר הוועדה לפניות הציבור ישיבת מעקב בוועדה וביקש את התייחסות המכון הרפואי לתקופות ההמתנה הארוכות, לגובה האגרה ולקריטריונים לקביעת סכומי האגרה. "רישיון נהיגה הוא כלי פרנסה ואמצעי ניידות ומתן מענה בתוך פרק זמן סביר וקביעת אגרה סמלית, חיוניים ומתבקשים", אמר.

פרופ' איתמר גרוטו, משנה למנכ"ל משרד הבריאות התייחס לגובה האגרות: "ניתן לנו כבר תקציב מהאוצר בסך מיליון וחצי ש"ח, במטרה לאתר את הנזקקים ולפטור אותם מתשלום האגרה. מסיבות של אי-הסכמה על הקריטריונים למתן פטור מאגרה, המהלך לא התקדם. אולם צריך ללכת למהלך גדול יותר שיאפשר לכולם לקבל הנחה משמעותית עד כדי פטור מלא מאגרה".

במענה לטענות על זמני ההמתנה עדכן מוטי אור ציון, אחראי למינהל במרב"ד, כי דיווחים רפואיים מטופלים במידי, משום שמבינים שהמצב הרפואי מסכן את הנהיגה. בנוסף, "בתקופת הקורונה הצלחנו לצמצם את הפניות שהיו בהמתנה. כל העובדים עבדו מהבית וטיפלו בכל הפניות. וכך קוצר זמן ההמתנה מעשרה חודשים לשלושה חודשים".

אפי רוזן, מנהל אגף הרישוי במשרד התחבורה, הוסיף כי צריכים לעבור לדפוס של רפואה קהילתית. אין שום סיבה שאדם ימתין יותר מארבעה ימים לתשובה. אדם יפנה לפסיכיאטר או לרופא הפרטי שלו שיחליט האם הוא יכול לנהוג. "לא נמשיך לתת שירות קלוקל", סיים.

יו"ר הוועדה ח"כ טסלר הודיע כי ימשיך לעקוב אחר התנהלות המרב"ד ויקיים ישיבת מעקב נוספת בנושא.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שמח לשמוע שאחרי התחלופה במשרד, מוטי אור ציון נשאר, האדם שזכור לכל ההורים שפגשו אותו במכון גדול רכב, כאדם רגיש ואכפתי, שבאמת טובת הנכים לנגד עיניו.
אנו הורים לילדים מקווים מאוד שמוטי ימשיך את המדיניות ושהצוות החדש לא, יקשו עליו

במרבד לא יודעים לעבוד. הקצב שלהם הוא הזוי. אם אתה שואל אותם שאלה תקבל תשובה הכי מוקדם בעוד שבועיים. אני מחכה כבר שנה שיטפלו בתיק שלי ואין שם שום מענה ושום התייחסות. זה מצב שמישהו שם צריך לעמוד לדין על זה. אנשים ניזוקים בצורה הזויה וזה לא מעניין אותם. פשוט לא להאמין שקיים בכלל דבר כזה במדינה פה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו