צילום: ארי קופרשטוק

האלימות המשטרתית: מאות הפגינו בביתר נגד הסגר – עיתונאי חרדי הותקף

עשרות הפגינו נגד התנהלות המדינה במשבר הקורונה, בעקבות הסגר שהוטל על העיר, ובדרישה לפיצוי כספי לתושבים ולעסקים בשל מגבלות התנועה. העיתונאי החרדי מ'כאן חדשות' עקיבא ווייס הותקף על ידי שוטרים וקציני משטרה בהפגנה • צפו בתיעוד ענק מההפגנה


צילום: קבוצת מדברים תקשורת

מאות תושבי ביתר עילית מפגינים הערב (שלישי) בעיר נגד התנהלות הממשלה במשבר הקורונה. המוחים דורשים מהממשלה לדאוג לפיצויים לעסקים שנסגרו ולתושבים שהוכנסו לבידוד בעקבות הסגר שהוטל על העיר בשבוע שעבר. המפגינים חסמו את כביש 375, והתפתחו עימותים עם השוטרים במקום. על פי דיווחים מהמקום, המשטרה עצרה אדם אחד.

אחד המפגינים צוטט ב'וואלה' אומר כי הסגר לא מוצדק. "כשעושים סגר מפעילים מנגנון פיצוי. יש בעיר כ-50% אבטלה", אמר. "אם החלטתם לסגור את העיר – צריך להפעיל מנגנון פיצוי לתושבים. יש פה מצוקה כלכלית קשה אצל התושבים. לאוכלוסיה פה קשה מאוד, יש פה משפחות שיגיעו לפת לחם אם לא יהיה מנגנון מסודר".

המוחים מחזיקים שלטים עם הכיתוב "לא נהיה שעיר לעזאזל", "לא נשלם את מחיר כישלון הממשלה", "סגרתם? תשלמו", ו"מי ישלם לי משכורת?". טענת המפגינים היא כי הממשלה הטילה סגר על ביתר עילית מבלי לדאוג לפרנסה של התושבים ולעסקים בעיר, וכי לא קיים מנגנון פיצוי או דמי אבטלה בתקופה זו.

במהלך ההפגנה הותקף העיתונאי החרדי עקיבא ווייס, כתב 'כאן חדשות', שסיקר את ההפגנה. השוטרים האלימים ככל הנראה לא ידעו שמדובר בעיתונאי, מאחר והוא מפקיד על לבוש חרדי, וחשבו כי יכולו להתנהג באלימות כרגיל בהפגנות של המגזר החרדי, אך תקיפתו של עיתונאי מוכר בכלי תקשורת מרכזי צפויה לעורר סערה שתעלה מחדש את האלימות המשטרתית כלפי המגזר החרדי.

מועד עיתונאי כאן נמסר כי "אנו מגנים בחריפות את תקיפתו של כתבנו עקיבא וייס שבא למלא את שליחותו העיתונאית בסיקור הפגנה בביתר עילית. הימים המתוחים הללו, רוויי ההפגנות והמחאה הם מבחנה האמיתי של הדמוקרטיה. תפקידנו לסקר אותן בהגינות, תפקיד המשטרה לאפשר את קיומן ולאפשר לנו לסקרן. פעם אחר פעם שוטרים נוהגים באגרסיביות כלפי עיתונאים – הגיע הזמן לעצור את זה".

מהמשטרה נמסר בתגובה כי "במהלך הפגנה שהתקיימה הערב בעיר ביתר עילית, החלו מפגינים להפר את הסדר הציבורי, לחסום צירים ולהתפרע, כשהם לא נשמעים להוראות השוטרים במקום. מפקד המרחב כרז למפגינים, כי מדובר בהפגנה לא חוקית, ובהמשך הורה על פיזורם בכוח סביר, כחוק. במהלך פיזור ההמון, נהדף לאחור גם אדם שלא זוהה תחילה כעיתונאי, מאחר והשתלב בהמון. מיד לאחר שזוהה, התאפשר לו להמשיך ולסקר את האירוע בבטחה".

צילומים: יוסי שוואב


צילום: קבוצת מדברים תקשורת

צילום: ארי קופרשטוק

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

תיפול עליהם אימתה ופחד. געואאאלד!

הפגנה חילונית או חרדית?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו