Olivier Fitoussi/Flash90

השר אדלשטיין: "אני לא רואה אילו עוד כלים עומדים לרשותנו למעט סגר"

שר הבריאות מעריך כי פנינו לסגר כללי: "אולי נראה את תוצאות סגירת החתונות והגבלת ההתקהלויות ואז נדחה בכמה ימים את ההחלטה על הסגר. צריך להמתין עוד שלושה או ארבעה ימים כדי לראות אם יש לכך השפעה, אבל זה בחזקת נס"

על רקע העלייה החדה במספר המאובחנים היומי, שר הבריאות יולי אדלשטיין מבהיר הבוקר (רביעי) כי פניה של ישראל לסגר כללי שני מאז התפרצות הקורונה בישראל. אמר השר אדלשטיין בשיחות סגורות כי מצב של 2,000 מאובחנים ביום יהיה נקודה משמעותית שתוביל לסגר. "2,000 חולים זו בהחלט נורה אדומה בוהקת", אמר השר.

בראיון ל'ידיעות אחרונות' אומר אדלשטיין, "מה שאנחנו מסתכלים עליו זה שילוב. אם נגיע לסביבות 2,000 נדבקים חדשים ביממה, ולהמשך העלייה המדאיגה בחולים הקשים והמונשמים, כשהמערכת במצב כזה שאנחנו מקבלים מסרים מבתי חולים ששוקלים להפסיק את הרפואה האלקטיבית – אז בהחלט נבוא עם הצעות קשות".

לאדלשטיין יש בטן מלאה על יו"ר ועדת הקורונה של הכנסת, ח"כ יפעת שאשא ביטון ממפלגתו, שבניגוד לעמדת ראש הממשלה בנימין נתניהו הובילה לאישור פתיחתם של חדרי הכושר ובריכות השחייה. "לדעתי, במצב שנוצר, לאחר הפעילות הנמרצת 'לטובת' הציבור, אני לא רואה אילו עוד כלים עומדים לרשותנו למעט סגר", אמר אדלשטיין.

שר הבריאות מוסיף, "מה עוד אנחנו יכולים לעשות? אלא אם יקרה פה נס, ונראה האטה בקצב ההדבקות, ואז ניתן עוד זמן. אולי נראה את תוצאות סגירת החתונות והגבלת ההתקהלויות ואז נדחה בכמה ימים את ההחלטה על הסגר. צריך להמתין עוד שלושה או ארבעה ימים כדי לראות אם יש לכך השפעה, אבל זה בחזקת נס".

עוד הוסיף כי, "אני לא מוכן יותר לשחק בכאילו. אם תהיינה המלצות שהן לא סגר, כמו סגירת תרבות הפנאי והמסעדות, אז יכול להיות שניתן לזה צ'אנס. אני לא מאמין שהשבוע נלך לסגר, אלא אם יהיה שינוי קיצוני במגמה. זה כן יכול להגיע לישיבת הממשלה ביום ראשון".

השר דחה את הביקורת על כך שימי הדעיכה במספר המאובחנים לא נוצלו לצורך היערכות לגל נוסף של הדבקה והוא גם לא מקבל את הטענה שסגר הוא למעשה הודאה בכישלון. "סגר לא יכול להיות פתרון משל עצמו, אבל זה לא שונה מאף מקום אחר בעולם. כדאי לוותר על הסגנון הישראלי, להוציא לשם שינוי את הראש מהחול של הים התיכון ולהבין שכשיש סגר מורידים את המספרים, אחר כך מדינות נפתחות ולאחר מכן יש עוד גל".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו