Olivier Fitoussi/Flash90

המתווה לפתיחת שנת הלימודים: עד 18 ילדים בכיתה – שתי קבוצות בכל גן

כך תיפתח שנה"ל: שר החינוך הציג את התכנית המסתמנת בבתי הספר ובגנים שגובשה בעקבות משבר הקורונה: על פי המתווה, הלימודים יתבצעו בשילוב של כיתות קטנות ולימודים מרחוק - כשכל תלמיד יגיע לפחות פעם אחת בשבוע לבית הספר

שר החינוך, יואב גלנט, הודיע היום (רביעי) כי בשנת הלימודים הבאה "לא יהיו יותר מ-18 תלמידים בכיתה". בתדרוך לעיתונאים אמר גלנט כי "לצורך כך נצטרך עוד מורים. נשקול להביא פנסיונרים, מורות חיילות וסטודנטים להוראה, והכיתות יחולקו לשתיים". השר אמר כי החלוקה בגני הילדים תעשה באמצעות מחיצת פרספקס – גננת אחת בקבוצת הגן ועל הקבוצה השנייה תופקד סייעת.

עוד הוחלט כי במקרה של למידה מרחוק בכיתה ה' ובכיתות גבוהות יותר, תתקיים לפחות יום אחד בשבוע למידה בבית הספר כדי לשמור על המסגרת הבית ספרית, על הקשר עם המורים ולייצר גמישות. הלמידה בבית הספר תתקיים בחצאי כיתות, כשמחצית הכיתה שנשארה בבית תלמד בזום עם התלמידים שבבית הספר.

"אנחנו פותחים את שנת הלימודים ב-1 בספטמבר בתרחיש מניעתי, במצב שאנחנו חושבים שיאפשר למידה בצל קורונה, ולא בתרחיש שהוא תגובה כשמתפתחת קורונה", אמר גלנט. העיקרון המוביל של צוות החשיבה הוא שהתלמידים ילמדו בשתי אפשרויות בסיסיות – מרחוק או בחצאי כיתות. "חשוב מבחינתנו להסביר להורים ולילדים שכאשר הילד נדבק הוא מדביק", הדגיש.

כל המתווה החדש ייעשה בשיתוף משרד הבריאות, ראשי הערים והשלטון המקומי, בעיקר בשל תוספת כוח האדם המשמעותית שנדרשת, בעיקר בגילאים הצעירים. מערכת החינוך תפעל באופן שונה ביישובים שונים – על פי רמת התחלואה באותו יישוב. השר גלנט הדגיש את הצורך בפתיחת השנה כמתוכנן וההשפעה האפשרית של אי פתיחה על המשק. "אנחנו מבינים שלפתוח את המערכת החינוך זה הכרחי לפתיחת המשק", אמר. "כל יום שמערכת החינוך סגורה – שווה 300 מיליון שקל".

משרד החינוך ינסה להפחית ברגולציה. "לוח הזמנים הוא קצר וחלק מהנושאים כרוכים במכרזים. נהיה גמישים. יינתנו פתרונות דיפרנציאלים בין עיר לעיר, בין מגזרים מסוימים בהם יש אופי מסוים של לימוד ותנאים מסוימים. אנחנו מעוניינים שכל תלמיד יהיה לפחות פעם אחת בשבוע בבית הספר. המסגרת הבית ספרית תישמר, תחת העיקרון שלא יותר מ- 18 תלמידים בו זמנית", מסכם גלנט.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו