Yossi Zeliger/Flash90

משרד הבריאות בהנחיות חדשות: מי שלא סובל מתסמינים – לא ייבדק

המשרד הודיע על שינוי בהנחיות, שבמסגרתו רק אנשים הסובלים מתסמינים ייבדקו, אלא אם הם שהו בבית עם חולה מאומת או משתייכים לאוכלוסייה בסיכון. זאת, בניגוד להצהרת אדלשטיין על הרחבת המדיניות. רופאים מחוזיים יוכלו לאשר בדיקות במקרים מיוחדים

משרד הבריאות שינה היום (רביעי) את ההנחיות לאישור בדיקות להידבקות בנגיף הקורונה, והורה לקופות החולים שלא לבדוק אנשים שאינם סובלים מתסמינים – אלא אם שהו בבית עם חולה מאומת או שהינם משתייכים לאוכלוסייה בסיכון. השינוי בהנחיות מגיע למרות הבשורה שעליה הכריז שר הבריאות יולי אדלשטיין עם כניסתו לתפקיד, שלפיה כל מי שמעוניין יוכל לבצע בדיקת קורונה.

במסמך נכתב בין היתר כי בדיקות קורונה על ידי קופות החולים במסגרת מרפאות הקהילה, תבוצענה במקרים הבאים. כלל בעלי התסמינים הקליניים: חום 38 ומעלה או שיעול או קושי בנשימה או תסמין נשימתי חד אחר או שינוי/אובדן חוש טעם או ריח. בעלי נזלת כתסמין בודד לא יקבלו עדיפות על פי קריטריון זה.

חסרי תסמינים קליניים, ייבדקו במקרים הבאים בלבד: א. בני בית של חולה מאומת. ב. עובר למוסד/ מסגרת טיפולית עם שיעור גבוה של אוכלוסייה בסיכון, כגון בית אבות או מוסד סיעודי. אם חוזר למוסד ממנו יצא, ייבדק רק אם אושפז במוסד רפואי טרם חזרתו. ג. אנשים המיועדים לפרוצדורות אלקטיביות ובהן ניתוחים וטיפולים שונים. ד. בדיקות מיוחדות באישור משרד הבריאות באוכלוסיות בעלות נגישות נמוכה לשירותי רפואה שיש חשד שנמצאים בסיכון לתחלואה למשל עקב תנאי צפיפות.

נוסף לכך יאושרו מקרים מיוחדים לשיקול דעתו של הרופא המטפל ו/או הקופה המבטחת, על פי הקצאה יומית של 5000 בדיקות: 2500 כללית, 1250 מכבי, 750 מאוחדת, 500 לאומית. מצבים נוספים שבהם יאושרו בדיקות: מקרים מיוחדים בהנחיית רופא המחוז של משרד הבריאות, מי שנמצא חיובי במסגרת סקר סרו-אפידמיולוגי ואינו ידוע כמחלים, לקיחת דגימה לחולה קורונה לצורך הגדרתו כמחלים, לקיחת דגימה חוזרת לאחר קבלת תוצאה של בדיקה פסולה. ובדיקות במסגרת "מגן אבות".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו