ראש ממשלת ירדן: "מוכנים לבחון את החלופה של מדינה אחת לשני עמים"

א-רזאז, אמר כי ארצו "עשויה לבחון בחיוב פתרון של מדינה אחת לשני עמים בתנאי שיובטח בה שוויון זכויות לפלסטינים". עוד הצהיר שאם יהיו פליטים פלסטינים, ירדן לא תקלוט אותם: "ירדן לא תהפוך להיות פלסטין, כפי שהימין הקיצוני בישראל היה רוצה"

ראש ממשלת ירדן עומאר א-רזאז אמר היום (שלישי) שהממלכה מוכנה ל"בחון בחיוב" פתרון של מדינה אחת לשני עמים בסכסוך הישראלי פלסטיני. "אם הדלת לפתרון שתי המדינות תיסגר, אני עשוי לבחון זאת בחיוביות, אם אנחנו פותחים את הדלת לפתרון של מדינה אחת דמוקרטית", אמר ראש הממשלה הירדני בריאיון לעיתון הגרדיאן.

"עם זאת, אף אחד בישראל לא מדבר על זה, ואנחנו לא יכולים פשוט להמתיק את מה שהם עושים. מי מדבר על פתרון של מדינה אחת בישראל? הם רק מדברים על אפרטהייד". הוא הוסיף: "אני קורא לכל אחד בישראל לומר כן, הבנה נשים קץ לפתרון שתי המדינות, הוא לא ישים, אבל הבה נעבוד יחד על פתרון של מדינה אחת דמוקרטית. במקרה כזה, אני חושב, נסתכל על זה בחיוב".

הוא הביע התנגדות להפיכת ירדן למדינה הפלסטינית, למרות שרוב אזרחיה פלסטינים: "ירדן לא תספוג טרנספר של פלסטינים. ירדן לא תהפוך להיות פלסטין, כפי שהימין הקיצוני בישראל היה רוצה, וירדן לא תוותר על המקומות הקדושים בירושלים. אלו עקרונות ברורים עבורנו". לדבריו, "הסיפוח הישראלי אם אכן יצא לפועל יביא לסוף חזון שתי המדינות ולכאוס אזורי ואף בעולם כולו".

אל רזאז אמר כי ירדן מתנגדת בתוקף לכל מהלך חד צדדי בסכסוך הישראלי פלסטיני והדגיש כי: "תוכנית הסיפוח של ישראל מנוגדת לכל תוכנית אזורית כללית שבסיסה הוא פתרון שתי המדינות ותביא לסופו של חזון המדינה הפלסטינית העצמאית כאשר את מקומה תתפוס מדינת אפרטהייד".

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו