צילום: פלאש 90

בדרך לבחירות? 12% מהמצביעים עדיין מתלבטים – לפיד ובנט יציבים

סקר מנדטים: הליכוד על 35-33 מנדטים, יש עתיד 18, הרשימה המשותפת 16, ימינה 11-12, המפלגות החרדיות 17. עוד בסקר: 7 מנדטים של בוחרי כחול לבן מהאגף הימני מתלבטים אם להמשיך להצביע למפלגה. סעדת דרך ארץ מתקרבת לאחוז החסימה

מסקר שמפרסמת 'דיירט' פולס' עולה כי 11 מנדטים ממפלגות הליכוד בראשות ראש הממשלה בנימיו נתניהו וכחול לבן בראשות ראש הממשלה החליפי בני גנץ מתלבטים אם להמשיך להצביע להם. נכון להיום, כ-12% מהמצביעים (קרוב ל- 15 מנדטים) מתלבטים למי להצביע. לצורך ההשוואה, בערב הבחירות אחוז המתלבטים עמד על כ-3%. 7 מנדטים של בוחרי כחול לבן מהאגף הימני, 3.5 מנדטים של בוחרי ליכוד ועוד 2 מנדטים בשמאל.

"בחרנו להציג לכם את המספרים בשתי עמודות", מסבירים במכון הסקרים את פרסום הסקר, "הכהה כוללת את שקלול המתלבטים, שההיסטוריה מוכיחה שרבים מהם יחזרו למפלגות האם, והבהירה מציגה את תוצאות הבחירות אילו אותם מתלבטים לא יצביעו".

"בתוך כל הסערה הזו – 3 מגמות יציבות", מציינים ערוכי הסקר," יש עתיד תל"ם מתייצבות על כ- 18 מנדטים בתמיכת הבייס ופליטי העבודה. ימינה של בנט ממשיכה להיות האלטרנטיבה לימניים מאוכזבי ניהול משבר הקורונה, ומתייצבת על כ- 12 מנדטים. הזוכים מן ההפקר מכל הדרמה בכחול לבן הם הנדל והאוזר, שבאופן עקבי יציבים על כ- 2.5 מנדטים, ומתקרבים לאחוז החסימה עם יותר מ- 3 מנדטים".

המדגם נערך על ידי שלמה פילבר וצוריאל שרון באמצעות Direct Polls LTD, בתאריך ה- 22 ביולי 2020, באמצעות מערכת דיגיטלית בשילוב פאנל, בקרב 1,118 משיבים בוגרים (18+) מכלל האוכלוסייה בישראל. טעות הדגימה הסטטיסטית 3.9%+- בהסתברות של 95%.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו