מרן שר התורה חותם על מכתבו של הרה''ר

מרנן גדולי ישראל בקריאה מאוחדת: לומר בכל יום את תפילת 'אבינו מלכינו'

מנע מגיפה מנחלתך: גדולי ישראל מרנן שר התורה הגר''ח קנייבסקי, ראש הישיבה הגרי''ג אדלשטיין וראש הישיבה הגר''ש כהן שליט''א הורו במענה לשאלת הרב הראשי הגר''ד לאו כי יש לומר בכל יום לאחר תפילת שחרית ומנחה את תפילת 'אבינו מלכינו'

לאור המצב הקשה והמשך התפשטות נגיף הקורונה הורו מרן שר התורה הגאון רבי חיים קניבסקי שליט"א, מרן ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטין שליט"א ומרן ראש הישיבה חכם שלום כהן שליט"א במענה לשאלתו של הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו שליט"א כי ראוי להתחיל לומר בימים אלו את תפילת 'אבינו מלכנו' לאחר תפילת שחרית ומנחה.

במכתב ששיגר לגדולי הדור כותב הרב הראשי הגר"ד לאו כי "עוברים עלינו ימים קשים, וגם הרופאים אינם מוצאים מזור ותרופה ומבינים שאין לנו להשען אלא על אבינו שבשמים", ולפיכך מבקש הוראה האם לומר בציבור את תפילת "אבינו מלכנו" בימים אלו, ובעיקר לזעוק בעת אמירת "אבינו מלכנו מנע מגפה מנחלתך".

על מכתבו של הגאון רבי דוד לאו, חתם מרן שר התורה כי יש להתחיל לומר "אבינו מלכנו" וכתב בכתב ידו כי זהו "דבר נכון", כשהגיעה השאלה בפני מרן ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטין שליט"א עבר ראש הישיבה בעיון במשך זמן רב והסכים להצעת הרב הראשי, לבסוף אף הורה כי אכן "ראוי לומר אבינו מלכינו" בימים אלו.

מרן ראש הישיבה חכם שלום כהן שליט"א, נשיא מועצת חכמי התורה עיין במכתבו של הרב הראשי והשיב בכת ידו כי "בוודאי שכח התפילה הוא גדול, וע"כ כמה שיוכלו להתפלל בלב שלם ובתחינה זה חשוב, והקב"ה יקבל תפילתנו ויעננו ברצון".

בלשכת הרב הראשי ציינו כי לאור הוראת גדולי הדור תיעשה הפניה וקריאה לכלל בתי הכנסת בכל רחבי הארץ להוסיף את תפילת "אבינו מלכינו" לאחר חזרת הש״ץ בתפילת שחרית ומנחה כפי הוראתם של גדולי ישראל.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו