Olivier Fitoussi/Flash90

היועמ"ש דחה את טענות נתניהו: "אין מניעה שאעסוק בהסדר ניגוד העניינים"

היועץ המשפטי לממשלה דחה את בקשת רה"מ להימנע מעיסוק בהסדר שנקבע לקראת משפטו. עוד תקף: "מכתבך רצוף טענות חסרות ביסוס המפנות האשמות שווא כלפיי". היועץ הבהיר כי על נתניהו להימנע מהתערבות במינויים הנוגעים למערכת אכיפת החוק

היועמ"ש אביחי מנדלבליט דחה היום (חמישי) את בקשת נתניהו להעביר את הטיפול בהסדר ניגוד העניינים שלו למישהו אחר, וטען במכתב ששלח לפרקליטיו כי "היועמ"ש לא מצא כל עילה המונעת ממנו מלטפל בהסדר ניגוד העניינים של ראש הממשלה". הוא אף כתב כי טענת נתניהו לניגוד עניינים מצדו של מנדלבליט, היא "חסרת כל בסיס ומופרכת, ומוטב היה לולא נטענה".

במכתב התגובה של היועמ"ש, שאותו שלח עוזרו הבכיר עו"ד גיל לימון: "נשוב ונבהיר כי במצב הדברים הנוכחי, ובהיעדר קביעה שיפוטית המורה אחרת, יש לראות בטיוטת חוות הדעת שהועברה מטעמו של היועמ"ש מחייבת על כל המשתמע מכך". מנדלבליט דחה גם את בקשת נתניהו כי מבקר המדינה או שופט בדימוס יכריעו בעניין: "היועץ לא מצא כל עילה המונעת ממנו לטפל בהסדר ניגוד העניינים של ראש הממשלה".

עוד נטען בתגובתו של מנדלבליט כי "מכתבתך רצוף טענות חסרות ביסוס, המפנות האשות שווא כלפי היועמ"ש. יובהר כי אנו דוחים בתוקף את הטענות העובדתיות שאתה מעלה כבסיס לטענתך בדבר ניגוד העניינים כביכול של היועץ המשפטי לממשלה בטיפול בנושא".

תגובת מנדלבליט מגיעה לאחר שמוקדם יותר השיב נתניהו לטיוטת הסדר ניגוד העניינים ששלח לו היועץ המשפטי לממשלה ב-10 ביולי, שם טען כי היועץ מצוי בניגוד עניינים בעצמו, ולכן אינו יכול להכריע בנושא. במכתב, שעליו חתום פרקליטו של נתניהו, עו"ד יוסי כהן, נטען כי בשל היותו של מנדלבליט ראש התביעה הכללית, הוא אינו יכול להיות מעורב בהסדר ניגוד העניינים של נתניהו, הנאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים.

מכתבו של מנדלבליט:

המכתב של עו"ד יוסי כהן:

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו