צילום: פלאש 90

אוחנה הוקלט: "אמרתי למנכ"ל הבריאות – תציפו שההפגנות מדגרת קורונה"

השר לביטחון הפנים לבכירי המשטרה על ההפגנות בבלפור: "אני מדבר פה על שני אלמנטים, אחד הוא בלימת הנגיף ושתיים זה הסדר הציבורי והאחריות על השכנים". מנכ"ל משרד הבריאות: "הצפיפות והיעדר עטיית המסכות היא מסוכנת וזה היה המניע לדבריי"

בהקלטות נוספות של השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה שפורסמו הבוקר ב'רשת ב' הוא נשמע אומר על הפגנות השמאל כי "דיברתי עם מנכ"ל משרד הבריאות על בלימת התפשטות הנגיף, אמרתי לו – תציף את זה, הרי הוא אומר לי בשיחות שזה מדגרת קורונה, אמרתי לו – תציפו את זה, תביאו את זה, אנחנו לא יכולים להמשיך עם כזה דבר. אני מדבר פה על שני אלמנטים, אחד הוא בלימת הנגיף ושתיים זה הסדר הציבורי והאחריות על השכנים, פשוט תחזירו את החיים לתושבים".

מפקד המחוז לשר: "בדרך כלל בהפגנות נמנעים מלתת דוחות על מסכה"

עם זאת, יש לציין כי מדובר בדברים שאוחנה אומר אותם גם בפומבי, גם הבוקר בראיון ל'ווינט'. "ביקשנו שיקול דעת משטרתי. גם מנכ"ל משרד הבריאות אומר את זה – מדובר במדגרות קורונה. אלפים צפופים בשטח פתוח", אמר אוחנה בהתייחס להקלטות שפורסמו אמש.

עוד הוסיף על ההקלטות בהן משתמע לחץ על מפקד מחוז ירושלים דורון ידיד כי "אני אף פעם לא הייתי שר שבא כדי לשבת ולא לעשות כלום, באתי כדי לשנות. אני השר האמון על ביטחון הפנים, בין היתר גם על המשטרה, ואני בהחלט מתכוון שתהיה לי אמרה בעניין. הנגיף לא מבדיל בין ימין לשמאל, יהודים וערבים ולא בין מוחים לבין מתפללים במניין או מופע תרבות".

עוד אמר כי חיי התושבים שמתגוררים בקרבת מעון ראש הממשלה הפכו לגיהינום, כלשונו. "פנו אליי תושבים בעשרות וואטסאפים. יום יום מאות או אלפי אנשים צועקים, מפעילים זמבורות. חופש ההפגנה הוא מאבני היסוד של מדינה דמוקרטית וכך גם חופש המחאה. אבל הם אינם הזכות למנוע מהיולדת להגיע לבית היולדות, מכבאית לכבות שריפה ומניידת משטרה לטפל באירוע אלימות".

הוא הוסיף כי "תושבי המעון עצמו – ראש הממשלה ואף אחד אחר – לא פנה אליי לגבי ההפגנות ולא שוחח איתי. חוויתי את זה על בשרי. אני יודע מה חווים תושבי האזור".

עוד דווח ב'ווינט' כי מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי אכן השניים שוחחו בשבוע שעבר ובמועד נוסף לפני כן. "אכן אמרתי שההפגנות הללו הן מדגרה של קורונה אך בשום פנים ואופן לא הבעתי שום עמדה פוליטית בעניין", אמר פרופ' לוי. "הצפיפות והיעדר עטיית המסכות היא מסוכנת וזה היה המניע לדבריי. אין ולא הייתה שום כוונה או עמדה פוליטית מאחורי דבריי".

המפכ"ל לשעבר: "יש ניגוד עניינים במינוי של אוחנה ע"י חשוד בפלילים"

אוחנה זכה הבוקר לגיבוי מהאופוזיציה, כשיו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר כי "אני ‏מבקש לחזק בבוקר הזה את השר לבט"פ אמיר אוחנה על ההקלטות שבהן נשמע שהוא מנסה לקבוע את מדיניות המשטרה. שר בט"פ שאינו חותמת גומי ועושה עוד כמה דברים חוץ מלגזור סרטים ולחנוך תחנות חדשות זה חידוש מרענן ודמוקרטי. המשטרה אינה שונה מצה"ל ובדיוק כמו שאת מדיניות צה"ל קובע שר הביטחון ‏כך את מדיניות המשטרה צריך לקבוע השר לבט"פ".

"אני לא מתייחס למדיניות עצמה שהשר מנסה להוביל (זכותו של כל אחד לחשוב שהוא צודק או טועה) אלא לעצם העובדה שהוא קובע מדיניות. אתם יודעים למה זה טוב? כי את מפכ"ל המשטרה אף אחד לא ישפוט על הצלחותיו או כשלונותיו, את השר הציבור ישפוט בקלפי. ‏הרעיון של משטרה כל יכולה שלא כפופה לדרג פוליטי, וממילא לא מחוייבת דין וחשבון לציבור, הוא אנטי דמוקרטי במהותו ויותר מידי שנים זה המצב בארץ".

"הבעיה היא שהרעיון הדמוקרטי הפך זר לחלקים בשמאל מאז שהרוב בישראל נוטה ימינה. את שלטון העם מחליף אצלם שלטון מלוכני של משפטנים. ‏זה שורש ההפגנות שכופרות בלגיטימיות של תוצאות הבחירות (במובחן מהפגנות צודקות ולגיטימיות של אנשים שמצויים במצוקה כלכלית ומבקשים להשפיע ולשנות את מדיניות הממשלה הלגיטימית), זה שורש ההגנה האוטומטית שלהם על השחיתות שמתגלה במערכת המשפט (הם עוד יאלצו חלילה לחזור לשלטון העם…) ‏וזה שורש ההתנגדות הצבועה שלהם למשילות שמפגין השר אוחנה. עכשיו תחליטו איזה צד שומר באמת על הדמוקרטיה הישראלית ואיזה צד מנסה לשמר ולחזק דיקטטורה שנשענת על מוקדי כח לא נבחרים", דברי ח"כ סמוטריץ.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו