צילום: פלאש 90

השר הנדל: "לא אלך לממשלה צרה עם הליכוד – אני רוצה ממשלת אחדות"

השר מ'דרך ארץ' אמר הבוקר כי "אני לא דואג לעתיד הפוליטי שלי, קיבלתי הצעות מכל המפלגות מהמרכז וימינה". לדבריו, "בסביבת נתניהו מהרהרים בבחירות, זה שיח מבזה". האוזר יגיש הצעת חוק לדחיית ההצבעה על התקציב בניסיון למנוע בחירות

השר יועז הנדל מ'דרך ארץ' אמר הבוקר (שני) כי בחירות כעת הן נזק למדינת ישראל, וכי הדבר הנכון הוא ממשלה יציבה. הוא הבהיר כי לא יחבור לממשלה צרה עם הליכוד וכי הוא מעוניין בממשלת אחדות: "אני לא דואג לעתיד הפוליטי שלי, קיבלתי הצעות מכל המפלגות מהמרכז וימינה. אמרתי אז לא ואני אומר עכשיו לא. אני רוצה ממשלת אחדות. לא אלך לממשלה צרה עם הליכוד".

בראיון ל'כאן רשת ב' אמר הנדל כי הוא שומע שבסביבת ראש הממשלה בנימין נתניהו מהרהרים בבחירות, וסבור כי זה שיח מבזה, המבטא זלזול וחוסר הבנה מוחלט במשבר: "בסביבת נתניהו מהרהרים בבחירות. הדבר הנכון למדינת ישראל הוא ממשלה יציבה. כל השותפים בקואליציה צריכים להתרכז בצרכים של מדינת ישראל. זה שיח מבזה, זלזול וחוסר הבנה מוחלט. אם הממשלה תתפרק – זה כישלון של כולנו".

בעניין אחר אמר כי אינו יודע היכן עומדת סוגיית החלת הריבונות בשטחים כרגע, אך להערכתו מאז התפרצות הגל השני של הקורונה, נפל האסימון, כלשונו, שיש משבר כלכלי עצום, והריבונות אינה על השולחן. לדבריו, ישמח לדעת שבסוף התהליך של הטיפול במשבר הקורונה תחיל ישראל ריבונות בשטחים אך כעת הוא מוטרד מהמובטלים וחיי היום־יום.

השר יועז הנדל אמר אתמול בישיבת הממשלה כי "המשחק באיומי הבחירות, בזמן שאזרחי ישראל כורעים תחת הנטל ואנחנו בשיא משבר הקורונה, תוקע את יכולת התפקוד של המדינה למען אזרחיה בוויכוח סרק על תקציב של שלושה חודשים. זה לא הזמן לאינטרסים פוליטיים צרים".

שותפו ח"כ האוזר הוסיף ואמר "מי שחושב שניתן יהיה להתמודד בחורף עם נגיף הקורונה, השפעת ובנוסף לזה להכניס את ישראל לקלחת בחירות – לא מבין בפני מה אנחנו עומדים. הגל שעימו אנו מתמודדים עכשיו הוא מינורי לעומת זה שצפוי לבוא. רק ממשלת אחדות יכולה להתמודד עם המשימה. יש ליצור ודאות פוליטית ולהעביר תקציב עם אופק, מהר ככל האפשר".

בכירים בליכוד: "כחול לבן בדרך להתקפל ולהסכים לתקציב חד-שנתי"

בתוך כך, האוזר יגיש היום הצעת חוק לדחיית המועד האחרון להצבעה על תקציב המדינה, בניסיון למנוע את פיזור הכנסת בסוף אוגוסט. לפי החוק, על הכנסת לאשר את התקציב בתוך מאה ימים מיום הקמת הממשלה, שיסתיימו ב-25 באוגוסט. במסגרת הצעת החוק, שתוגש כתיקון לחוק יסוד הכנסת, הזמן לאישור התקציב יורחב ל-200 ימים, שיפקעו ב-25 בנובמבר. אם גם עד מועד זה לא יאושר התקציב, הכנסת תפוזר ויתקיימו בחירות.

בסיעת דרך ארץ אמרו כי הצעת החוק "תעניק רשת ביטחון שתאפשר לשמור על ממשלת האחדות, ולמנוע את התפזרות הכנסת באוגוסט". האוזר כתב אתמול בחשבון הטוויטר שלו כי "מי שחושב שניתן יהיה להתמודד בחורף עם נגיף הקורונה, השפעת, ובנוסף לזה להכניס את ישראל לקלחת בחירות – לא מבין בפני מה אנחנו עומדים". הוא הוסיף כי "יש להתעשת, ליצור ודאות פוליטית ולהעביר תקציב עם אופק מהר ככל האפשר".

השר אשכנזי: "אנחנו נמשיך להילחם על תקציב דו שנתי – הוויכוח הוא פוליטי"

ב'חדשות 12' דווח אתמול כי בכירים בליכוד מעריכים שראש הממשלה בנימין נתניהו מעוניין בפירוק השותפות עם כחול לבן, עוד לפני הבחירות. על פי הדיווח של דפנה ליאל, ישנה הערכה כי נתניהו ינסה להקים קואליציה חליפית, צעד שמנוגד לחלוטין להסכם הקואליציוני הנוכחי. על פי אותן הערכות, נתניהו ינסה לצרף לקואליציה החלופית את יו"ר ועדת חוץ וביטחון צבי האוזר מסיעת דרך ארץ וחברי כנסת ימניים נוספים.

עם זאת, על פי ההסכם הקואליציוני, גם נתניהו וגם ראש הממשלה החליפי בני גנץ לא יכולים להפיל את הממשלה על ידי הצבעת אי אמון ולעמוד בראש הממשלה החדשה. "בממשלת חילופים, החליטה הכנסת להביע אי אמון בממשלה ולהביע אמון בממשלה אחרת לפי סעיף 28, ראש הממשלה וראש הממשלה החלופי בממשלה שבה הובע אי האמון לא יהיו רשאים לעמוד בראשות הממשלה האחרת". נכתב בסעיף שמונע מגנץ ונתניהו לכהן כראשי ממשלה אחרי הצבעת אי אמון.

בעקבות כך, בליכוד שוקלים פתרון יצירתי ולשים את יו"ר ש"ס השר אריה דרעי או את יו"ר הכנסת יריב לוין מהליכוד, שידועים כנאמנים לנתניהו ואינם מעוניים לרשת את מקומו, כמועמדים זמניים לראשות הממשלה, לאחר מכן הממשלה תיפול, תקום מחדש ואחרי שבוע בלבד יצביעו עוד פעם אי אמון ואז כבר יהיה אפשר להציע את נתניהו כמועמד לראשות הממשלה.

בלשכתו של ראש הממשלה הכחישו על הסף את הדיווחים הללו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו