צילום: נעם מושקוביץ

גנץ: "לפי ההסכם שנחתם עם הליכוד התקציב צריך להיות עד סוף 2021" • צפו

ראש הממשלה החליפי בישיבת סיעת כחול לבן: "אם הליכוד יעמוד בהסכם תושג יציבות שלטונית וכנגזרת מכך יציבות כלכלית". על המצב הביטחוני: "איראן וגרורותיה ממשיכות לנסות להקים טבעת חנק איראנית סביב גבולנו הצפוני, נמשיך לפעול נגדה"

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ התייחס היום (שני) בפתח ישיבת סיעת כחול לבן בכנסת לעימות הפוליטית ואמר כי "מדינת ישראל נמצאת בשעת מבחן ומתמודדת עם אתגרים הדורשים אחריות לאומית ומנהיגותית. אנחנו בסערה. אנחנו בסופה. ובסערה צריך מנהיגות וחתירה ליציבות. מתוך תחושת האחריות הזו אני מתחייב לעשות הכל כדי לייצב את מדינת ישראל ואני קורא מכאן לכל שותפיי בהנהגה לנהוג כך גם כן".

"לשים בצד כל שיקול פוליטי, כל ראיה קצרת טווח ולהתפנות כולנו לעיסוק בבריאות, בכלכלה ובביטחון ובחברה. אזרחי ישראל, אני מבין את הטלטלה: בפרנסה, בבריאות, בחוסר הודאות לגבי שנת הלימודים הבאה. אני מבטיח לכם – אנחנו נדאג לזה. בתוך הטלטלה הזו אני פונה אליכם – כל פעולותיי מכוונות כדי לתת לכם ביטחון, וודאות ויציבות. בלי תחנות יציאה, בלי שיקולים פוליטיים – רק מה שטוב לכם האזרחים, רק מה שטוב למדינת ישראל".

שר הביטחון התייחס למתיחות הביטחונית בצפון ואמר כי "אנחנו אכן נאבקים בקורונה, אך יש לנו זירות רבות נוספות: בגזרה הביטחונית, איראן וגרורותיה ממשיכות לנסות להקים טבעת חנק איראנית סביב גבולנו הצפוני. צה"ל וכוחות הביטחון ימשיכו לפעול נגד ההתבססות האיראנית, העברת נשק מפר איזון ונגד אלמנטים כמו פרויקט הדיוק. כשר ביטחון: אני מציע לאף אויב לא לנסות אותנו. מי שיעשה זאת יגלה מולו צבא נחוש ודרוך שמוכן להגן על אזרחי ישראל וריבונותה. אני שב ומדגיש – האחריות היא על מדינת סוריה ומדינת לבנון לכל פעולה שתיעשה בשטחן או משטחן".

"במלחמה על הבריאות", הוסיף ראש הממשלה החלחפי, "מערכת הביטחון כולה ממני, דרך הרמטכ"ל ועד אחרון המפקדים בשטח – תעמוד לרשותו של פרופ' גמזו במאבק כנגד הקורונה. הבוקר כינסתי ישיבה דחופה עם השר מיכאל ביטון, פרופסור רוני גמזו, מנכ"ל משרד הביטחון וסגן הרמטכ"ל, וביחד עם ראש הממשלה התקבלו ההחלטות הנכונות להעביר אחריות משמעותית במאבק בקורונה למשרד הביטחון וצה"ל. צה"ל יודע לנצח וצה"ל צריך לנצח, יחד עם כל האזרחים, את המאבק בקורונה".

"במלחמה על הכלכלה", המשיך, "זו הגזרה הדורשת את הטיפול הדחוף מכולן; עלינו לקום כל בוקר ולראות את האזרח בקצה. את בעל העסק העצמאי שנלחם לשרוד ולהתפרנס, את השכיר שהוצא לחל״ת וכעת פוטר ונדרש לראשונה בחייו לחפש עבודה ואת זה לעשות בתקופה קשה.
להביט לאבטלה דרך העיניים של האדם שחרב עליו עולמו ולא דרך רק טבלאות אקסל וגרפים. מדובר בבני אדם".

גנץ חזר על דרישתו לתקציב דו שנתי: "ממשלת ישראל מחוייבת בעת הזו, להעמיד תכנית רחבה לשיקום הכלכלה, לאנשי הבמה והתרבות, לעצמאים, לעובדי התיירות ועוד. מגיעה יציבות לכולם. מגיע להם לדעת שנה קדימה, לפחות כיצד המדינה דואגת להם ונותנת להם רשת ביטחון. זו מחוייבות המדינה לאזרחיה, זו מחוייבותי לאזרחי ישראל. לשם כך, דרוש תקציב מדינה. תקציב אחראי, תקציב עם יציבות ארוכת טווח, תקציב שרואה את האדם בקצה. אף אחד, אבל אף אחד, לא צריך לשאול את עצמו בכל בוקר מה יהיה גורלו בעוד חצי שנה ושנה – אנחנו צריכים לתת את התשובות האלה. תקציב לשנת 2021 ייתן את התשובות".

עוד תקף ואמר כי "הליכה לבחירות רביעיות בתוך שנה – בזבוז מיליארדים על שלטי פרסומות של פוליטיקאים במקום להעניק תקציבים ויציבות לאזרח בשעה זו, היא פשוט חוסר אחריות לאומי והתעלמות מרצון העם. אני מסרב להאמין שיש אדם במדינת ישראל שיכול להעלות על דעתו יציאה לבחירות. הליכה לבחירות בזמן שצה״ל ומערכת הביטחון זקוקים בדחיפות לתקציב שיבטיח את הערכות הצבא למערכות השונות, זוהי בבחינת חוסר אחריות לאומי".

גנץ פנה לנתניהו: "אני מכיר את ראש הממשלה נתניהו לא מהיום, יש בינינו מחלוקות ויש בינינו גם הסכמות רבות. אך אני יודע שהוא מונע מתוך אחריות לאומית גם כן ואני משוכנע שהוא יראה את טובת הציבור לנגד עיניו. לפי ההסכם שנחתם עם הליכוד התקציב צריך להיות עד סוף 2021. לפי ההסכם שנחתם אם הליכוד כשהיינו בזמן הקורונה סיכמנו שיהיה תקציב שיחצה את השנים 2020-2021, אם הליכוד יעמוד בהסכם תושג יציבות שלטונית וכנגזרת מכך יציבות כלכלית. אנחנו עמוד בהסכם במלואו. אני מצפה מכולם לנהוג כך. זה הזמן ליציבות; יחד נפעל על מנת לייצב את המדינה , לתת מענה לאזרחים, לנצח את הקורונה ולהבטיח את ביטחון ישראל ועתידה".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו