Olivier Fitoussi/Flash90

דיווח: בכירי האוצר שינו את עמדתם ובעד תקציב דו שנתי – כץ מכחיש

ראשי האגפים, שתמכו בתקציב חד שנתי, טוענים שבמסגרת הלו"ז שנוצר אין טעם להעביר אותו לחודשיים בלבד. כץ: "משרד האוצר ערוך להגיש את תקציב 2020 ואת חוק ההסדרים באופן מיידי לממשלה". בכיר באוצר: "אם לא יאושר תקציב לפני דצמבר - יהיה פה אסון"

בכירי במשרד האוצר, שצידדו בעמדת ראש הממשלה בנימין נתניהו לפיה יש להעביר תקציב חד שנתי לשנת 2020 שנמצאת לקראת סופה, שינו כולם את עמדתם וכעת הם סבורים שבמסגרת הלו"ז שנוצר אין טעם להעביר תקציב חד שנתי, וכי מבחינה מקצועית יש להעביר תקציב עד סוף 2021 – כך טוען פרשן 'חדשות 13' מתן חודורוב.

ב'כאן חדשות' דווח כי ביקורת קשה במשרד האוצר כלפי הדרג הפוליטי סביב סוגיית התקציב. בכיר במשרד שהזהיר כי אם לא יאושר תקציב לפני דצמבר תהיה קריסה של עמותות, משרדי ממשלה לא יתפקדו, יהיו חסרים 15 מיליארד שקלים. "יהיה פה אסון. אם הדרג הפוליטי לא מוכן לקבל החלטה אז שהם יישאו בתוצאות", אמר הגורם. לפי אותו גורם, חלפו 71 ימים מאז הקמת הממשלה ועדיין אין אפילו מועד לאישור התקציב – מה שאומר שאין כל סיכוי להעבירו במועד הקבוע בחוק עד סוף חודש אוגוסט.

שר האוצר ישראל כ"ץ התייחס הערב לדיווחים ואמר כי "לידיעה שבכירי האוצר שינו את עמדתם מתמיכה בתקציב מיידי לשנת 2020, לדחייה ומעבר לתקציב 2021 אין שום יסוד. משרד האוצר ערוך להגיש את תקציב 2020 ואת חוק ההסדרים באופן מיידי לממשלה".

נתניהו טען היום בישיבת סיעה כי "כל הכלכלנים אומרים זאת. אם נעביר תקציב נוכל להעביר את שנת הלימודים בספטמבר כמו שעובד עליו שר החינוך. אם נעביר תקציב עכשיו נוכל להגשים את התוכנית של שר האוצר להזרים עוד כסף לאזרחי ישראל, לעצמאים, לבעלי עסקים, לתמרץ תעסוקה. לכן, נעביר את התקציב ונמשיך לעבוד יחד למען אזרחי ישראל".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו