צילום תומר נויברג / Flash90

סקר: 52% מהציבור חושב שהמפגינים אלימים; 44% חושב שהמשטרה אלימה

סקר של מכון 'מאגר המוחות' מגלה: מרבית הציבור סבור שהמחאה אלימה או אלימה מאוד. מנגד, 44% מהציבור חושב שגם המשטרה אלימה מדי. ובינתיים במישור הפוליטי: הליכוד מובילה עם 33 מנדטים, יש עתיד עם 17 וכחול לבן מתרסקת ל-12 מנדטים בלבד

מסקר שמתפרסם הבוקר (שישי) ב'ישראל היום' שנערך ע"י מכון 'מאגר המוחות' עולה כי אילו הבחירות לכנסת היו מתקיימות היום גוש הימין היה זוכה ל-62 מנדטים בלבד.

הסקר המלא: הליכוד בראשות בנימין נתניהו זוכה ל-33 מנדטים בלבד, יש עתיד של יאיר לפיד ממשיכה להתחזק עם 17 מנדטים, הרשימה המשותפת עם 16 מנדטים, גם ימינה ממשיכה להתחזק ומקבלת 12 מנדטים, כחול לבן של בני גנץ עם 12 מנדטים, ש"ס עם 9 מנדטים, יהדות התורה עם 8, ישראל ביתנו עם 8, מר"צ עם 5 מנדטים.

מפלגת העבודה בראשות עמיר פרץ לא עוברת את אחוז החסימה וזוכה לתמיכה של 2%, מפלגת גשר בראשות אורלי לוי אבקסיס זוכה לתמיכה מזערית של 0.2%, ומפלגת דרך ארץ של יועז הנדל וצביקה האוזר עם 0% תמיכה.

חלוקת הגושים: גוש הימין חרדים עם 62 מנדטים, גוש השמאל עם 34 מנדטים, הרשימה המשותפת עם 16 מנדטים, וישראל ביתנו עם 8 מנדטים.

על השאלה מי לדעתך מתאים לראשות הממשלה? 33% השיבו בנימין נתניהו, במקום השני יאיר לפיד עם תמיכה של 13%, נפתלי בנט זוכה ל-12% תמיכה, ורק 11% חושבים שבני גנץ הוא המועמד המתאים לראשות הממשלה. 31% השיבו כי הם אינם יודעים או שהשיבו תשובות אחרות.

מה הסיכוי בין 0 ל-100 שתבוא/י להצביע בבחירות הקרובות? 62% השיבו כי בטוחים שיבואו להצביע, 24% השיבו כי יש סיכוי גבוה, 11% השיבו כי יש סיכוי נמוך, ו-3% השיבו כי יש סיכוי בינוני שיבואו להצביע.

על השאלה מי הם לדעתך הגורמים המובילים כיום את המחאה? 25% השיבו כי מדובר בעצמאים ושכירים שנפגעו כלכלית, 21% השיבו כי מדובר בפעילים פוליטיים, 48% השיבו כי מדובר גם וגם, ו-6% השיבו כי הם לא יודעים.

מה דעתך על התנהלות המשטרה במהלך ההפגנות והמחאות? 52% מהציבור חושבים שהתנהלות המשטרה אלימה עד אלימה מאד, 27% השיבו מאוזנת ושקולה, 12% שקטה מאד או יחסית, ו- 9% השיבו כי הם לא יודעים.

על השאלה מהי לדעתך הסיבה העיקרית להפגנות ולמחאות כיום? 26% השיבו התנגדות לראש הממשלה, 19% חשבו שדווקא מצוקת הקורונה היא הסיבה העיקרית להפגנות, 49% השיבו שגם וגם, ו-6% השיבו כי הם אינם יודעים.

באופן כללי, האם לדעתך חסימת כבישים היא אמצעי לגיטימי במהלך הפגנה ומחאה? 49% השיבו כי זה לא לגיטימי, 23% השיבו כי זה לגיטימי, 21% השיבו כי תלוי מי המפגינים ומה נושא ההפגנה, ו-7% השיבו כי לא יודעים או תשובות אחרות.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו