tate Department photo by Ron Przysucha/ Public Domain

פומפאו הכריז: ארה"ב מרחיבה את סנקציות נגד איראן גם לתחום המתכות

מזכיר המדינה הודיע כי הסנקציות על מתכות המגיעות מאיראן יורחבו. 22 מתכות שלטענתו היו בשימוש בתכניות הגרעין, הצבא או הטילים הבליסטיים של המדינה. כל אדם שיתגלה כי הוא סוחר במתכות ייכנס לרשימה השחורה של הממשל האמריקני

מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, צייץ במהלך הלילה שבין חמישי לשישי בטוויטר כי ארה"ב הטילה סנקציות נוספות על איראן, והפעם בתחום המתכות. המהלך הנוכחי נועד לעכב את תוכניות הגרעין ולחבל בתוכניות הצבאיות של המשטר באיראן, ובעיקר בתוכנית הטילים הבליסטיים. על הכוונת 22 חומרים ספציפיים שלפי פומפאו היו בשימוש בהקשר לתוכניות הגרעין, הצבא או הטילים הבליסטיים של איראן.

בהצהרה כינה פומפאו את המהלך "הרחבה משמעותית" של העיצומים על המתכות באיראן. המהלך מאפשר לוושינגטון ליצור רשימה שחורה של מי שייסחרו במתכות האלו עם איראן. "הגרעין האיראני, כמו גם התוכניות הצבאיות ופיתוח הטילים הבליסטיים במדינה, מהווים כולם איום חמור על השלום העולמי והביטחון העולמי", אמר פומפאו בהצהרתו.

פומפאו אמר כי הוא נחרץ בנוגע לכך שמשמרות המהפכה למעשה שולטות בענף הבנייה האיראני. כתוצאה מכך, עיצומים יוכלו להיות מוטלים על מי שיתגלה שסחר במתכות עם גורמים איראנים לצורך ענף הבנייה באיראן. "הלחץ שלנו יימשך עד שאיראן תתנהג כאומה נורמלית", אמר מזכיר המדינה האמריקני.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו