Noam Revkin Fenton/Flash90

בניגוד להנחיות משרד הבריאות: אלפים הפגינו בבלפור נגד נתניהו והממשלה

אלפים הפגינו בתל אביב, בירושלים ובקיסריה. התקשורת טוענת: עשרת אלפים הפגינו בבלפור. 12 חשודים נעצרו בחשד לעבירות הפרת סדר, תקיפת שוטר והפעלת רחפן. הליכוד: "מתעלמים מהאופי האלים של ההפגנות ומהקריאות לרצוח את ראש הממשלה"

אלפים הפגינו אמש (מוצאי) נגד הממשלה והעומד בראשה בירושלים, בתל אביב, בקיסריה ובשורת מוקדים נוספים ברחבי הארץ. מוקד המחאה המרכזי – מול מעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים, שם צעדו לטענת חלק חלק מכלי התקשורת כעשרת אלפים מפגינים. הפגנות נוספות התקיימו בגן צ'רלס קלור בתל אביב במחאה על המשבר הכלכלי ומול מעונו הפרטי של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקיסריה.

מפגינים רבים נשארו באזור כיכר פריז לאחר חצות, ובסביבות השעה 01:15 כוחות משטרה גדולים נפרסו במקום והחלו בפיזורם. לפחות עשרה מפגינים נעצרו ועוכבו על ידי המשטרה במהלך הפינוי, וכמה מגאפונים הוחרמו בניסיון להפסיק את הרעש ברחובות. במקביל להפגנה הזו, כאלף בני אדם נוספים הפגינו מול בית משפחת נתניהו בקיסריה. בנוסף לכך, נערכו מפגני מחאה קטנים בכ-260 צמתים ברחבי הארץ.

ביש עתיד טענו כי אלפי פעילים מחו בכ-50 גשרים וצמתים ברחבי הארץ מהצפון ועד הדרום, בבלפור בירושלים ובגן צ'ארלס קלור בתל אביב. "עשרות אלפי הנהגים שעשו את דרכם במוצאי השבת רואים ומעודדים את המפגינים מניפים שלטי: "מנותקים נמאסתם". זאת במחאה על כישלון הממשלה שלא מצליחה להתמודד כלכלית, ובריאותית עם משבר הקורונה, ומלבה את האלימות בחברה הישראלית", אמרו ביש עתיד.

Yonatan Sindel/Flash90

מהמשטרה נמסר בתום ההפגנה כי "משטרת ישראל פעלה לאורך המחאה שהתקיימה במשך מספר שעות, על מנת לאבטח ולאפשר את קיומה בכיכר פריז, שבמהלכה המשטרה אפשרה יציאה לתהלוכה לאזור מרכז העיר וחזרה לכיכר פריז. לאחר שחלק גדול מהמפגינים עזבו את ההפגנה, נשאר קומץ שהחל להפר את הסדר תוך התעלמות מהקריאות החוזרות של המשטרה, להתפזר באופן עצמאי. כוחות המשטרה פיזרו את מפרי הסדר, פינו את הצומת ופתחו אותו לתנועה. בתוך כך, המשטרה עיכבה/עצרה 12 חשודים, בחשד לעבירות הפרת סדר, תקיפת שוטר והפעלת רחפן".

מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, הגיע למתחם המחאה בסמוך לבית רוה"מ בירושלים, בכדי לעמוד מקרוב אחר היערכות המשטרה במקום: "גם בשעה זו אלפי שוטרים פרוסים בכל רחבי הארץ בכדי להבטיח את שלומם וביטחונם של האזרחים שיצאו להביע את מחאתם.
השוטרים יעשו כל שנדרש על מנת להבטיח את מימוש זכויותיהם של המוחים, אך לצד זאת אני חוזר ומדגיש, לא נאפשר אלימות מכל סוג שהיא, פגיעה במפגינים, באזרחים ובשוטרים כאחד. נפעל בנחישות ובמלוא חומרת הדין נגד כל מפר סדר", אמר.

מהליכוד נמסר כי "ערוצים 12 ו-13 ממשיכים לשמש זרוע תעמולה להפגנות השמאל האנרכיסיטיות. הם עושים מאמץ נואש לשטוף את המוח של הציבור, במטרה להפיל ראש ממשלה חזק מהימין. הם נותנים פרסום חינם ואינסופי מכמה מוקדי שידור בניסיון לתדלק את הפגנות השמאל ומתוך ניסיון שקוף לנפח את חשיבותם ומשקלם. לעומת זאת, הם מתעלמים מהאופי האלים של ההפגנות ומהקריאות הנשמעות בהם לרצוח את ראש הממשלה ובני משפחתו. הטלוויזיה בצפון קוריאה יכולה ללמוד מהם, אבל הציבור לא קונה את זה. ראש הממשלה נתניהו ימשיך לעבוד מסביב לשעון, להילחם בקורונה ולחזק את כלכלת ישראל. ראש הממשלה קורא לכולם להתלכד במאמץ זה ולהתעלם מקמפיין ההסתה המסוכן של התקשורת".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו