Tomer Neuberg/Flash90

לפיד בעד תקציב חד-שנתי: "לא חושב שאפשר לעשות כרגע תקציב עד סוף 2021"

יו"ר האופוזיציה תומך בעמדת ראש הממשלה: "אין דרך בעולם שמדינת ישראל יודעת עכשיו מה יהיה מצב הכלכלה באמצע 2021. אז מה שצריך לעשות זה תקציב מהיר לכמה חודשים ולהתחיל לעבוד במקביל על התקציב הבא". על איזנקוט: "רוצה אותו ביש עתיד"

יו"ר האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד תומך בתקציב חדש שנתי, בדומה לעמדת ראש הממשלה בנימין נתניהו: "בסוף אני לא חושב שאפשר לעשות תקציב עד 2021 מקצועית. בנושא הזה זה קל לי, אני לא עושה את השיקול הפוליטי, אני יכול להגיד לכם מה אני חושב מקצועית", אמר בראיון ל'רדיו 103'.

"מהזווית הכלכלית. איך עושים תקציב? מתיישבים קודם ובונים את תחזיות המדינה ממיסים. עכשיו, אין דרך בעולם שמדינת ישראל יודעת עכשיו מה יהיה מצב הכלכלה באמצע 2021. אז מה שצריך לעשות זה תקציב מהיר לכמה חודשים ולהתחיל לעבוד במקביל על התקציב הבא".

"ישבתי באוצר עם שר האוצר וחלק מפקידי האוצר, יש על זה ויכוח, זה ויכוח מקצועי ראוי. אני יכול לתת לך את שני הדברים. הצד שאומר תקציב ארוך יותר אומר שהכי חשוב לייצר ודאות. המקצועי הצד השני והוא בעיני הצד הצודק, אומר אתה לא יכול לייצר ודאות בתנאים כל כך כאוטיים. כשיש התכווצות למשל של הכלכלה האמריקנית ב-33% אז אתה מבין שאתה לא יכול לחזות".

בראיון ל גולן יוכפז וענת דוידוב התייחס לרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט ואמר כי "אני חושב שגדי הוא איש טוב וחכם וראוי להנהגה, ואני מאוד אשמח אם הוא יצטרף לפוליטיקה. כשאני מדבר עם אנשים השיחות נשארות. אני מדבר עם כולם כל הזמן ואז אני לא מספר על זה בתקשורת והם ממשיכים לדבר איתי".

"אני לא מנהל שיחות פרטיות בתקשורת ויש לזה יתרון, היתרון הוא שאני הרבה שנים במגרש ואנשים ממשיכים לדבר איתי כי הם יודעים שאני אחרי זה לא מצטט לא את עצמי ולא אותם. בוודאי שהייתי רוצה לראות אותו ביש עתיד, הוא איש מצוין", דברי לפיד.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו