דיווח: ישראל במגעים מתקדמים להעברת ציוד ספציפי ללבנון

על הציוד שיישלח מתכוונים בישראל להשאיר סממנים בעברית, כדי שבלבנון ידעו שמדובר בסיוע כחול לבן. לאור פנייתן של כמה מדינות, ישראל בוחנת את האפשרות לקלוט פצועים בעלי אזרחות זרה מלבנון לבתי חולים בארץ, והנושא נמצא בדיונים

ישראל במגעים מתקדמים להעברת ציוד ספציפי ללבנון – בתיווך האו"ם, כך דווח ב'כאן חדשות'. על פי הדיווח, בשעות האחרונות פועלים גורמים רשמיים בישראל בנושא, בעקבות שיחות שנערכו עם גורמי או"ם. ישראל העבירה לנציגי צרפת וקפריסין הצעות נוספות להעברת ציוד רפואי וסיוע ללבנון.

על פי הדיווח של גילי כהן, על הציוד שיישלח מתכוונים בישראל להשאיר סממנים בעברית, כדי שבלבנון ידעו שמדובר בסיוע כחול לבן. מוקדם יותר סיפר גורם בכוח האו"ם לדרום לבנון, יוניפי"ל, כי הצעת הסיוע של ישראל ללבנון שהוגשה אמש התקבלה על ידי הממשלה, אולם זו טרם הגיבה לה באופן רשמי.

בד בבד, לאור פנייתן של כמה מדינות, ישראל בוחנת את האפשרות לקלוט פצועים בעלי אזרחות זרה מלבנון לבתי חולים בארץ, והנושא נמצא בדיונים. עדיין לא ברור אם גם פצועים לבנונים יועברו לקבלת טיפול בישראל. פניית המדינות הגיעה ברקע הודעתו של שר הבריאות הלבנוני חמד חסן, שציין כי ארבעה בתי חולים בביירות ניזוקו מהפיצוץ, מה שמקשה על טיפול בכלל הפצועים, שחלקם טרם קיבל טיפול.

בד בבד, במערכת הביטחון עוקבים אחר הנעשה בצד הלבנוני של הגבול בעקבות הפיצוץ בביירות, ומעריכים שבטווח הקצר חיזבאללה יהיה עסוק בזירה הפנימית בעקבות האסון, אולם בטווח הארוך איראן תנסה לנצל את האסון כדי להעמיק את אחיזתה בלבנון. הפיצוץ הגדול בנמל ביירות תפס את מערכת הביטחון בעיצומה של תקופת כוננות ודריכות שהחלה עם הפגיעה המיוחסת לישראל בפעיל חיזבאללה בסוריה לפני שבועיים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו