טראמפ הודיע: 3 מטוסים עם ציוד רפואי, צוותי חילוץ ורופאים – בדרך ללבנון

נשיא ארצות הברית שוחח עם נשיא לבנון והודיע לו כי שלושה מסוקים המכילים ציוד רפואי, מזון ומים בדרכם למדינתו. הוא הביע תנחומים ואישר כי ישתתף בשיחת ועידה עם מנהיגים, ביוזמתו של נשיא צרפת, שתעסוק בסיוע ללבנון

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע כי שוחח עם נשיא לבנון מישל עוון ומסר לו כי שלושה מטוסים המכילים ציוד רפואי, מזון ומים בדרכם למדינתו. עוד ציין טראמפ כי צוותים רפואיים וטכניים יגיעו לסייע גם כן בהמשך. נוסף לכך, הנשיא מסר כי ישתתף ביום ראשון בשיחת ועידה המיועדת לגייס תרומות למען לבנון, יחד עם נשיא צרפת עמנואל מקרון.

"שוחחתי עם הנשיא עאון כדי ליידע אותו ששלושה מטוסים גדולים נמצאים בדרכים, מלאים בציוד רפואי, אוכל ומים. בנוסף לכך, צוותי חילוץ, טכנאים, רופאים ואחיות בדרכם", כתב טראמפ בטוויטר. עוד הוסיף כי "נקיים שיחת ועידה ביום ראשון עם הנשיא מקרון, מנהיגי לבנון ומנהיגים נוספים מהעולם. כולם רוצים לעזור".

הודעה טראמפ מאשרת את הודעת לשכת הנשיא בלבנון אמש, לפיה "טראמפ אישר בפני עאון כי ישתתף בוועידת פריז שיזם נשיא צרפת עמנואל מקרון, על מנת להעניק סיוע ללבנון בעקבות האסון", על פי ההודעה, טראמפ הביע את תנחומיו והוסיף כי וושינגטון תעמוד לצדה של ביירות, ותעניק לה עזרה.

בנאומו הלילה טראמפ לא התייחס להשערותיו לגבי סיבת הפיצוץ, אף ששעות לאחר האסון – בלילה שבין שלישי לרביעי – הוא אמר כי גנרלים בצבא ארה"ב סבורים שמקורו הוא "התקפה איומה", כלשונו, שבוצעה באמצעות פצצה. עד כה לא ברור על איזה מידע הנשיא התבסס, או עם אילו גנרלים הוא נפגש.

הפעם האחרונה בה פורסם כי טראמפ ועאון החליפו ביניהם מסרים הייתה לאחר התפטרותו של ראש הממשלה הקודם בלבנון, סעד אל-חרירי, בנובמבר 2019, כשהנשיא האמריקני העביר מסר למקבילו הלבנוני, לפיו ארצות הברית תהיה מוכנה לעבוד עם ממשלה חדשה בלבנון "שמשרתת את הצרכים של הציבור שלה".

בפיצוץ שהתרחש בנמל ביירות לפני ארבעה ימים נהרגו לפחות 154 בני אדם, וכ-5,000 נפצעו. מאות אלפים נותרו בלא קורת גג. נשיא לבנון הודה אמש כי כבר לפני שלושה שבועות שמע על מאגר האמוניום החנקתי בנמל, והורה לגופי הביטחון "לעשות את הדרוש" כלשונו. עם זאת, טען עוון כי יכול להיות שהפיצוץ נגרם מפצצה או מטיל.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו