Hadas Parush/Flash90

איך כחול לבן תצביע? יש עתיד תעלה הצעת החוק שתמנע מנתניהו להרכיב ממשלה

יש עתיד-תל"ם תעלה ברביעי הקרוב להצבעה את הצעת החוק שתמנע ממי שהוגש כנגדו כתב אישום להרכיב ממשלה. גנץ אתמול על האפשרות לתמוך בחוק: "אנחנו נראה מה נעשה אם נתניהו יעשה את הטעות הזאת ויגרור את מדינת ישראל לבחירות בעידן הכי קשה שלה"

יש עתיד-תל"ם תעלה ברביעי הקרוב להצבעה את הצעת החוק שתמנע ממי שהוגש כנגדו כתב אישום להרכיב ממשלה. בדברי ההסבר לחוק נכתב: "כהונתו של ראש ממשלה שהוגש נגדו כתב אישום בעבירות חמורות ובראשן עבירות של שחיתות וטוהר מידות, עומדת בניגוד מוחלט לנורמות המוסר הנדרשות מנבחר ציבור."

ראש האופוזיציה, ויו"ר יש עתיד-תל"ם, יאיר לפיד אמר היום: "זה שאין היום ישיבת ממשלה ואנחנו דוהרים לבחירות כי לראש הממשלה יש כתבי אישום וזה מעסיק אותו זו בושה וחרפה. לאנשים אין מה לאכול, עסקים נסגרים. אנחנו בגלל זה ביום רביעי הקרוב נשים על שולחן הכנסת את הצעת החוק שלא מאפשרת לאדם לרוץ לראשות הממשלה עם כתבי אישום פליליים. המצב לא יכול להימשך".

בחוק נטען כי "הגשת כתב אישום בעבירות חמורות כאמור נגד ראש הממשלה, משליך על מעמדם של ראש הממשלה ושל הממשלה כולה, על יכולתם להנהיג ולשמש דוגמה לציבור כולו וחשוב מכל על אמון הציבור בשיטת הממשל וברשויות השלטון במדינה, שהוא מנכסיה החשובים של הרשות השלטונית".

"החלטותיו ופעולותיו של ראש ממשלה שמכהן בתפקידו ובמקביל נדרש להתמודד עם כתב אישום, עלולות להיות מושפעות מאינטרסים אישיים ובלתי לגיטימיים תוך פגיעה באינטרסים הלאומיים של המדינה, דבר שעלול לפגוע באמון הציבור בכך שהחלטות ופעולות אלו התקבלו משיקולים ענייניים.

"החשש נכון באופן מיוחד לגבי החלטות ופעולות הנוגעות למערכות אכיפת החוק שראש הממשלה מתוקף תפקידו אחראי על תפקודן, במקביל לכך שעליו להתייצב מולן ולהיאבק על חפותו. התנהלות זו עלולה לגרום לאיבוד אמון הציבור בשיטת הממשל וברשויות השלטון במדינה. נוכח האמור, וכדי להימנע מהפגיעה באמון הציבור שצעד כזה עלול לעורר אין להטיל על חבר הכנסת שהוגש נגדו כתב אישום בעבירות חמורות ובראשן עבירות של שחיתות וטוהר המידות להרכיב את הממשלה".

ביש עתיד טוענים כי "הרף המוסרי הגבוה אותו מוצע לקבוע בהצעת החוק, מאזן באופן מיטבי בין חזקת החפות של חבר הכנסת ובין האינטרס הציבורי שענייני המדינה ינוהלו באופן ענייני ונטול שיקולים זרים. בהקשר זה חשוב לזכור, כי בשונה מאזרח רגיל, כתב אישום נגד חבר הכנסת מוגש אך ורק באישור היועץ המשפטי לממשלה, לאחר שבחן את המלצות המשטרה והפרקליטות וערך שימוע לחבר הכנסת. לפיכך, שיקול דעתו של היועץ המשפטי לממשלה בבחינת עוצמת הראיות והאינטרס הציבורי בהגשת כתב האישום מהווה חסם נוסף".

גנץ לא שלל אמש בראיון ל'חדשות 12' את האפשרות שיקדמו חוק שלא מאפשר למי שחשוד בפליליים לרוץ לראשות הממשלה במקרה ונתניהו יוביל לבחירות: "אי אפשר לקדם את זה כרגע במסגרת ההסכם הקואליציוני שבתוכו אנחנו נמצאים. אנחנו נראה מה נעשה אם נתניהו יעשה את הטעות הזאת ויגרור את מדינת ישראל לבחירות בעידן הכי קשה שלה".

הבוקר פרסמה ב'גלי צה"ל' הקלטה של גנץ בה הוא אומר כי "אני חושב שזה לא בסדר שיש ראש ממשלה עם שלושה כתבי אישום, אמרתי את זה ואני לא משנה את דעתי". בהקלטות שפרסם העיתונאי מיכאל האוזר טוב נשמע גנץ תוקף בחריפות את נתניהו ואומר: "אני לא מפלג בשביל לשלוט ואני לא משניא אף אחד כדי לחזק את הבייס שלי. תאמרו לעצמכם מי נוהג אחרת – מי משניא כדי לחזק את הבייס ומי מפלג כדי להמשיך לשלוט".

בנושא התקציב אמר גנץ: "נתניהו לאורך כל השנים חשב, שתקציב דו שנתי הוא דבר נכון, והוא נשען לאורך השנים על תקציבים דו שנתיים, בגלל היציבות הפוליטית שתקציב דו שנתי מאפשר". גנץ התייחס לאפשרות של בחירות ואמר: "אנחנו לא יודעים מתי תהיה בחירות, לטובתה של החברה הישראלית ומדינת ישראל רצוי שזה יהיה מאוחר ככל האפשר, אבל זה יכול לקרות גם קודם". לסיום התייחס גנץ למשנתו הפול

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

למה למנוע הקמת ממשלה?
למנוע לאלתר המשך כהונה!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו