ההתחממות בדרום: בלוני נפץ בשמי שדרות – חמאס שיגר מטח רקטות לים • צפו

על רקע ההתחממות בגבול הדרום ושיגור בלוני התבערה והנפץ מעזה, חמאס ערך היום ניסוי רקטות מתוצרת עצמית לכיוון הים. ארגון הטרור שיגר 5-7 רקטות לכיוון הים במטרה לבדוק את איכותן אבל בעיקר על מנת לאותת לישראל. בכיר חמאס: "תוקפנות ישראלית תוביל לתוצאות לא צפויות"

חמאס שיגר הבוקר (שני) מטח של לפחות ארבע רקטות מהרצועה לכיוון הים. במקביל הופץ ברצועה תיעוד של ירי רקטות, לקול צהלות תושבים שצופים בהם. בסרטון נטען כי אלה הן הרקטות ששוגרו הבוקר. לרוב ירי רקטות ניסוי מעזה מתרחש לפנות בוקר ואינו מתועד. במקרה זה, עקב שעת השיגור, נראה כי חמאס דווקא רצה שהשיגורים יתועדו. גם העובדה שנורה מטח רקטות, ולא רקטה בודדת כבדרך כלל, אינה שגרתית.

"כל תוקפנות של הצבא הישראלי כלפי עזה תוביל לסיכון גבוה של תוצאות לא צפויות", איים בכיר חמאס מחמוד א-זהאר. ישראל צריכה להסיר מידית את המצור ולענות על הצרכים ההומניטריים של תושבי הרצועה". הוא התייחס להפרחת בלוני התבערה ואמר כי "התושבים ברצועה יבטאו את תחושותיהם בדרך שימצאו לנכון". הוא איים שתגובה ישראלית לשיגור בלוני התבערה תענה בתגובת.

גם היום נמשך טרור הבלונים. חבלן משטרה השמיד מטען נפץ שנחת עם בלון בשדה הכרוב של החקלאי יריב חג'בי במושב ניר משה שבמועצה האזורית מרחבים. לאחר מכן פרצה שריפה סמוך לכביש 34, באזור קיבוץ ארז. צוותי כיבוי במקום. בהמשך התפוצצו שלושה בלוני נפץ בשמי שדרות, ללא נפגעים.

כזכור, צה"ל תקף אמש ברצועת עזה בתגובה להפרחת בלוני התבערה והנפץ והירי לעבר כוח צה"ל בבוקר ליד כיסופים: "לפני זמן קצר, תקף כלי טיס של צה"ל עמדת תצפית של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה. התקיפה בוצעה בתגובה להפרחת בלוני הנפץ משטח רצועת עזה לשטח ישראל במהלך היום", נמסר מדובר צה"ל.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

4 או 5 רקטות

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו