Marc Israel Sellem/POOL

נתניהו למקרון: צריך להרחיק את חומרי הנפץ והטילים שחיזבאללה הטמין

ראש הממשלה שוחח בטלפון עם נשיא צרפת ובירך אותו על הפגנת המנהיגות בסוגיית לבנון, והביע את נכונותה של ישראל להגיש סיוע הומניטרי. נתניהו הבהיר ש"אם בחיזבאללה חושבים שהם יוכלו לפתור את המשבר בלבנון ע"י יצירת משבר מול ישראל - זוהי תהיה טעות גדולה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח בטלפון עם נשיא צרפת עמנואל מקרון. נתניהו בירך את מקרון על הפגנת המנהיגות בסוגיית לבנון, והביע את נכונותה של ישראל להגיש סיוע הומניטרי, ש"על כולו להגיע ישירות לאוכלוסייה".

ראש הממשלה ציין כי על מנת למנוע אסונות מהסוג של נמל ביירות צריך להרחיק את חומרי הנפץ והטילים שחיזבאללה הטמין מכל ריכוזי האוכלוסייה האזרחית בלבנון. נתניהו הבהיר ש"אם בחיזבאללה חושבים שהם יוכלו לפתור את המשבר בלבנון ע"י יצירת משבר מול ישראל – זוהי תהיה טעות גדולה"Marc Israel Sellem/POOL.

מוקדם יותר היום אמר נתניהו כי "סיימתי עכשיו תדרוך וסיור בבסיס חיל האוויר עם הרמטכ"ל ומפקד חיל האוויר. חיל האוויר פועל ברדיוס של 360 מעלות נגד האיומים על מדינת ישראל. 95% מהאיומים האלה, מקורם באיראן. איראן מאיימת עלינו עם נשק גרעיני, טילים מדויקים וטילים סטטיסטיים, עם הגרורות שלה בלבנון בעזה וגם במקומות אחרים".

"שיבחתי את הפעולה של חיל האוויר. אני רוצה להבהיר לכל הגרורות של איראן, לרבות בעזה – יהיה מחיר כבד מאוד לטרור הבלונים. אנחנו לא נסבול את זה. אנחנו נפעל ונגבה מחיר יקר. עשינו את זה בעבר, כדאי שיזכרו זאת, כי נעשה זאת גם עכשיו", דברי ראש הממשלה בסיור ביטחוני בבסיס חיל האוויר ״חצור״.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו