Flash90

שר האוצר מגנה את סגנו: "נדהמתי מדבריו נגד קושניר ונגד העליה מרוסיה"

השר כץ תקף את דבריו של סגנו יצחק כהן: "מגנה אותם בכל תוקף". סגן השר מש"ס מבהיר: "לא התכוונתי חלילה לפגוע בעולים או בדוברי הרוסית עם או בלי מבטא. הסרטונים שח"כ קושניר ואחרים מפרסמים בשפה הרוסית ברשתות החברתיות מלאות בהסתה נגד הציבור החרדי"

שר האוצר ישראל כץ פרסם בטוויטר הודעת גינוי לדברים של סגנו הערב במליאת הכנסת נגד ח"כ אלכס קושניר ואמר כי "נדהמתי מדבריו של סגן שר האוצר יצחק כהן נגד ח״כ אלכס קושניר ונגד העליה מרוסיה ואני מגנה אותם בכל תוקף. העלייה ממדינות בריה״מ לשעבר, תרמה תרומה מכרעת לעקרון קיבוץ הגלויות, ולחיזוקה ופיתוחה של מדינת ישראל".

שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה אמרה כי "להיות עולה חדש זו גאווה! להיות עם מבטא רוסי או כל מבטא אחר זו לא בושה! זה לא הופך אף אדם לפחות ישראלי. אין מקום להתייחסות מזלזלת על רקע מוצא כלפי אף עולה. וויכוח קשה ככל שיהיה יש לנהל אותו עניינית ולא עדתית, בטח לא בכנסת ישראל שמכילה בתוכה ייצוג של כל חלקי החברה הישראלית".

כהן הגיב בכנסת לעוד נאום והצעה אנטישמית של הח"כ מישראל ביתנו ואמר: "קושניר, חברי, אתה אשקלוני. בוא אני אלמד אותך משהו. אתה עדיין עולה חדש, אתה עדיין עם מבטא רוסי כבד. אתה עדיין בא מהתרבות שחינכו אותך לאנטישמיות. תירגע. תירגע. אתה כבר בארץ ישראל, שירת בצה"ל, היית מנכ"ל. תירגע. תנתק מהמקור מאיפה שהגעת. אל תיתן נאומים אנטישמיים, תשתחרר מזה. מאיזה חינוך באת?"

"חבר הכנסת קושניר, פעם אחת התנצלת על סרטון מזעזע שפרסמת ברשת. חשבת שאת הרשת הזאת רק הרוסים רואים. את הסרטון הזה כולנו ראינו, ועד עכשיו אנחנו מזועזעים. אז התנצלת פעם אחת – תתנצל פעם שנייה", תקף כהן.

בשיחה עם העיתונאי יניר קוזין הבהיר כהן את דבריו ואמר כי "לא התכוונתי חלילה לפגוע בעולים או בדוברי הרוסית עם או בלי מבטא, לכולנו היה מבטא. אז אם פגעתי, אני מתנצל. יחד עם זאת, הסרטונים שח"כ קושניר ואחרים מפרסמים בשפה הרוסית ברשתות החברתיות מלאות בהסתה נגד הציבור החרדי ובאמירות פוגעניות מאוד. על כך התרעמתי".

קושניר צפוי להגיש מחר בבוקר תלונה לוועדת האתיקה של הכנסת נגד כהן. סגן השר מש"ס אמר בתגובה ל'כאן חדשות' כי "אתלונן בעצמי לוועדת האתיקה על ההסתה המתמשכת של חבר הכנסת קושניר נגד חרדים ברשתות. עם זאת, לא התכוונתי לפגוע, ואם מישהו נפגע מהדברים שלי – אני מתנצל".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו