צילום ארכיון מהניסוי ב'חץ 2': אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון

משדה ניסויים במרכז הארץ: משרד הביטחון בשיתוף ארה"ב ביצעו ניסוי מוצלח ב'חץ 2'

מנהלת חומה במפא"ת יחד עם הסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים ביצעו הרצה של המערכת בשדה ניסויים במרכז במערכת הנשק חץ שיירטה בהצלחה טיל המדמה טיל קרקע-קרקע ארוך טווח בעל ראש נפץ קרבי. גנץ: "נהיה תמיד צעד אחד לפני אויבינו - מבטא את הידידות והשותפות בין המדינות"

משרד הביטחון וה-MDA האמריקני השלימו בהצלחה ניסוי יירוט של מערכת הנשק 'חץ' עם מיירט 'חץ 2'. מנהלת 'חומה' במפא"ת שבמשרד הביטחון, יחד עם הסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים (MDA) וחיל האוויר הישראלי, ביצעו הלילה, בשעה 23:45, ניסוי יירוט מוצלח במערכת הנשק 'חץ' עם מיירט 'חץ 2'.

הניסוי בוצע משדה ניסויים במרכז הארץ בהובלת התעשייה האווירית. עוד סיפרו במשרד הביטחון כי "במהלך הניסוי יירטה בהצלחה מערכת ה'חץ' טיל מטרה ממשפחת האנקורים, המדמה טק"ק ארוך טווח בעל ראש נפץ קרבי. זאת בהתאם לתכנית וליעדי הניסוי, כפי שהוגדרו מראש".

"במסגרת הניסוי הוכחה יכולתה המשופרת של מערכת הנשק 'חץ', המצויה כיום בשירות מבצעי בחיל האוויר, להתמודד ביעילות עם איומים קיימים ועתידיים על מדינת ישראל", נכתב בהודעה. את היירוט ביצעו לוחמי מערך ההגנה האווירית של חיל האוויר, יחד עם מהנדסי התעשיות המפתחות. בניסוי השתתפו כלל מערכות ההגנה מטילים, כחלק מהיערכות ומוכנות המערך המבצעי.

שר הביטחון בני גנץ אמר אחרי הניסוי כי "ישראל עומדת מול אתגרים רחוקים וקרובים והסיירת הטכנולוגית שלנו מבטיחה שנהיה תמיד צעד אחד לפני אויבינו ונגן על השמיים של מדינת ישראל מפני כל איום". לדבריו, "הניסוי המשותף עם ארצות הברית מבטא את הידידות והשותפות בין המדינות ואת המחויבות העמוקה של ארצות הברית לביטחונם של אזרחי ישראל. נמשיך לפעול יחד לביצור יכולות מערכת הביטחון באוויר, בים, ביבשה ובמרחב הקיברנטי".

בניסוי השתתפו נציגי ה-MDA האמריקני והתעשיות המעורבות בפיתוח מערכת הנשק. התעשייה האווירית היא הקבלן הראשי לפיתוח מערכת הנשק באמצעות מפעל "מל"מ" וחברת אלתא, האחראית על פיתוח וייצור מערך גילוי המכ"ם. חברת אלביט מערכות אחראית על פיתוח מערכת ניהול הירי. "תומר", החברה הממשלתית למערכות הנעה רקטית, אחראית על פיתוח וייצור מנועי החץ. חברת רפאל אחראית על פיתוח וייצור טיל המטרה ועל חלקים נוספים ממערכת הנשק חץ. חברת בואינג שותפה לתעשייה האווירית בייצור המערכת.

הניסוי המוצלח במיירט "חץ 2" מצטרף לסדרת הניסויים המוצלחת במערכת הנשק "חץ 3" שביצעו משרד הביטחון וה-MDA האמריקני באלסקה, ארה"ב, בשנה שעברה. ממשרד הביטחון נמסר כי שתי המערכות הוכיחו בניסויים יכולת מבצעית גבוהה. "השילוב בין מערכות ה'חץ' מחזק ומרחיב בצורה ניכרת את יכולות ההגנה של מדינת ישראל כנגד איומים קיימים ועתידיים בזירה", נמסר.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו